Gå til innhold

Mat du ikke liker


org

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    16

  • Gyda

    11

  • ShitDiddelyDo

    11

  • org

    10

Mest aktive i denne tråden

Blodpudding.

Man skal være ganske syk for å servere noe sånt.

Ellers får jeg nok ned det meste, men retter som lungemus og raspeballer, som du nevner over, er selvfølgelig ikke retter jeg har spist, ei heller retter jeg skal uttale meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

Jeg liker ikke lever, lutefisk og sursild.

Og jeg har virkelig forsøkt å venne meg til det, uten hell.

Jeg var en gang på en stor julelunsj med "Sildakongen". Der var det svært mange retter. Alt smakte godt, bortsett fra en mer eller mindre markert bi-smak. Til slutt smakte jeg på ren sursild. Den smakte bare av den ekle bismaken...

Det er også ganske pinlig å bli invitert på julemiddag hjem til den blivende svigermormoren og for første gang hilse på hele storfamilien til forloveden. Når det eneste som serveres er lutefisk (som alle de andre nyter) og du ikke klarer å svelge en eneste bit, så blir du ikke så høy i hatten :(

At jeg ikke likte maten hennes ble også kommentert høyt og tydelig av svigermormoren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder meg langt unna mat laget på innmat som lunge,blod, lever og nyrer.

Ellers så husker jeg med grøss barndommens kålruletter....*pfhøy*

Og elles kan jeg godt spare meg for i hjelkokte grønnsaker generelt og rosenkål spesielt.

Kompe (raspeball/ball/kumle) er deimot digg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke sopp, snegler, molte, elgtunge, elghjerte, lutefisk, sushi, rakfisk, gravlaks, røykalaks, kaviar, syltede grønnsaker av alle slag, punsjboller, så kommer jeg ikke på noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke lever, lutefisk og sursild.

Og jeg har virkelig forsøkt å venne meg til det, uten hell.

Jeg var en gang på en stor julelunsj med "Sildakongen". Der var det svært mange retter. Alt smakte godt, bortsett fra en mer eller mindre markert bi-smak. Til slutt smakte jeg på ren sursild. Den smakte bare av den ekle bismaken...

Det er også ganske pinlig å bli invitert på julemiddag hjem til den blivende svigermormoren og for første gang hilse på hele storfamilien til forloveden. Når det eneste som serveres er lutefisk (som alle de andre nyter) og du ikke klarer å svelge en eneste bit, så blir du ikke så høy i hatten :(

At jeg ikke likte maten hennes ble også kommentert høyt og tydelig av svigermormoren...

Uff. Sånt er så unødvendig! Altså å kommentere at noen ikke liker maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tante Tea, på tur med en Toller c',)

Jeg liker alt jeg har smakt, selv om jeg kan styre meg for sushi. Fettet på kjøtt skjærer jeg av og det spiser jeg ikke. Noen klarer også av og til å ødelegge helt normal mat og gjøre det uspiselig. Får jeg det servert hos familie/venner spiser jeg likevel, selv om jeg blir fort mett. En venn har servert meg kinesisk brennevin, det smaker pyton og drikkes ikke! Kebab fra kebabsjappene skyr jeg for de har jeg hørt så mye bakterielt om.

Har den holdningen at om noen serverer meg mat, så smaker jeg på det, uansett hva det er.

Men det er ting jeg ikke går inn for å smake (som jeg selvfølgelig da egentlig ikke vet om jeg liker eller ikke). Der ligger sånne ting som snegler, lungemos, torsketunge, syltelabber, insekter (ja det finnes faktisk i butikkene her, syltet på glass). Jeg var også nøye på at jeg visste hva jeg spiste da jeg var i Kina, selv om jeg, da jeg var hjemme hos en familie, spiste det jeg fikk uten å spørre. Det så ut som normal mat og smakte godt.

Blodmat er god mat det. Blodpannekaker, mmmmmmm barna mine elsker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tante Tea, på tur med en Toller c',)

Jeg liker alt jeg har smakt, selv om jeg kan styre meg for sushi. Fettet på kjøtt skjærer jeg av og det spiser jeg ikke. Noen klarer også av og til å ødelegge helt normal mat og gjøre det uspiselig. Får jeg det servert hos familie/venner spiser jeg likevel, selv om jeg blir fort mett. En venn har servert meg kinesisk brennevin, det smaker pyton og drikkes ikke! Kebab fra kebabsjappene skyr jeg for de har jeg hørt så mye bakterielt om.

Har den holdningen at om noen serverer meg mat, så smaker jeg på det, uansett hva det er.

