Gå til innhold

Sint ,skuffet og deppa

Anbefalte innlegg

I dag skulle jeg begynne å jobbe litt igjen etter over 2 måneders sykmelding p.g.a. skade på skade på balanseorganet og problemer i arbeidsforholdet.

Skulle ha et møte med sjefen kl.10.00 i dag, det var avtalt for lenge siden. Da jeg kom var hun opptatt i telefonen, jeg ventet ca. 10 min. da så jeg ryggen henens forsvant bortover gangen. Kl. 10.30 var hun klar og vi startet samtalen. Ikke før hadde vi kommet igang så kom det en annen kollega hun hadde avtale med og da måtte jeg gå ut igjen.

endelig etter et par timer var det min tur. I min navivitet trodde jeg at vi skulle sette opp en arbeidsplan for når og hvor mye jeg skulle jobbe. Men neida, ledelsen hadde bestemt at jeg skulle avvikle noen feriedager som ikke kan overføres til neste år.

Det var ikke snakk om å diskutere en løsning, jeg må avvikle ferie ut året dermed basta. Unskyldningen deres var at de ikke hadde releavante arbeidsoppgaver til meg, det var så hektisk nå.

Jeg føler meg totalt verdiløs og dolket i ryggen. Psyken er tynnslitt nok fra før så kommer dette på toppen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208130-sint-skuffet-og-deppa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med frosken i at du bør ha med deg en tillitsvalgt i slike møter når din leder har så lite respekt for deg og viser så lite vilje til løsning.

Er det slik at du har flere uker ferie til gode som du må avvikle før jul? Det er tross alt fire eller fem uker til nyttår, har du sååå mange ferieuker til gode? Du kan vel overføre to, mener jeg å huske.

Mvh

Jeg er enig med frosken i at du bør ha med deg en tillitsvalgt i slike møter når din leder har så lite respekt for deg og viser så lite vilje til løsning.

Er det slik at du har flere uker ferie til gode som du må avvikle før jul? Det er tross alt fire eller fem uker til nyttår, har du sååå mange ferieuker til gode? Du kan vel overføre to, mener jeg å huske.

Mvh

Det var menigen at jeg skulle jobbe tre timer 2 dager pr uke fram til nyttår for litt etter litt å komme inn tralten igjen.

Jeg fikk medhold i overføre 14 feriedager til neste år etter mye om og men. Det er i tillegg 6 dager som gjenstår og som jeg etter fereiloven har krav på å få utbetalt i februar neste år. Men her kom arbeidsgiver inn med sin styringfsrett og forlangte at i stedet for å jobbe skulle jeg avvikle en feriedag pr.uke i stedet for å jobbe.

Vi har en en tillitsvalgt på jobb men hun har ikke nok gjennomslagskraft overfor ledelsen så jeg er like langt.

Det var menigen at jeg skulle jobbe tre timer 2 dager pr uke fram til nyttår for litt etter litt å komme inn tralten igjen.

Jeg fikk medhold i overføre 14 feriedager til neste år etter mye om og men. Det er i tillegg 6 dager som gjenstår og som jeg etter fereiloven har krav på å få utbetalt i februar neste år. Men her kom arbeidsgiver inn med sin styringfsrett og forlangte at i stedet for å jobbe skulle jeg avvikle en feriedag pr.uke i stedet for å jobbe.

Vi har en en tillitsvalgt på jobb men hun har ikke nok gjennomslagskraft overfor ledelsen så jeg er like langt.

Det er såå typisk!!

En kan av og til lure på om tillitsvalgte er valgt nettopp fordi de har for stor tillit til ledelsen?

Har vært borti lignende tilfelle, bare i en annen setting. Hvor tillitsvalgt ikke ville ta afære med fare for å komme på kant med ledelsen og sin egen arbeidsgiver.

I hælvette, få dem sparka, sier jeg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...