asbjørg Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Jeg var på reise til Tyrkia i sommer,På hjemmreisen hovnet beina veldig opp(elefantfoter)meget ubehageligog vondt. Jeg skal på tur igjen til Spania i januar og lurer på om dette kan sje igjen.Kan jeg forebygge med noe eller gjøre noe for å unngå dette og er dette farlig for meg. 0 Siter
zitrus Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Støttestrømper som du får kjøpt på apoteket er til god hjelp! 0 Siter
Gjest printa Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Det anbefales iallfall at du beveger deg (gå i midtgangen) i den grad det er mulig i et fly med liten plass. Eller sitte med beinet høyt. (Heller ikke så enkelt) Ellers har jeg hørt om støttestrømper, som kan holde hevelse tilbake. Du kunne kanskje spørre hos en bandagist, om det er noen i nærheten av der du bor. *s* 0 Siter
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Det er vanskelig (og litt ansvarsløst) å forsøke å stille diagnose på noe som kan være en alvorlig sak. Min første tanke er om ikke du hadde en sk. dyp venetrombose. Dette forekommer kanskje ikke ofte, men allikevevel ofte nok at det er en kjent sammenheng, etter eller som føælge av lenger flyreise. Er dette tilfelle bør du ta forebyggende tiltak,, f. eks. bruke elastisk strømpe under reisen, drikke mye veske, evt. bruke blodfortynennde midler. Men jeg synes at denne diagnosen bør stilles etter en undersøkelse og ikke bare på grunnlag av en meget overflatisk beskrivelsed. Søk råd av din fastlege! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.