Gå til innhold

Taco - hva MÅ være med?


Mañana

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt skikkelig sopp også, men jeg synes faktisk den hermetiske blir bedre på pizza.

Prøv selv! :)

Du husker vel på å småriste grønnsaker (også sopp) i stekepanne før du har dem på pizzaen som skal i ovnen? Hvis ikke avgir de mye vann og pizzaen blir tung og våt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 165
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    21

  • flisa

    15

  • Mañana

    12

  • morsan

    11

Mest aktive i denne tråden

Det synes jeg også..Jeg liker den bedre i omelett også jeg..

Dessuten synes jeg hermetiske aspargestopper er kongegode når de er skikkelig vasstrukne fra boks! :-o

*sær*

:-)

Ææææsjjj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt skikkelig sopp også, men jeg synes faktisk den hermetiske blir bedre på pizza.

Prøv selv! :)

Nei takk! Hermetisk sopp er faen meg reine brekkmiddelet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kalendria

Etter å ha bladd litt i tråden, lurer jeg på hva vi egentlig spiser her i huset. Vi kaller det i alle fall tacos:

Tortillas, den vanlige krydderkjøttsausen (kjøttdeig eller karbonadedeig), ost, salsa, guacomole, rømme og salat/rå løk/tomat/agurk.

Rå paprika er det vel bare nordmenn som spiser, og det hører i alle fall ikke hjemme i denne retten.

Nei, dere spiser nok ikke tacos :)

Er det bare nordmenn som spiser rå paprika? Jeg mener da at jeg har fått det andre steder også, men kanskje jeg husker feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har:

Tacoskjell og/eller Tortilla.

Salat (helst isberg).

Tomat.

Agurk.

Mais.

Løk.

Tacosaus med hvitløk.

Rømme til den som vil.

Revet hvitost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dere spiser nok ikke tacos :)

Er det bare nordmenn som spiser rå paprika? Jeg mener da at jeg har fått det andre steder også, men kanskje jeg husker feil...

'Bare' var kanskje å ta litt hardt i, men det er vel vanligere å tilberede paprika enn å spise den rå.

Prøv dette og du blir frelst:

Paprika i strimler, så mange hvitløksfedd du vil (skrelles ikke), stek i ovnen med god olje, en 200-225 grader tenker jeg. På slutten av steketiden dæsjer du over god balsamico.

Det er veldig kjekt å ha dette ved siden av og steke sammen med de råstekte potetene i ovnen.

Sammen med feks stekt sopp er stekt paprika snadder til veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min ideelle taco (eller fajita):

Tortillalefser, tortillarømmedressing, salat, mais, stekts sjampis, masse revvet ost, meksikanske bønner eller bønnestuing, salsa og guacamole. I salsaen er det selvsagt løk og paprika etc.

Mmmmm...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min taco består av kjøttdeig med kryddermiks, og tacolefser evnt tacoskjell ;)

Wow! Selv toåringen min spiser mer avansert taco enn det der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttdeig, tacoskjell, kryddermix, salsa, rømme, løk, salat, agurk, tomat, mais og ost. Godt med bønnestuing også, men det har vi bare av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo er så glad i det, så jeg spiser det inni mellom, men jeg vil helst ha isbergsalat.

Men det er han som står for så og si all mat-handling, så det er ikke alltid jeg har stemmerett ;-)

Mannfolk altså!

Gubben min synes det er godt med kinakål med Thousand Island-dressing han.....

Jeg _kan_ spise kinakål i nødstilfelle ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smaken er som baken, og det er bedre å kjøpe inn litt ekstra ingredienser enn litt for lite. Men folk bruker jo så mangt, da, og det er ikke lett å få med seg "alt" som folk kunne tenke seg å ha på skjellene. Bl.a. kjenner jeg noen som bruker revet gulrot og reddiker, og jeg hadde garantert ikke servert taco med dette uten at folk hadde bedt meg om det på forhånd! :-)

Kunne heller ikke falt meg inn å ta med ananas slik som deg, mens du nevnte ikke løk! ;-) Det er et must for meg (evt purreløk).

Tacos med bare krydret kjøtt, rømme, salsa og ost er for kjedelig!!

Og PITABRØD????!!! Hadde jeg _aldri_ funnet på!

Jeg vil helst ha tacosene mine med mais, tomater, chunky salsa, LØK!!! (et must!), rømme. ost, kjøtt og jalapenos. Av og til har jeg purreløk og av og til også avocado.

Jeg foretrekker tacoskjell, men serverer også med tortillas.

Salat er så plasskrevende i skjellene at det kuttes ut for mer smaksrike ingredienser! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ordentelig taco bygges sånn: (I hardt skjell,det er best!)

Kjøttdeig stekt i sånn mix.

løk

tacosaus

litt salat

agurk/mais/sopp, faktisk akseptert i tilfeldig rekkefølge! ;-)

ost

rømme

Massevis av jalapenos balanserende på toppen! Yummi!

Paprika og ananas er veldig godt det altså,men i min verden bor ikke de i tacoen!

:-)

"Paprika og ananas er veldig godt det altså,men i min verden bor ikke de i tacoen!"

Enig! *lol*

Ananas er kjempegodt på pizza + i div gryteretter, men ikke i tacosene nei! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Bare' var kanskje å ta litt hardt i, men det er vel vanligere å tilberede paprika enn å spise den rå.

Prøv dette og du blir frelst:

Paprika i strimler, så mange hvitløksfedd du vil (skrelles ikke), stek i ovnen med god olje, en 200-225 grader tenker jeg. På slutten av steketiden dæsjer du over god balsamico.

Det er veldig kjekt å ha dette ved siden av og steke sammen med de råstekte potetene i ovnen.

Sammen med feks stekt sopp er stekt paprika snadder til veldig mye.

Høres veldig godt ut!

Men tror nok at grunnen til at mange nordmenn ikke tilbereder paprikaen kanskje er at den mest vanlige formen for tilberedt paprika er de dødskjipe klissete strimplene man får på pizza take away! *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løk MÅÅÅ være med ja. Finhakket og rå.

Er ikke så prippen med den paprikaen, men det ser så veldig pent ut med to farger!

Aha!!! Du må ha løken du også ser jeg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig godt ut!

Men tror nok at grunnen til at mange nordmenn ikke tilbereder paprikaen kanskje er at den mest vanlige formen for tilberedt paprika er de dødskjipe klissete strimplene man får på pizza take away! *grøss*

Det _er_ veldig godt. Ved steking av paprika skjer det samme som når du steker/griller squash: En smaksbombe trer fram. Samme med sopp, rå champignon er underlig, men stekt på rette måten... ah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg banner vel i kjærka nå, men jeg liker til og med ananas på pizza.

Får håpe ikke flyfly leser det her. :)

Ananas på pizza er kjempegodt!!

men de hermetiske sjaminjongene kan jeg styre meg for. De går til nød an hvis de er tilnærmet sprøstekt.

Slik gjorde jeg det ihvertfall før det ble både vanlig og rimelig med fersk sjaminjong! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg også..Jeg liker den bedre i omelett også jeg..

Dessuten synes jeg hermetiske aspargestopper er kongegode når de er skikkelig vasstrukne fra boks! :-o

*sær*

:-)

Slike aspargeser liker jeg også! :-) Jeg bare åpner boksen og renner av vannet og jumser ivei rett fra boksen!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...