Gå til innhold

luse-resistens større problem enn mange tror

Anbefalte innlegg

!!!

Jeg blir lettere oppgitt når lege etter lege minimaliserer problemene med behandlingsresistens mot hodelus... Selv har jeg fortvilet førsøkt å bli kvitt de små plagsomme beistene i mange måneder, og i denne tiden har jeg forsøkt gjentatte og mange behandlinger med malation, Prioderm, Nix, samt daglig kamming i 10 dager, (senere: daglig kamming i 3 uker,... men lusekammene av plast har for store mellomrom mellom "tennene", slik at nymfene og lusungene glir lett igjennom...)

Jeg har fulgt hver eneste bruksanvisning NØYE, fryst ned tøy og annet, og jeg har til og med forsøkt alle kjerringrådene som anis-olje, eddik, m.m. Og jeg er nå sååå fortvilet og ikke minst SLITEN, at dette går på psyken løs. Det klør mye, og i forstørrelsesglass kan jeg tydelig se lusene jeg har kammet ut. Hva kan egentlig en lege, evt hudlege hjelpe meg med, annet enn å spørre om jeg har gjort alt riktig? Mange som skal påvise lus hos andre, sjekker forøvrig for dårlig. Det må kammes så nøye og brukes rundt 20-30 min for kanskje å finne så lite som en eneste lus...!! Her hvor jeg holder til, er vi dessuten flere med samme problem.

Luse-lei.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...