Gå til innhold

Troll?


Gjest Litt oppgitt bare

Anbefalte innlegg

Det vil alltid finnes en risiko for brudd på taushetsplikt, akkurat som det alltid finnes risiko for brudd på andre retningslinjer og lovregler. Dessverre.

Vi har dog fortsatt ikke mottatt noen form for dokumentasjon eller presiseringer av de påstander om taushetspliktbrudd som er blitt fremsatt her.

Som kjent er det umulig å bevise at noe IKKE finnes, slik at grunnløse påstander kan være vanskelig å tilbakevise.

Jeg har ingen bevis for brudd på taushetsplikt og fremhever ingen påstander om slikt. Det er likevel en naturlig reaksjon hos meg og mange andre å bli skeptisk når det plutselig viser seg at webmaster er muligens en av de faste brukerne her uten at de blir forklart hvem det er. Jeg stiller meg også undrende til at webmaster går på doltreff og tar pils med brukerne. Jeg har antatt at doktoronlines medarbeidere viste mere seriøsitet slik som jeg forventer av personell på helsesentre f.eks. Jeg ville ikke likt hvis fastlegen min eller sekretæren hennes satt på puben sammen med naboene mine her hvor jeg bor. Jeg har samme følelse når jeg følger med på denne tråden her. Det har noe med moralske og etiske retningslinjer å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 933
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    152

  • ShitDiddelyDo

    55

  • Glimtipper

    34

  • mariaflyfly

    32

Men hvem er du egentlig nå?

Du dukket sånn plutselig opp fra intet du?

Jeg har ikke sett nicket ditt her tidligere.

Ta et søk på Simen og du vil vel finne et par hundre innlegg på forum fra de siste årene.

Jeg er altså ikke særlig aktiv her, men jeg leser en god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen bevis for brudd på taushetsplikt og fremhever ingen påstander om slikt. Det er likevel en naturlig reaksjon hos meg og mange andre å bli skeptisk når det plutselig viser seg at webmaster er muligens en av de faste brukerne her uten at de blir forklart hvem det er. Jeg stiller meg også undrende til at webmaster går på doltreff og tar pils med brukerne. Jeg har antatt at doktoronlines medarbeidere viste mere seriøsitet slik som jeg forventer av personell på helsesentre f.eks. Jeg ville ikke likt hvis fastlegen min eller sekretæren hennes satt på puben sammen med naboene mine her hvor jeg bor. Jeg har samme følelse når jeg følger med på denne tråden her. Det har noe med moralske og etiske retningslinjer å gjøre.

De doltreffene var mens dol ennå var lite og oversiktlig. Altså for flere år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere virkelig at webbis har tid eller ineteresse av å følge med på alt dere skriver? Tror dere virkelig at dere er så interessante? Jeg ble også bskyldt for dette i min tid, men som jeg skrev i innlegget "en saksopplysning" har ikke webbis verken tid eller interesse av å følge med på "deres innerste hemmeligheter".

KlaraQ: Tror du det er webbis du btror dine "innerste hemmeligheter" til? Tror du du er så jævla viktig?

Hvis dette er eksempel på seriøsiteten hos webmastere så har vi god grunn til å frykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen bevis for brudd på taushetsplikt og fremhever ingen påstander om slikt. Det er likevel en naturlig reaksjon hos meg og mange andre å bli skeptisk når det plutselig viser seg at webmaster er muligens en av de faste brukerne her uten at de blir forklart hvem det er. Jeg stiller meg også undrende til at webmaster går på doltreff og tar pils med brukerne. Jeg har antatt at doktoronlines medarbeidere viste mere seriøsitet slik som jeg forventer av personell på helsesentre f.eks. Jeg ville ikke likt hvis fastlegen min eller sekretæren hennes satt på puben sammen med naboene mine her hvor jeg bor. Jeg har samme følelse når jeg følger med på denne tråden her. Det har noe med moralske og etiske retningslinjer å gjøre.

Så din fastlege eller en legesekretær har ikke lov til å ha venner som du muligens kjenner? Realiteten er ikke skapt slik. På små steder så kjenner man jo ofte "halve" bygda. Synes dette er en merkelig uttalelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så din fastlege eller en legesekretær har ikke lov til å ha venner som du muligens kjenner? Realiteten er ikke skapt slik. På små steder så kjenner man jo ofte "halve" bygda. Synes dette er en merkelig uttalelse.

jeg er godt kjent med bygdekultur og vet at pga. det jeg nevnte så går mange til andre steder for å oppsøke fagfolk. Ikke fordi de tror at noen bryter taushetsplikten. Forstår ikke at du trenger å være spydig pga. eksempler jeg kommer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er godt kjent med bygdekultur og vet at pga. det jeg nevnte så går mange til andre steder for å oppsøke fagfolk. Ikke fordi de tror at noen bryter taushetsplikten. Forstår ikke at du trenger å være spydig pga. eksempler jeg kommer med.

