Gå til innhold

Mat du ikke liker


org

Anbefalte innlegg

Det hadde du tatt på strak arm.

Det er veldig godt og mørt kjøtt.

Kjenner folk som putter øyet oppi akevitten og drikker det i ett "hiv". Der er ikke jeg ...

Tja, av alle måter å få i seg et øye på, må akevitt være en av de beste, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    16

  • Gyda

    11

  • ShitDiddelyDo

    11

  • org

    10

Mest aktive i denne tråden

Jeg vet det er noe jeg ikke liker, og da mener jeg ikke får ned om jeg prøver, men ikke snakk om at jeg kommer på hva det er. Makan:-)

Du kommer nok på det en gang du er invitert på middag og DET står på menyen! *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaviar på tube

Ansjos

Lever

Lutefisk

Fiskepudding

Oliven

Ellers spiser jeg det meste :)

Stakkars deg, har du ikke sans for oliven? Da har du formodentligvis ikke prøvd Kalamati-oliven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

Det hadde du tatt på strak arm.

Det er veldig godt og mørt kjøtt.

Kjenner folk som putter øyet oppi akevitten og drikker det i ett "hiv". Der er ikke jeg ...

Får jeg muligheten til å prøve meg på smalahove en gang til, så vil jeg takke ja, garantert :-)

Men siden jeg ikke er så begeistret for akevitt heller (tar bare juleaften-nippen), så må jeg finne en annen måte å fortære øyet på, alternativt stå over akkurat det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng. Det er ikke store forskjellen på røkt laks/gravlaks og laksesushi - bortsett fra at førstnevnte ikke har den gode sausen som man får til sushi :-)

".............................................."

Enig at forskjellen mlm gravlaks og laksesushi/sashimi ikke er så stor, men røkt laks synes jeg avviker nokså mye.

Jeg synes sausen til gravlaks er digg også jeg! *nam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indrefile ser kvalmende ut. Mannen min kjøper indrefile rett som det er. Han skal få ha den for seg selv;)

Mange år siden jeg har spist biff, men den gangen likte jeg det ikke. Det var tygg-meg-ihjel. Jeg har smakt pizza med biffkjøtt. Det var også tygg-meg-ihjel.

Når det gjelder kjøtt, så er jeg i grunn generelt kresen. Jeg liker pinnekjøtt da og fårikål. Ellers foretrekker jeg fisk. Der er jeg altetende.

Biffkjøtt på pizza er ofte tygg-meg-ihjel - det er jeg enig i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alltid like lett å være meg nei. Det meste klarer jeg jo å styre unna da, men er jeg på middagsselskaper så er det jo vanlig at folk serverer en sånn bær-gjørme og is til dessert. Jo, forresten, jeg liker ikke eplekake heller. Kaka i seg selv er god bare jeg slipper eplebitene. Da spiser jeg bare is. Blir det ikke servert is ved siden av har jeg et problem. Men jeg er som oftest på middagsselskaper hos mine foreldre og svigerforeldre og der har dem sjokoladeis til meg i reserve. :)

Eneste yoghurten jeg klarer å spise er melonyoghurt for der er klumpene så store at jeg kan plukke dem ut. De andre yoghurtene er det også bær i da, og det er pjuk.

Jeg har alltid hatt en greie mot klumper i ting hodet mitt sier det ikke skal være klumper i, og yoghurt er en av disse tingene.

Når det gjelder pudding så er det snerken jeg ikke fikser.

Syltetøy klarer jeg såvidt å lukte på.

Men, I'll survive! Jeg aner ikke åssen jeg har blitt sånn, men jeg skal gjøre alt for at dattera mi ikke skal bli sånn!

Andre voksenyoghurter uten klumper er vanilje og naturell! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amber: Nå driver du farlig propaganda. Folk skal få smake og gjøre opp sin egen mening om mat, vet du.

Ikke bra.

;-)

Jeg har ikke smakt norsk potetball, men jeg har smakt noen en tyskamerikaner kalte potatoe dumplings. Kanskje noe av det samme?