Men det er ting jeg ikke går inn for å smake (som jeg selvfølgelig da egentlig ikke vet om jeg liker eller ikke). Der ligger sånne ting som snegler, lungemos, torsketunge, syltelabber, insekter (ja det finnes faktisk i butikkene her, syltet på glass). Jeg var også nøye på at jeg visste hva jeg spiste da jeg var i Kina, selv om jeg, da jeg var hjemme hos en familie, spiste det jeg fikk uten å spørre. Det så ut som normal mat og smakte godt.

Blodmat er god mat det. Blodpannekaker, mmmmmmm barna mine elsker det!

Og leverpostei.

Det får de ikke i meg om de serverer det på sølvfat engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke lever, lutefisk og sursild.

Og jeg har virkelig forsøkt å venne meg til det, uten hell.

Jeg var en gang på en stor julelunsj med "Sildakongen". Der var det svært mange retter. Alt smakte godt, bortsett fra en mer eller mindre markert bi-smak. Til slutt smakte jeg på ren sursild. Den smakte bare av den ekle bismaken...

Det er også ganske pinlig å bli invitert på julemiddag hjem til den blivende svigermormoren og for første gang hilse på hele storfamilien til forloveden. Når det eneste som serveres er lutefisk (som alle de andre nyter) og du ikke klarer å svelge en eneste bit, så blir du ikke så høy i hatten :(

At jeg ikke likte maten hennes ble også kommentert høyt og tydelig av svigermormoren...

Uff ja. Vanskelig det der med første middag hos svigers, og når det attpåtil er jul!! Da er det jo ikke så lett for vertsskapet å tilpasse menyen - det blir jo gjerne det "faste".

Men jeg synes da godt hun kunne latt det gå upåmerket hen at du ikke spiste fisk. Og har man lutefisk med mye tilbehør så skal jeg banne på at de aller fleste ikke legger merke til en gang at det ikke er en liten fiskebit innimellom potet, bacon og ertestuing! ;-)

Jeg fikk heldigvis ikke mat jeg ikke likte hos svigers første gangen, men jeg fikk en halv kylling! :-( Ikke det letteste å spise pent uten å søle på duken! *ha ha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke lever, lutefisk og sursild.

Og jeg har virkelig forsøkt å venne meg til det, uten hell.

Jeg var en gang på en stor julelunsj med "Sildakongen". Der var det svært mange retter. Alt smakte godt, bortsett fra en mer eller mindre markert bi-smak. Til slutt smakte jeg på ren sursild. Den smakte bare av den ekle bismaken...

Det er også ganske pinlig å bli invitert på julemiddag hjem til den blivende svigermormoren og for første gang hilse på hele storfamilien til forloveden. Når det eneste som serveres er lutefisk (som alle de andre nyter) og du ikke klarer å svelge en eneste bit, så blir du ikke så høy i hatten :(

At jeg ikke likte maten hennes ble også kommentert høyt og tydelig av svigermormoren...

Bare aporpos det med vertinner som kommenterer eller ikke kommenterer. Jeg leste en gang følgende kloke ord:

"Dårlig oppdragelse er ikke å søle på duken, men påpeke at andre søler på duken!"

Og det er jo godt sagt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

Uff ja. Vanskelig det der med første middag hos svigers, og når det attpåtil er jul!! Da er det jo ikke så lett for vertsskapet å tilpasse menyen - det blir jo gjerne det "faste".

Men jeg synes da godt hun kunne latt det gå upåmerket hen at du ikke spiste fisk. Og har man lutefisk med mye tilbehør så skal jeg banne på at de aller fleste ikke legger merke til en gang at det ikke er en liten fiskebit innimellom potet, bacon og ertestuing! ;-)

Jeg fikk heldigvis ikke mat jeg ikke likte hos svigers første gangen, men jeg fikk en halv kylling! :-( Ikke det letteste å spise pent uten å søle på duken! *ha ha*

Ertestuing ja, der sier du noe! Den ble også liggende urørt på tallerkenen min. Jeg er veldig glad i erter, men kan ikke spise det, siden selv ørsmå mengder utløser migrene hos meg...

Så det var ikke så mye jeg fikk i meg den kvelden. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

Bare aporpos det med vertinner som kommenterer eller ikke kommenterer. Jeg leste en gang følgende kloke ord:

"Dårlig oppdragelse er ikke å søle på duken, men påpeke at andre søler på duken!"

Og det er jo godt sagt! :-)

Det er meget godt sagt! Min svigermormor hadde en meget skarp tunge og kraftig stemme.

Det fikk jeg erfare mye de årene hun levde. Etterhvert ble jeg jo herdet, men det første møtet ble et vondt minne, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ertestuing ja, der sier du noe! Den ble også liggende urørt på tallerkenen min. Jeg er veldig glad i erter, men kan ikke spise det, siden selv ørsmå mengder utløser migrene hos meg...

Så det var ikke så mye jeg fikk i meg den kvelden. :(

Uffda! :-(

Men potitt kunne du vel spise? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...