Gå til innhold

Sopp, vondt i mage, kløe og nå dårlig sex-lyst!


Gjest XTC

Anbefalte innlegg

Personalia: Gutt, 26 år, god fysisk form.

Hmm. Vet ikke helt hvor jeg skal starte.

Ble diagnosert for sopp infeksjon i underlivet for ca 1 år siden. Tror jeg også hadde fot-sopp, og legen mente at det skyltes fordi jeg trente en del og at det var vanlig. Greit nok, fikk litt salver og sånn for det og etter en stund ble soppinfeksjonen rundt lysken borte. Men kom gjerne tilbake etter noen ukers tid.

Brukte salven kun rundt på synlig sopp rundt lysken. Har også hatt en del kløe i øverst i rompa også. Er som oftest veldig varm og fuktig der nede som gjør at soppen vissnok skal "kose" seg! Selv når jeg sover uten undertøy, merker jeg at jeg blir veldig klam og fuktig.

I den senere tid (3-4 mnd)har mageproblemene blitt verre. Blir plaget av mye rumling i magen, noe smerter, mye luft og hyppige dobesøk (1 gang pr dag) med avføring av forskjellig "kvalitet". Romlingen foregår ofte veldig langt ned i magen, egentlig nesten nede ved lysken på begge sider.

I den senere tiden (par uker)har også sex-lysten begynt å forsvinne. Har aldri hatt noen problemer med ereksjon og sånn før, men har fått det den siste tiden. Lurer derfor litt hva som skjer? Er dette kun psykiske reaksjoner til overstående "sykdommer"?

Problemet er også at alt er liksom veldig varierende. Når jeg skriver dette nå føler jeg meg helt fin og har ingen plager av noe slag.

Er det noen som har noen råtips!?

Får vel stikke en tur til legen kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Nina Lindstad

Til XTC vedr. sopp, mage og sexlyst.

Umiddelbart tenker jeg at sopp-infeksjonen ikke har noe med resten å gjøre. Hudsopp som regnes som bagatellmessig; plagsomt, men ufarlig. Manglende sexlyst og uregjerlig mage får meg til å tenke stress eller depresjon. Vet ikke om initialene din er tilfeldige; men for informasjonens skyld vil partydop både kunne gi væske-forstyrrelser/stress ( og dermed mageforstyrrelser ) og depresjon og medfølgende tap av sex-lyst på sikt. Kan selvfølgelig ikke utelukke at annen sykdom ligger til grunn. Synes det er rimelig med et legebesøk og en generell helsesjekk.Tør evt. også å prate med legen din om slitenhet/stress eller evt. rusmisbruk.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad Spes. allmenmedisin og Idrettslege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...