Gå til innhold

Atrieseptum defekt og symptomer

Anbefalte innlegg

I sommer ble jeg lagt inn på rikshospitalet med plutselig nummenhet i høyre arm og for og ør i hodet, samt noe svak prikking/stikking i høyre hånd/nedre arm.Jeg var gjennom alt av tester, MR, EEG, EKG, Dopler, blodprøver mm. Den siste undersøkelsen de gjorde var å gå inn i i spiserøret (?) med ultralyd og sjekke hjertet bakfra. På denne siste undersøkelsen fant de et hull mellom to forkammer i hjertet. Konklusjonen ble TIA og jeg går nå på 160 mg Albyl-E. Jeg sliter mye med en depresjon etter denne hendelsen og er derfor svært usikker på de fysiske symptomer jeg nå kjenner og om de kan ha noen sammenheng med ASD eller om de i størst grad er psykiske.

Blodårene på min høyre arm er kraftigere og mer synlig enn på venstre arm. Huden er noe mørkere på høyre hånd/arm. Jeg har av og til en svak prikking i høyre hånd og litt mindre følelse i høre hånd/fingre en venstre. Mye susing i hodet. Virker av og til som jeg får små tics som jeg kaller det, små øyeblikk (1/100 sek) hvor det føles som jeg blir svimmel, så er det borte med det samme. vet at dette kan være pustingen og noe angst, men er usikker. Skal tilbake til rikshospitalet i januar og ønsker å vite litt på forhånd så jeg vet hva jeg skal /kan spørre om.Kan min ASD (som jeg aldri før har visst om) vokse og bli større ?? Kan denne være årsaken til mine migreneanfall i ungdommen, når jeg trente hardt ? Kan ASD være farlig og bør jeg ta det med ro fysisk ?

Til info:Jeg begynte å trene igjen i sommer etter hendelsen og dette går helt fint. Går og løper mye og føler ingen ubehag med dette.

MvhMann 31

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212273-atrieseptum-defekt-og-symptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...