Gå til innhold

Mat du ikke liker


org

Anbefalte innlegg

Ja. Selv om den kan gå, til nød. Men sushi på en god resturant... Mmmm... Så snart jeg blir kvitt den forkjølelsen som lammer smakssansen min, så skal jeg dra med meg sambo på Sushi&Wok på Majorstuen.

Den har jeg ikke prøvd.

Men Alex Sushi er vannvittig bra.

Jeg liker også Nodee (på Majorstua) veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    16

  • Gyda

    11

  • ShitDiddelyDo

    11

  • org

    10

Mest aktive i denne tråden

Raspeballer, rå fisk, selkjøtt, og i tillegg en uendelighet av utenlandske retter som jeg har smakt.

Haggis er på topp av ufyselig lukt og smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg ikke prøvd.

Men Alex Sushi er vannvittig bra.

Jeg liker også Nodee (på Majorstua) veldig godt.

Nodee er bra. Alex Sushi er jo den absolutt beste, men den koster dessverre deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nodee er bra. Alex Sushi er jo den absolutt beste, men den koster dessverre deretter.

Nja, det kommer jo litt an på hva du velger å spise hos Alex.

Kjører du den vanlige 12-biteren får du først en velkomstrett med noe sashimi i nydelig saus, og så 12 biter.

Det koster 235 kroner, det samme som hos Nodee.

Men hvis du skal sitte der en kveld og spise både det ene og det andre, vil jeg anta det fort kan bli dyrt, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme praksis her. Det er ikke lov til å si at man ikke liker maten. Så her går det i "jeg har ikke så lyst på 'det og det' i dag". Men alt må smakes på uansett.

For tiden ryker forresten brødskorpene av, noe vi aldri har praktisert hjemme før (vi har ei som spiser skorpene på pizzaen, ikke selve pizzaen, om hun får velge selv). Årsaken er Den Første Løse Tannen - stoooor stas ;-)

Åh, husker hvor stas jeg syntes det var med løs tann, ja. For min del var det en uendelig ventetid også, ettersom jeg var så seint ute. Mistet ikke min første tann før i andre klasse....

Guttungen foretrekker for øvrig også skorpene på pizzaen. Der har vi inngått et fruktbart samarbeid, ettersom mor foretrekker fyllet. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det kommer jo litt an på hva du velger å spise hos Alex.

Kjører du den vanlige 12-biteren får du først en velkomstrett med noe sashimi i nydelig saus, og så 12 biter.

Det koster 235 kroner, det samme som hos Nodee.

Men hvis du skal sitte der en kveld og spise både det ene og det andre, vil jeg anta det fort kan bli dyrt, ja.

Det er det jeg gjør, vet du :) Men jeg tror jeg skal ta meg en tur dit en kveld, nå som desember-lønningen er inne. Problemet er at sambo må bli hjemme og jeg klarer ikke overbevise noen andre om hvor sinnsykt godt sushi er. Rare mennesker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, husker hvor stas jeg syntes det var med løs tann, ja. For min del var det en uendelig ventetid også, ettersom jeg var så seint ute. Mistet ikke min første tann før i andre klasse....

Guttungen foretrekker for øvrig også skorpene på pizzaen. Der har vi inngått et fruktbart samarbeid, ettersom mor foretrekker fyllet. ;o)

Jeg gidder heller ikke å protestere på at hun tar skorpene mine, nei ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg gjør, vet du :) Men jeg tror jeg skal ta meg en tur dit en kveld, nå som desember-lønningen er inne. Problemet er at sambo må bli hjemme og jeg klarer ikke overbevise noen andre om hvor sinnsykt godt sushi er. Rare mennesker :)

Folk er pingler, og sushi er som øl. Det blir bedre og bedre jo mer man dytter i seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

Jepp - gjerne! :-)

Potetball er en av favorittene (bare et lite stykke bak lutefisken).

Flott!

Skal vi komme tilbake til det og finne en passe dato og engnet sted når jula og nyttår er vel overstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke involler eller blodmat av noe slag. Ikke lutefisk eller rakfisk, ikke pinnekjøtt (kan spise det, men synes ikke det er godt), ikke laks.. ikke rå fisk, ikke krabber.