Jeg kan ikke se at jeg var spydig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har avkreftet påstanden om at noen av våre webmastere deltar på msm sammen med andre brukere av doktoronline. Hvis så hadde vært tilfelle så kunne man ha diskutert om dette var uryddig eller ikke, men sålenge vi ikke deltar på msm så er det kanskje unødvendig å frykte at vi gjennom msm-deltakelse skulle bryte vår taushetsplikt?

Jeg vet ikke hva msm er for noe. Jeg var imidlertid småbekymret for at webmaster hadde kontakt med andre brukere av dol utenfor forumet, f.eks via msn. Hvis dette ikke stemmer, tar jeg deres ord for det.

Synes likevel det er litt ubehagelig at noen får vite hvem webmaster er og andre ikke, og at jeg til vanlig samtaler med en som vet om mine sensitive innlegg, men jeg er drittlei av den diskusjonen her, så for enkelhetsskyld dropper jeg heller de sensitive innleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sikkert ikke anonym for alle

Håper redaksjonen i morgen har mottatt fra deg dokumentasjon eller presisering av de påstander du har fremsatt i forum i dag.

Eksempler på hvordan dette kan dokumenteres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sikkert ikke anonym for alle

De kan se det hvis de går inn i systemet. Men de sitter ikke med noen oversikt når de går gjennom forumene. Du kan selvfølgelig nå rope "nei nei nei!" og krangle så mye du vil, men slik er det nå engang.

"............................................."

"De kan se det hvis de går inn i systemet. Men de sitter ikke med noen oversikt når de går gjennom forumene. Du kan selvfølgelig nå rope "nei nei nei!" og krangle så mye du vil, men slik er det nå engang."

Det virker da på meg som dette anslås veldig lett fra webbis, da han er ganske raskt ute med å oute personer som bruker to nick i samme tråd.

Er det bare tilfeldigheter da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De kan se det hvis de går inn i systemet. Men de sitter ikke med noen oversikt når de går gjennom forumene. Du kan selvfølgelig nå rope "nei nei nei!" og krangle så mye du vil, men slik er det nå engang."

Det virker da på meg som dette anslås veldig lett fra webbis, da han er ganske raskt ute med å oute personer som bruker to nick i samme tråd.

Er det bare tilfeldigheter da eller?

Med mindre informasjonen jeg har fått er feil, så er jeg enig i at det er _litt_ rart. Men de hevder selv at de finner det ut ved å lese innleggene (gjorde ihvertfall for en tid tilbake). Uansett finnes det selvfølgelig muligheter for å finne ut av det, men de har ihvertfall poengtert at dette ikke er en del av det vanlige verktøyet deres.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke beskyldt deg for å være Simen og SDD.

Jeg har beskyldt Simen SDD og webmaster for å være samme person.

Det er visst ikke bare i mitt hode det surrer litt rundt, men i ditt også ser det ut til;)

"Det er visst ikke bare i mitt hode det surrer litt rundt, men i ditt også ser det ut til;)"

Det er helt sikkert :-)

(NOEN beskyldte ihvertfall også meg for å være minst to av disse.)

Men uansett er det en totalt fjern beskyldning, da det er flere her som vet for et faktum at dette er 2 ++++ forskjellige personer.

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du får bare holde på til webmasters store glede!

Du har med dine ord i dag gått langt over streken!!

Å så lenge webmaster sitter der å gliser sammen med deg så er det snart grunn for å reagere annerledes enn å la være å bry seg om deg.

"Du har med dine ord i dag gått langt over streken!!"

Så lenge du fortsetter med disse barnlige beskyldningene som du har tatt rett ut av luften, så kommer ikke jeg til å behandle deg fint heller. Folk som juger om meg, på tross at de blir fortalt at det er feil, fortjener intet mindre.

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sikkert ikke anonym for alle

Men hvis det aldri har skjedd i løpet av 10 år - da blir det ganske fjollete å 1:Lage en stor sak ut av det, og 2:Begynne å beskylde forskjellige folk for å kjenne dem personlig, stå i "ledtog" med dem etc.

Og så har det vel også noe med hvordan evt. bekymringer blir lagt frem.

"................................................"

"Men hvis det aldri har skjedd i løpet av 10 år - da blir det ganske fjollete å 1:Lage en stor sak ut av det"

Hvem kan vite det? For det 1. er det mange nye her inne, for det 2. kan webmaster være ny.

