Gå til innhold

Rar migrene

Anbefalte innlegg

Melk1365380360

Heisann! Jeg er ei jente på 23 år som har hatt migrene i flere år. Det går fint, for jeg bruker Imigran og det hjelper som regel. Migreneanfallene mine er alltid på venstre side.

En gang i blant, kanskje annen hver måned, får jeg en merkelig form for hodepine på høyre side av hodet. Den er ikke pulserende, men fryktelig, fryktelig vond. Det hjelper ikke å ta Imigran, Paralgin, Ibux eller noe, smerten er der uansett. Den kan vare i fra en dag til tre. Jeg får som regel denne hodepinen i forbindelse med sol, menstruasjon eller hvis jeg har drukket alkohol dagen i forveien. Det høres kanskje ut som vanlig migrene, men gjør altså veldig mye vondere.

Det er akkurat som om smerten er i tinningen og sprer seg til øyenhulen. Har lest litt om clusterhodepine osv., men det høres ikke ut som det jeg har. Mens migrene gjerne går over når man får sovet litt, holder denne hodepinen det gående lenge. Den pulserer mye mindre enn det migrenesmerten gjør, men jeg får vannvittige smerter hvis jeg beveger meg. Som regel blir jeg helt ute av stand til å gjøre noe som helst.

Etter gjentatte søk på nettet, blir jeg ikke klokere. Er det noen som vet hva dette kan være?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211908-rar-migrene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Jeg synes ikke denne migrene høres så rar ut. Sannsynligvis er det slik at du får noen sterkere anfall innimellom. Beskrivelsene likner mye på de migreneanfallene jeg har hatt ganske lenge. Det er vanlig at triptaner ikkke virker hver gang. Og personlig har jeg stort sett tre døgn i sengen med migrene og oppkast. Ikke pulserende smerte, men som en klo over og i øye enkelte ganger. Og en fryktelig smerte i nakken på den samme siden.

Ofte klarer jeg ikke snakke skikkelig,(særlig i begynnelsen) har problemer med å gå, svimmel, desorientert osv.

Det kjennes uutholdelig ut,(men man dør nå engang ikke) og jeg er så sliten etter hvert migreneanfall. Låsninger i kroppen, nakken og smerter i dagene etterpå. Lenge hadde jeg et slikt anfall i uka. Nå er det blitt bedre, etter sykemelding og skjerming fra mest mulig stress. Fortsatt får jeg alltid migrene under hver menstruasjon.

Heldigvis kan mønsteret for hvordan den enkelte har migrene forandre seg i løpet av livet. Vi får holde håpet oppe.

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211908-rar-migrene/#findComment-1583183
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Jeg har migrene på høyre side, og den ligner på smerten du har utviklet der.

Som oftest hjelper imigran nesepray på meg, men av og til ikke. Da har jeg det gående i mange timer (opptil døgn) med oppkast og et smertehelvete jeg ikke unner min verste fiende.

Som deg, får jeg også migrene av feks alkohol og sol (men ikke hver gang jeg drikker feks)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211908-rar-migrene/#findComment-1583197
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...