Gå til innhold

hvordan gå opp i vekt?

tabita_91

Anbefalte innlegg

jeg har bmi på 15.8 og har vert på det i snart et år(ca det har svingt litt). jeg har fått beskjed om å legge på meg, men får det ikke til. har du noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest be om hjelp

Jeg ville byttet lege hvis du bare har fått beskjed om å endre vekten din, uten noe videre hjelp eller råd.

Å nå en god normal / idealvekt følger mange av de samme reglene uansett om man skal gå ned eller opp. I hvertfall hvis det skal skje på en sunn måte.

Fysisk aktivitet vil øke muskelmassen og øke apetitten. Men du må selvsagt ikke trene / forbrenne mer energi enn du får i deg på en sunn måte.

Spis sunt og ofte. Velg sunt fett.

Det finnes produkter på apoteket som er ekstra energirike, men de må tas på riktig måte, slik at det kommmer i tillegg til og ikke i stedet for annen mat.

Alt dette bør legen din henvise deg til noen som kan mer om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...