Gå til innhold

Vanndrivende middel for hjertepasient

Anbefalte innlegg

Einar Søyland:Jeg er en 70 år gammel mann som har familiær hyperkolesterolomi. Jeg har Angina Pectoris og har hatt 3 bypassoperasjoner. Den første i 1979 og den siste her i Spania, hvor jeg bor hele vinteren, i mai 2002. Da jeg ble utskrevet fra Hospitel General (universitetshospital)i Valencia, fikk jeg en liste over tabletter jeg skulle ta. En av dem var det vanndrivende middelet Ameride.Nå, 3,5 år senere, sier min cardiolog her ved det lokale sykehuset at jeg absolutt må slutte med vanndrivende.Resultatet har vært at jeg etter 6 dager uten Ameride veide 3 kg mer enn før, og det føltes som om hodet mitt holdt på å sprenges. Blodtrykket mitt ble ved det punktet målt av en alm. praktiserende lege til 130/80. Jeg fikk råd om å ta en vanndrivende tablett med en gang og søke råd hos en spesialist. Jeg har nå tatt Ameride hver dag i 5 dager igjen og er tilbake til utgangspunktet ang. vekt.Men hva nå? Må jeg velge mellom pest og kolera? Finnes det en annen løsning?Jeg tar følgende medisiner daglig:Lipitor 80 mg, Ezetrol 10 mg, Tenormin 50 mg, Enit 10/20 mg (tidl. tok jeg Norvac), Adiro 100 mg (acetylsalisyl), Omeprazol 20 mg (for å beskytte magen), Ameride 5/50, Prooscar 5 mg. Jeg vil være meget takknemlig for et råd, en forklaring på hvorfor ikke vanndrivende nå eller evt. et alternativ. På forhånd takk Gotfred Sunde

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209841-vanndrivende-middel-for-hjertepasient/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...