Gå til innhold

Mat du ikke liker


org

Anbefalte innlegg

hare1365380455

I visse områder i landet (inkl. de kafeene i Oslo som har det) er det tradisjon med torsdag som balldag.

Men jeg påstår ikke at det er slikt overalt, altså. Du kan helt sikkert kose deg meg det på en søndag.

:o)

Balldag? Hm.... Det er torsdag som er komledag her også, men det tar litt tid å lage så derfor har moren min laget det om søndagen. Caféer og restauranter har det om torsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    16

  • Gyda

    11

  • ShitDiddelyDo

    11

  • org

    10

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

Jeg er stort sett glad i mat,men jeg liker ikke:

* Potetgull med ost&løk

* Medistersmak

* Kaviar

* Nøkkelost

* Svart sjokolade.

Ellers, youghurt får bare smake kirsebær, melon, og sånn blåbær/vanilje. alle de andre er kjipe. Jeg er ikke så himla glad i appelsiner/appelsinjuice heller,men det sklir nå ned.

Jeg er aller mest kresen på kjøtt-ting. Jeg vil vite hva det er,det skal overhode ikke smake medisteraktig og jeg liker ikke synlig fett/"dissefett".._ Jeg prikket ut av fårepølsa og sånn når jeg var liten..;-) Var nok kjapp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balldag? Hm.... Det er torsdag som er komledag her også, men det tar litt tid å lage så derfor har moren min laget det om søndagen. Caféer og restauranter har det om torsdagen.

Jepp. Da er vi enige, da.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rogn. Fyttirakkern! Det er så gyselig at jeg ikke engang klarer å spise det for høflighet hos svigers. De serverer gjerne lodderogn på toast med rømme til... :-P

Men de er veldig snille og lager noe annet til meg mens de selv koser seg med rognen sin. :-)

Å ja, rogn glemte jeg sannelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden så mange kresne mennesker her med laang liste ;-)

Jeg ville ikke likt å smake på blod-mat. Annen innmat er greit.

Og hare/kanin er jeg mentalt ikke forberedt på å putte i munnen...

Ellers tror jeg at jeg liker - eller i det minste spiser - det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artig tråd, dette her :o)

Jeg er nærmest altetende, men liker ikke så godt blodklubb, lungemos og annen innvollsmat, som så mange andre her...

Ellers liker jeg ikke så godt smaken av SAU, som i fenalår, fårikål og pinnekjøtt av sau (lam er nam).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg er stort sett glad i mat,men jeg liker ikke:

* Potetgull med ost&løk

* Medistersmak

* Kaviar

* Nøkkelost

* Svart sjokolade.

Ellers, youghurt får bare smake kirsebær, melon, og sånn blåbær/vanilje. alle de andre er kjipe. Jeg er ikke så himla glad i appelsiner/appelsinjuice heller,men det sklir nå ned.

Jeg er aller mest kresen på kjøtt-ting. Jeg vil vite hva det er,det skal overhode ikke smake medisteraktig og jeg liker ikke synlig fett/"dissefett".._ Jeg prikket ut av fårepølsa og sånn når jeg var liten..;-) Var nok kjapp!

P.S : Jeg kunne spise både sjokoladen,potetgullet og nøkkelosten,om jeg virkelig måtte,det er bare særdeles nedprioriterte saker som smaker kjipt.

Medisterkaker og kaviar kommer i et helt eget leauge..Det lukter og smaker så ekkelt at jeg hadde fått skikkelige problemer med å te meg normalt om jeg hadde blitt tvunget til å spise det..(Og jeg HAR blitt tvunget til å spise det..For lenge siden vel og merke..;-))

Bare sånn for å gradere litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S : Jeg kunne spise både sjokoladen,potetgullet og nøkkelosten,om jeg virkelig måtte,det er bare særdeles nedprioriterte saker som smaker kjipt.

Medisterkaker og kaviar kommer i et helt eget leauge..Det lukter og smaker så ekkelt at jeg hadde fått skikkelige problemer med å te meg normalt om jeg hadde blitt tvunget til å spise det..(Og jeg HAR blitt tvunget til å spise det..For lenge siden vel og merke..;-))

Bare sånn for å gradere litt.

Hva mener du med kaviar? Er det vanlig røkt tubekaviar, eller rogn (Limfjors- og Russisk kaviar)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Hva mener du med kaviar? Er det vanlig røkt tubekaviar, eller rogn (Limfjors- og Russisk kaviar)?

Tubekaviar..Men jeg er ikke glad i fancy varianter heller..Jeg har fått svart,"russisk" kaviar en gang,og jeg har spist noe kaviar/rogn opplegg med sushien engang..- Ingen høydare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke om jeg kommer på noe jeg ikke LIKER, jeg. Altså som jeg ikke klarer å ha i munnen pga. smaken.

Når det er sagt, så er det mange ting jeg foretrekker å unngå, og som jeg ikke har spist på mange år fordi det ikke frister - slik som lungemos og blodpølse. Om jeg fikk det servert skulle jeg nok spist det, tror jeg, for jeg kan ikke huske at smaken var ille, det var mer tanken på hva det var/konsistensen.

Jo forresten, det er noe jeg vet jeg ikke klarer: Blåmuggost! Det brekker jeg meg av. Og kokt kål (som i får-i-kål), da sliter jeg veldig og må ta ekstremt små biter kål og en stor kjøttbit for å få det ned.

Men det er mye mat i verden jeg ikke aner om jeg liker, da, for det er mye jeg ikke har smakt. Sushi, f.eks., det håper jeg å få smake en gang!

Du MÅ smake sushi. Det er rett og slett nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S : Jeg kunne spise både sjokoladen,potetgullet og nøkkelosten,om jeg virkelig måtte,det er bare særdeles nedprioriterte saker som smaker kjipt.

Medisterkaker og kaviar kommer i et helt eget leauge..Det lukter og smaker så ekkelt at jeg hadde fått skikkelige problemer med å te meg normalt om jeg hadde blitt tvunget til å spise det..(Og jeg HAR blitt tvunget til å spise det..For lenge siden vel og merke..;-))

Bare sånn for å gradere litt.

Kaviar er favorittpålegget mitt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å spise sånn "tygg-meg-ihjel-kjøtt" Biff f.eks. liker jeg ikke.

Jeg spiser heller både lungemos, rå fisk og lever.

Den som kaller biff "tygg-meg-ihjel-kjøtt" kan umulig ha smakt mør og deilig indrefilét!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trultemor25

OJ, er alt dette slike ting du ikke klarer å spise, altså som rett og slett får deg til å brekke deg om det kommer inn i munnen?

Jepp. Disse tingene liker jeg overhodet ikke. Brekker meg/klarer ikke spise/synes det smaker helt forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ smake sushi. Det er rett og slett nydelig.

Ja, det er akkurat det jeg også tror! Men her jeg bor er det ikke en eneste sushi-restaurant i mils omkrets, og når jeg er i Oslo og prøver å foreslå det for mine venner, ser de bare rart på meg og begynner å mumle noe om feber og slikt... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Disse tingene liker jeg overhodet ikke. Brekker meg/klarer ikke spise/synes det smaker helt forferdelig.

Wow! det var litt av en liste!! ;-)

Det var vel kun blodmat og lever på den lista som jeg brekker meg av! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...