Ble servert til steik og var veldig godt. Lenge siden - så husker ikke helt hvordan det smakte, men kanskje ikke så ulikt slike spanske patatas eller hva det heter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, av alle måter å få i seg et øye på, må akevitt være en av de beste, tenker jeg.

akkevitt..... Aqua Vita - livets vann! Need I say more? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, har du ikke sans for oliven? Da har du formodentligvis ikke prøvd Kalamati-oliven.

Oliven er ekkelt! Det smaker skikkelig hum! eneskte gangen jeg kan klare det, er tynne, tynne skiver på pizza sammen med f.eks chorizo. Da er det godt. Men de må være svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliven er ekkelt! Det smaker skikkelig hum! eneskte gangen jeg kan klare det, er tynne, tynne skiver på pizza sammen med f.eks chorizo. Da er det godt. Men de må være svarte.

Nei og nei, mariaflyfly, dette går ikke lenger. Nå skal du ved første høve handle inn et lite glass med Kalamati-oliven og feks ha dem til en god salat (iom at de er greske, passer de godt til fetaost). Kalamati er med stein og de er brune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei, mariaflyfly, dette går ikke lenger. Nå skal du ved første høve handle inn et lite glass med Kalamati-oliven og feks ha dem til en god salat (iom at de er greske, passer de godt til fetaost). Kalamati er med stein og de er brune.

*grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei, mariaflyfly, dette går ikke lenger. Nå skal du ved første høve handle inn et lite glass med Kalamati-oliven og feks ha dem til en god salat (iom at de er greske, passer de godt til fetaost). Kalamati er med stein og de er brune.

Åååå, kalamati oliven er bare sååå godt :). Bare så synd de er så vanvittig fete, kunne sikkert spist et glass når jeg først er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå, kalamati oliven er bare sååå godt :). Bare så synd de er så vanvittig fete, kunne sikkert spist et glass når jeg først er i gang.

Det er SUNT fett, husk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, kalamati oliven er bare sååå godt :). Bare så synd de er så vanvittig fete, kunne sikkert spist et glass når jeg først er i gang.

Oliven og olivenolje er vel uansett noe av det bedre vi kan ha i oss, så jeg foreslår at du med god samvittighet tar det som er i glasset. Men pass på tennene i iveren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amber: Nå driver du farlig propaganda. Folk skal få smake og gjøre opp sin egen mening om mat, vet du.

Ikke bra.

;-)

Joda, stemmer det.

Men i akkurat dette tilfellet er SDD smart nok til å høre på meg, hehe. ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalebsdatter

Blandaball tror jeg ikke du får på så mange utesteder (ikke Østafjells i alle fall). Det er nok blitt for "sjelden" mat.

Og helt klart: Kulturmelk må til ved siden av ball.

Da blir det party, da?

:o)

Så bra at jeg bor 50 meter fra mamma da!

Party? Oh yea! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blandaball tror jeg ikke du får på så mange utesteder (ikke Østafjells i alle fall). Det er nok blitt for "sjelden" mat.

Og helt klart: Kulturmelk må til ved siden av ball.

Da blir det party, da?

:o)

Ehm... Innlegget under er fra meg altså (Kalebsdatter).

Hadde visst skjedd noe grufs da jeg skulle sjekke hvilke nick som var opptatt. :P

For ordens skyld: Jeg driver ikke med trolling! (Blir jo rent paranoid når man ser de trådene her inne for tida!) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg liker så lite at jeg ikke klarer spise det:

Tran, Hval, Dyrelever, Hestepølse.

Et dusin ting jeg ikke har smakt er blant de typisk ekle ting, men jeg kan jo ikke si at jeg ikke liker dem når jeg ikke aner hva de smaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei, mariaflyfly, dette går ikke lenger. Nå skal du ved første høve handle inn et lite glass med Kalamati-oliven og feks ha dem til en god salat (iom at de er greske, passer de godt til fetaost). Kalamati er med stein og de er brune.

Jeg synes generelt oliven med stein er veldig salte. Er de det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...