Ellers spiser jeg det meste, men er ikke særlig glad i fisk.. Fisk er godt med riktig tilbehør og krydder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg klarer ikke å spise sånn "tygg-meg-ihjel-kjøtt" Biff f.eks. liker jeg ikke.

Jeg spiser heller både lungemos, rå fisk og lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri smakt, men det er ikke fordi jeg er pingle. Det er mer fordi jeg aldri har blitt servert det.

Tror ikke det er vanlig å servere baller til middag i min del av landet. :)

Men jeg er ikke vond å be i forhold til nye retter, dog har jeg dårlig erfaringer med retter bestående av blod og innvoller.

Kaffistova, SDD. Hver torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant nok ;-) Vi er begge veldig glad i rå gulrøtter, nemlig. Men altså ikke helt enige om gulrøtter smaker godt i wok og lapskaus....

Men hva gjør man når farmor legger kokt gulrot på tallerkenen hennes, og barnet proklamerer "jeg er ikke så glad i sånne jeg!". Sier man at ungen må spise det hun har fått? Det virker liksom litt hyklerisk når jeg selv lot være å ta gulrot to sekund tidligere - fordi jeg synes det smaker like py som hun synes det gjør....

Barneoppdragelse er ikke lett!

:o)

Jeg syns det er 100% lov å ikke like kokt gulrot. (liker det selv, da) Snuppa mi liker ikke kokt gulrot, så hun får en rå gulrot når vi andre tar kokt. Det burde vel gå hos farmor også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

Raspeballer, rå fisk, selkjøtt, og i tillegg en uendelighet av utenlandske retter som jeg har smakt.

Haggis er på topp av ufyselig lukt og smak.

Jeg har smakt haggis i Skottland et par ganger.

Jeg syntes ikke det var så spesielt, hverken godt eller vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke om jeg kommer på noe jeg ikke LIKER, jeg. Altså som jeg ikke klarer å ha i munnen pga. smaken.

Når det er sagt, så er det mange ting jeg foretrekker å unngå, og som jeg ikke har spist på mange år fordi det ikke frister - slik som lungemos og blodpølse. Om jeg fikk det servert skulle jeg nok spist det, tror jeg, for jeg kan ikke huske at smaken var ille, det var mer tanken på hva det var/konsistensen.

Jo forresten, det er noe jeg vet jeg ikke klarer: Blåmuggost! Det brekker jeg meg av. Og kokt kål (som i får-i-kål), da sliter jeg veldig og må ta ekstremt små biter kål og en stor kjøttbit for å få det ned.

Men det er mye mat i verden jeg ikke aner om jeg liker, da, for det er mye jeg ikke har smakt. Sushi, f.eks., det håper jeg å få smake en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- bær (unntatt jordbær, men da må jeg ha melk og sukker på og de må være delt i 2 eller 4 utifra str)

- syltetøy *grøss*

- waldorfsalat

- blodmat

- sjokolade- og karamellpudding

- tomat

- yoghurt med klumper

- lever

- rosiner i ting (jeg liker rosiner alene)

- svisker

- druer

- appelsin (jeg liker smaken, men ikke konsistensen, alt for mye sånn fruktkjøtt så jeg brekker meg når jeg skal svelge. Mandariner og klementiner er ok)

- ananas

- oliven

- fetaost og andre ekle oster

Vel, sikkert mye mer og som jeg ikke kommer på her og nå.

OJ, er alt dette slike ting du ikke klarer å spise, altså som rett og slett får deg til å brekke deg om det kommer inn i munnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer nok det!

I visse områder i landet (inkl. de kafeene i Oslo som har det) er det tradisjon med torsdag som balldag.

Men jeg påstår ikke at det er slikt overalt, altså. Du kan helt sikkert kose deg meg det på en søndag.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rogn. Fyttirakkern! Det er så gyselig at jeg ikke engang klarer å spise det for høflighet hos svigers. De serverer gjerne lodderogn på toast med rømme til... :-P

Men de er veldig snille og lager noe annet til meg mens de selv koser seg med rognen sin. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...