"og 2:Begynne å beskylde forskjellige folk for å kjenne dem personlig, stå i "ledtog" med dem etc."

Enig med at det er usaklig argumentasjon, vært litt vel mye spekulasjoner her i dag.., men jeg kan være enig i at det er litt rart å se ivrigheten av "gamle" brukere av å avkrefte denne saken. Ikke minst webbis kommentar med smilefjes (husker den ikke konkret) kan vise at han er en del av klikken her inne. Lite formell og profesjonell kommentar spørr du meg.

"Og så har det vel også noe med hvordan evt. bekymringer blir lagt frem."

Har sett både saklige og usaklige fremleggelser av bekymringer her, men synes de uansett får det samme (negative) svaret tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempler på hvordan dette kan dokumenteres?

En presisering ble også nevnt som et alternativ, og dette burde være rimelig enkelt: Si i klartekst det man driver og hinter og syter om, og hvem/hva det gjelder.

Men når man sitter og dikter opp røverhistorier for å gjøre seg interessant, så er det kanskje ikke så lett å komme med detaljer? :-)

"................................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men hvis det aldri har skjedd i løpet av 10 år - da blir det ganske fjollete å 1:Lage en stor sak ut av det"

Hvem kan vite det? For det 1. er det mange nye her inne, for det 2. kan webmaster være ny.

"og 2:Begynne å beskylde forskjellige folk for å kjenne dem personlig, stå i "ledtog" med dem etc."

Enig med at det er usaklig argumentasjon, vært litt vel mye spekulasjoner her i dag.., men jeg kan være enig i at det er litt rart å se ivrigheten av "gamle" brukere av å avkrefte denne saken. Ikke minst webbis kommentar med smilefjes (husker den ikke konkret) kan vise at han er en del av klikken her inne. Lite formell og profesjonell kommentar spørr du meg.

"Og så har det vel også noe med hvordan evt. bekymringer blir lagt frem."

Har sett både saklige og usaklige fremleggelser av bekymringer her, men synes de uansett får det samme (negative) svaret tilbake.

"Hvem kan vite det? For det 1. er det mange nye her inne, for det 2. kan webmaster være ny."

Det er sant. Men en del her har jo nok fartstid til å faktisk vite om slikt har skjedd, og disse har utelukkende avkreftet disse påstandene.

"det er litt rart å se ivrigheten av "gamle" brukere av å avkrefte denne saken."

Tja. De som har vært her en stund kjenner vel til systemet, og har et mer realistisk bilde av hva som er virkelighet. Hvis man selv har en formening om at noe fungerer bra, så er det ikke unaturlig å argumentere mot noen som mener det motsatte.

"Ikke minst webbis kommentar med smilefjes (husker den ikke konkret) kan vise at han er en del av klikken her inne. Lite formell og profesjonell kommentar spørr du meg."

Der er jeg ikke enig. Hvis du skal lete etter slike tegn, så vil du alltid finne noe å henge deg opp i. Men tonen her inne har aldri vært særlig formell, og det gjelder til en viss grad de som driver stedet også. Jeg ser ikke noe galt i det. Vi snakker om webmastere her, ikke sys-adminer :-)

"Har sett både saklige og usaklige fremleggelser av bekymringer her, men synes de uansett får det samme (negative) svaret tilbake."

Hvis noe er usaklig fremlagt, så er det logisk å forvente seg usaklig tilbakesvar. Det er selvfølgelig ikke alltid det fungerer begge veier mht. saklighet - de fleste her inne er tross alt mennesker :-)

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke nevnt det å kutte kontakten å meg går du til personangrep på?

Kjære lille deg...er du så selvopptatt at du tror ethvert mer eller mindre generelle utsagn retter seg mot deg personlig, og bare deg?

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva msm er for noe. Jeg var imidlertid småbekymret for at webmaster hadde kontakt med andre brukere av dol utenfor forumet, f.eks via msn. Hvis dette ikke stemmer, tar jeg deres ord for det.

Synes likevel det er litt ubehagelig at noen får vite hvem webmaster er og andre ikke, og at jeg til vanlig samtaler med en som vet om mine sensitive innlegg, men jeg er drittlei av den diskusjonen her, så for enkelhetsskyld dropper jeg heller de sensitive innleggene.

"Jeg vet ikke hva msm er for noe"

Hvis du vet hva msn er, som du snakker om, så vet du hva msm er :-)

MSN = Microsoft Network

MSM = Microsoft Messenger

MSM er en del av Microsoft Network (MSN).

MSN er en rest fra den tiden Microsoft forsøkte å lage sitt eget "internett", som skulle koste penger å bruke, da de så at de ikke hadde noen ummiddelbare inntjeningsmuligheter på Internet.

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...