Gå til innhold

Hva slags erfaringer har folk med IKS i forbindelse med spiseforstyrrelser?

Anbefalte innlegg

Gjest Lisa Tønne

Har innsett at angsten for å bli tykk og å miste kontrollen har blitt en så stor del av livet mitt at jeg er redd for å ikke komme ut av det igjen

Det går så langt at jeg ikke tør å spise kake etc hvis jeg er borte fordi jeg bare tenker kalorier. eller jeg tenker at jeg må hardtrene hvis jeg har fått i meg noe usunt. For jeg orker ikke tanken på å ikke ha kontroll

jeg går til psykolog men har samtidig veldig mye annet skal ordne opp i og jeg vet ikke om jeg kan prioritere dette nå. Dette har jo nær sammenheng med angsten min, angsten for å ikke ha kontroll.

Så jeg lurer på, dette med å kontakte IKS, kan det føre til at man bare blir mere fokusert på sine egne problemer, eller kan de ha tips/råd som hjelper?

Hva slags erfaringer har dere med dette?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å ta kontakt med IKS.

Jeg tror at for å bli bedre, må ting kanskje bli litt verre først. Kanskje ikke et sjakktrekk å skrive deg til deg, som er redd for at det skal bli verre... Men, men... Særlig nå det gjelder overdrevent kontrollbehov, enten det gjelder mat eller andre ting, føles det skummel når man førsøker bli frisk.

I denne forbindelse har nok IKS mange råd og tips! Ring deres info tlf, meld deg inn og motta medlemsblad og øk evt "aktiviteten" med å delta på temakvelder og evt. selvhjelpsgrupper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...