Gå til innhold

VIKTIG med svar fra deg NHD!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Redd jente21

Jeg går på en del med medisiner. (Zoloft, Lamictal, Seroquel, Nozinan og Vallergan). Idag merka jeg at jeg var litt gul på brystvorten. Og når jeg klemte på brystene så kom det ut en hvit veske, som om det er melk. Men er det ikke bare ved graviditet man får melk i brystene da? Jeg er litt surolig over hva dette er. Jeg er IKKE gravid. Om jeg er det så må jeg være den andre "jomfru-maria" :-)

Men kan denne vesken (eller melken eller hva det nå er) skyldes bivirkninger på medsin???

Er litt redd jeg. Det er vel ikke tegn på alvorlig sykdom, f.eks brystkreft????

Kan det være melk selvom man ikke er gravid? Det syne jeg i såfall er rart.

Noe annet jeg lurer på: hva er årsaken til man har kviser på ryggen??? Alle vi søskenene har samme problem, men jeg er den som har mest og ser verst ut. Ser ikke ut på ryggen rett og slett. Dette plager meg veldig, og jeg blir veldig deprimert av det. Føler meg så mislykka på så mange måter.

Har begynt med antibiotika og en sånn salve. Har brukt den salven i ca 1 uke nå, men det hjelper ikke. Ingen forandringer :-( Hva annet kan jeg gjøre for å bli bedre på ryggen???

Plager meg veldig, og får meg til å føle meg enda mer mislykka. Og dette igjen kan føre til at jeg ønsker å ta livet mitt. Har mange ganger tatt od. pga slike ting.

Men dersom man kontakter en hudspesialist, hva kan han/hun gjøre med hudproblemet mitt??Få man dekt sånne timer med hudspesialist på frikort??

Håpe du svarer, for jeg er både redd og lei.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212135-viktig-med-svar-fra-deg-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg tror du har fått prolactinstigning som en følge av medisinbruken. Prolactin er det hormonet som utskilles når barnet suger på brystet. Det påskynder melkeproduksjonen.

Ingen av de medisinene du tar er "vesrtinger" hva gjelder denne bivirkningen, men det forekommer innimellom.

Det er Seroquel og/eller Nozinan som er synderen.

Nozinan kan gi galaktore. Det betyr at de kan gi melk i brystene.

Hei!

Jeg bruker Lamictal, og oppdaget også for et par dager siden at jeg hadde litt gulhvit væske fra brystene. Så det er som det er sagt her, bivirkning fra en eller flere av dine medisiner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...