Gå til innhold

Taco - hva MÅ være med?


Mañana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 165
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    21

  • flisa

    15

  • Mañana

    12

  • morsan

    11

Mest aktive i denne tråden

Samtlige jeg kjenner innenfor veggiskretsen spiser hverken kjøtt - fisk - fugl - eller skalldyr.

Det finnes så mange ulike typer veggis (de kaller seg litt forskjellig da!), noen spiser ikke kjøtt, men fisk og havdyr, noen spiser ikek ku, men fugl og egg, noen drikker melk, men spiser ikke kjøtt og noen spiser overhode ikke noe som kommer fra dyr i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Hehe jeg spiser svært sjeldent brødmat. Til forkost spiser jeg som regel stekt egg, eller frokostblanding :)

Men hvis det går i brødmat spiser jeg roastbiff, salami eller syltetøy :)

He he..bra du får i deg litt næring da iallfall ;)

Jeg er ikke kresen på mat, bare på drikketinger =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest durelle

Skjønner ikke dere som bruker rømme!

Hva faen er feil i hodet liksom!

Rømme gjør smaken mild, greit nok, men hvorfor ikke bare spare på det "hotte" istedet?

Man får søren ikke rømme om man kommer på taca her i huset.

MÅ ha rømme... ikke for å gjøre det mildt, men fordi rømme er drit godt.. masse saus og masse rømme!! de er det viktigste nesten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he...jeg og! Bruker de som skje. Bare skuffer alt opp på og stapper det i meg..

Nå fikk jeg lyst på taco! =)

Jeg også - - gubben har stått og spist opp restene fra middagen - Orientalsk gryte hvor jeg byttet ut til kyllingbiter -som vanlig -det var veldig godt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ ha rømme... ikke for å gjøre det mildt, men fordi rømme er drit godt.. masse saus og masse rømme!! de er det viktigste nesten!!

og maisen - med pepper på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes så mange ulike typer veggis (de kaller seg litt forskjellig da!), noen spiser ikke kjøtt, men fisk og havdyr, noen spiser ikek ku, men fugl og egg, noen drikker melk, men spiser ikke kjøtt og noen spiser overhode ikke noe som kommer fra dyr i det hele tatt.

Selvfølgelig.

Men da en titt inne på forumsidene til Norsk Vegetarforening, http://www.vegetar.com, så forstår du nok hva jeg mener.

Svært mange som er vegetarianere fordi de ikke vil spise noe "dødt". Skalldyr inngår jo i den kategorien.

Man deler som oftest vegetarianere inn i lakto/ovo-vegetarianere, ettersom de spiser egg/melk eller ikke.

De som ikke spiser egg eller melk kaller veganere.

Det finnes ingen egne definisjoner på vegetarianere som spiser skalldyr, da dette ikke regnes som EKTE vegetarianere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest durelle

Jeg også - - gubben har stått og spist opp restene fra middagen - Orientalsk gryte hvor jeg byttet ut til kyllingbiter -som vanlig -det var veldig godt....

ja.. maisen og!! men ellers bruker jeg alle typer gr.saker.

Nå fikk jeg veldig lyst på taco egentlig!!! hmm... tror jeg må ha det til middag i morgen jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

He he..bra du får i deg litt næring da iallfall ;)

Jeg er ikke kresen på mat, bare på drikketinger =)

Jeg er ikke særlig kresen der heller, bortsett fra at jeg ikke drikker kaffe, men det er ikke fordi jeg ikke liker det men fordi jeg ikke vil få gule tenner og kaffeånde ;)

Jeg er kresen i matveien men jeg får i meg nok næring tror jeg. (håper jeg) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Selvfølgelig.

Men da en titt inne på forumsidene til Norsk Vegetarforening, http://www.vegetar.com, så forstår du nok hva jeg mener.

Svært mange som er vegetarianere fordi de ikke vil spise noe "dødt". Skalldyr inngår jo i den kategorien.

Man deler som oftest vegetarianere inn i lakto/ovo-vegetarianere, ettersom de spiser egg/melk eller ikke.

De som ikke spiser egg eller melk kaller veganere.

Det finnes ingen egne definisjoner på vegetarianere som spiser skalldyr, da dette ikke regnes som EKTE vegetarianere!

Hvorfor ble du veggis? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Yes, endelig noen som er like soppe-sær som meg ;)

Sopp er digg!

Det er så mye artig man kan gjøre med den, bare man har litt krydder, diverse løk og fløte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass. Jeg leste bare overskriften.

Den minner meg om en kompis som også fikk for seg at han skulle bli veggis, og når vi bestilte pølse ute bestilte han alltid pølse i lumpe, med rekesalat, løk og annet tilbehør, uten pølse.

Det syntes han alltid var veldig gøy. :)

He he ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Jeg er ikke særlig kresen der heller, bortsett fra at jeg ikke drikker kaffe, men det er ikke fordi jeg ikke liker det men fordi jeg ikke vil få gule tenner og kaffeånde ;)

Jeg er kresen i matveien men jeg får i meg nok næring tror jeg. (håper jeg) :)

Du er nok så sunn atte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

UÆÆÆH! Voldtar du kongepizzaen min med champignon fra BOKS??? *vantro*

Den gjør faktisk pizzaen din enda bedre! :)

Men jeg prøvde faktisk med biff her for en stund tilbake. Skikkelig, saftig biff.

Og det er bare en ting å si om resultatet: Du hellige jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Sopp er digg!

Det er så mye artig man kan gjøre med den, bare man har litt krydder, diverse løk og fløte. :)

Du kan få lage litt til meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. maisen og!! men ellers bruker jeg alle typer gr.saker.

Nå fikk jeg veldig lyst på taco egentlig!!! hmm... tror jeg må ha det til middag i morgen jeg!!

det blir nok den store Tacodagen for DOLerne i morgen ja -hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. maisen og!! men ellers bruker jeg alle typer gr.saker.

Nå fikk jeg veldig lyst på taco egentlig!!! hmm... tror jeg må ha det til middag i morgen jeg!!

det blir nok den store Tacodagen for DOLerne i morgen ja -hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kyllingkjøttdeig med tacokrydder.

*Wokede grønnsaker (sopp og paprika er et must!)

*Revet ost.

*Rømme.

*Tacosaus (helst hot)

*Issalat.

Tacofyllet er aller best i pitabrød eller tortillas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Jeg også - - gubben har stått og spist opp restene fra middagen - Orientalsk gryte hvor jeg byttet ut til kyllingbiter -som vanlig -det var veldig godt....

Vi hadde kalkun til middag idag. Det var godt =)

Men i morgen blir det nok taco ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...