Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei , jeg har fått noe utslett på penis under forhuden, ser ut som om det ytterste skinnlaget faller av og det blir litt rødlig og sårt. Har sjekket med fastlege og har ingen sykdommer, han mener det er en sopp. Har prøvd canesten, men blir ikke kvitt det. Fastlege anbefalte og prøve youghurt eller grønnsåpe, men dette hjalp heller ikke. Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211138-utslett-p%C3%A5-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg kan selvfølgelig ikke stille noen diagnose, basert kun på de sparsomme opplysninger du har med i ditt brev. Kan bare lufte noen tanker.Sopp ville også være min første assosiasjon ved en slik tilstand. Det at det ikke responderte på Canesten behøver ikke å bevise at det ikke er sopp. Er middelet blitt brukt riktig? Lenge nok? For å være på sikre siden ville jeg ha tatt en prøve på bakterier og sopp. Er prøven negativ ville jeg tenke på en eller annen form for overfølsomhet, f. eks. mot vaskemiddel, rengjøringsmiddel brukt i undertøy, selve stoffet i undertøy etc. Er det noe ny sexpartner på gang? Kan det være noe med henne som du reagerte på? Som du skjønner er det ganske mange muligheter, og desverre så kommer ikke jeg lenger nåpr jeg ikke har flere opplysninger og ikke undersøkt tilstanden. en ideene hjelper kanskje til å komme på rett spor.

Jeg kan selvfølgelig ikke stille noen diagnose, basert kun på de sparsomme opplysninger du har med i ditt brev. Kan bare lufte noen tanker.Sopp ville også være min første assosiasjon ved en slik tilstand. Det at det ikke responderte på Canesten behøver ikke å bevise at det ikke er sopp. Er middelet blitt brukt riktig? Lenge nok? For å være på sikre siden ville jeg ha tatt en prøve på bakterier og sopp. Er prøven negativ ville jeg tenke på en eller annen form for overfølsomhet, f. eks. mot vaskemiddel, rengjøringsmiddel brukt i undertøy, selve stoffet i undertøy etc. Er det noe ny sexpartner på gang? Kan det være noe med henne som du reagerte på? Som du skjønner er det ganske mange muligheter, og desverre så kommer ikke jeg lenger nåpr jeg ikke har flere opplysninger og ikke undersøkt tilstanden. en ideene hjelper kanskje til å komme på rett spor.

Hei, har et lignende problem som jeg gjerne vil ha svar på. Symptomene ser ut til å være akkurat de samme.

I mitt tilfelle kommer utslettene en til to dager etter samleie. Det blir deretter værre for en dag for så å gå over å være praktisk talt helt borte et par dager senere.

Har en partner og symptomene kom plutselig etter at vi har vært sammen i over ett år. De har gjentatt seg gjevnlig når vi er sammen etter det.

Jeg har ikke gått til noen lege for å ta noen tester enda.

Går det an å si noe mer om hva det kan være?

Bør jeg prøve å bruke Canesten eller tilsvarende middle. I såfall hvor ofte, hvor lenge og i hvilke doser?

På forhånd takk for hjelpen.

Hei, har et lignende problem som jeg gjerne vil ha svar på. Symptomene ser ut til å være akkurat de samme.

I mitt tilfelle kommer utslettene en til to dager etter samleie. Det blir deretter værre for en dag for så å gå over å være praktisk talt helt borte et par dager senere.

Har en partner og symptomene kom plutselig etter at vi har vært sammen i over ett år. De har gjentatt seg gjevnlig når vi er sammen etter det.

Jeg har ikke gått til noen lege for å ta noen tester enda.

Går det an å si noe mer om hva det kan være?

Bør jeg prøve å bruke Canesten eller tilsvarende middle. I såfall hvor ofte, hvor lenge og i hvilke doser?

På forhånd takk for hjelpen.

Bruker dere kondom? Glidekrem? Sæddrepende krem? P-ring eller p-pute? Altså noe du kan reagere allergisk mot under samleie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...