Gå til innhold

Mat du ikke liker


org

Anbefalte innlegg

Jeg synes generelt oliven med stein er veldig salte. Er de det?

Tja, jeg vet ikke hva jeg skal svare på det. Kalamati er bare gode, har aldri tenkt på om de er mye eller lite salte.

Hvis du synes oliven er for salte, kan du bare skylle dem i kaldt vann. Laken kan kanskje være saltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    16

  • Gyda

    11

  • ShitDiddelyDo

    11

  • org

    10

Mest aktive i denne tråden

Nei og nei, mariaflyfly, dette går ikke lenger. Nå skal du ved første høve handle inn et lite glass med Kalamati-oliven og feks ha dem til en god salat (iom at de er greske, passer de godt til fetaost). Kalamati er med stein og de er brune.

Alle oliven er vel med stein fra naturens side... hehe

Men er det altså slik at steinen aldri er fjernet på Kalamati-oliven?

Jeg kjøper oftest steinfrie oliven av makelighetshensyn, men spiser gjerne både svarte og grønne, og ikke minst Kalamati og andre greske varianter av oliven... :-)

Men oliven var ikke noen stor smaksopplevelse ved første forsøk, men etter hvert har jeg blitt glad i det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle oliven er vel med stein fra naturens side... hehe

Men er det altså slik at steinen aldri er fjernet på Kalamati-oliven?

Jeg kjøper oftest steinfrie oliven av makelighetshensyn, men spiser gjerne både svarte og grønne, og ikke minst Kalamati og andre greske varianter av oliven... :-)

Men oliven var ikke noen stor smaksopplevelse ved første forsøk, men etter hvert har jeg blitt glad i det. :-)

Ja, selvsagt er det stein i dem? Og ja, det er nok mat mange lærer seg til å like.

På de dårlige og kjipere sortene pleier man å fjerne steinene. Og gjerne putte paprikapure inni, merkelig.

På de beste ser det ikke ut til at man vil det, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...