Gå til innhold

Taco - hva MÅ være med?


Mañana

Anbefalte innlegg

Den gjør faktisk pizzaen din enda bedre! :)

Men jeg prøvde faktisk med biff her for en stund tilbake. Skikkelig, saftig biff.

Og det er bare en ting å si om resultatet: Du hellige jul!

Så bra! :) Det har jeg ikke laga før. Men vennligst bruk skikkelig sopp når du først skal bruke det på pizzaen. Den fortjener bedre enn hermetikk! *snurt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 165
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    21

  • flisa

    15

  • Mañana

    12

  • morsan

    11

Mest aktive i denne tråden

Skjønner ikke dere som bruker rømme!

Hva faen er feil i hodet liksom!

Rømme gjør smaken mild, greit nok, men hvorfor ikke bare spare på det "hotte" istedet?

Man får søren ikke rømme om man kommer på taca her i huset.

Joda, Rømme _og_ Hot tacosaus sammen er digg!!!

Så det så ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble du veggis? =)

Fordi det er sunt, fordi jeg aldri har vært spesielt glad i kjøtt og fordi jeg har vært opptatt av dyrs ve og vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

det blir nok den store Tacodagen for DOLerne i morgen ja -hehe

He he.. vi får ha en FU for å sjekke i morgen kveld =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest M.Angelica

Fordi det er sunt, fordi jeg aldri har vært spesielt glad i kjøtt og fordi jeg har vært opptatt av dyrs ve og vel :)

Kjøtt er sunt det og ;)

Hvis du ikke er så glad i det, så var det kanskje ikke så vanskelig å slutte? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøtt er sunt det og ;)

Hvis du ikke er så glad i det, så var det kanskje ikke så vanskelig å slutte? =)

Nettopp:) Vært det halve livet livet mitt nå.

Skulle av og til ønske jeg kunne spise kylling og fisk da pga av variasjonen og alle de lekre rettene som tilbys her og der, men jeg klarer rett og slett ikke å få det ned jeg, så da er det like greit å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Nettopp:) Vært det halve livet livet mitt nå.

Skulle av og til ønske jeg kunne spise kylling og fisk da pga av variasjonen og alle de lekre rettene som tilbys her og der, men jeg klarer rett og slett ikke å få det ned jeg, så da er det like greit å la være.

Hva spiser du sånn til vanlig da?

Jeg klarer å ikke å se for meg et liv uten, nemlig =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser du sånn til vanlig da?

Jeg klarer å ikke å se for meg et liv uten, nemlig =)

Det er masse vegetarmat som du sikkert ikke tenker over at er det. Eksempler?

Pasta, omeletter, ris, poteter, sopp, gratenger, sauser, brødmat, risengrynsgrøt, (pålegg som ost, peanuttsmør, honning, syltetøy uten gelatin, sjoko osv) pizza osv

Det går masse i grønnsaker, frukt og bønner og linser og tofu da. Eller falafel :)

Når du er veggis blir du liksom tvunget til å være kreativ i matveien. Jeg bruker dessuten masse sånne fast-food-veggisgreier som f.eks scnhitzler, soyapølser, burgere, gourmetboller(liksom-kjøttkaker) og slike ting for at jeg kan spise det samme som samboeren min, bare med mitt eget "kjøtt" om du skjønner:) De er laget fra soya eller sopp-protein, det høres kanskje ikke så godt ut men disse produktene er alltid deilig krydret og det går jo også an å kjøpe soyaprodukter med "Kjøttkrydder". De smaker mistenkelig likt kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Det er masse vegetarmat som du sikkert ikke tenker over at er det. Eksempler?

Pasta, omeletter, ris, poteter, sopp, gratenger, sauser, brødmat, risengrynsgrøt, (pålegg som ost, peanuttsmør, honning, syltetøy uten gelatin, sjoko osv) pizza osv

Det går masse i grønnsaker, frukt og bønner og linser og tofu da. Eller falafel :)

Når du er veggis blir du liksom tvunget til å være kreativ i matveien. Jeg bruker dessuten masse sånne fast-food-veggisgreier som f.eks scnhitzler, soyapølser, burgere, gourmetboller(liksom-kjøttkaker) og slike ting for at jeg kan spise det samme som samboeren min, bare med mitt eget "kjøtt" om du skjønner:) De er laget fra soya eller sopp-protein, det høres kanskje ikke så godt ut men disse produktene er alltid deilig krydret og det går jo også an å kjøpe soyaprodukter med "Kjøttkrydder". De smaker mistenkelig likt kjøtt.

Okei...kjekt å vite. Jeg har lurt litt på det her, skjønner du =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss er det bare jeg og sønnen som liker taco.

Han vil bare ha kjøttdeig med krydder og ost på toppen i en tacoskjell båt.

Jeg orker ikke å lage så mye til bare meg så det blir tacoskjell,kjøttdeig,tacosaus,mais,ris,rømme og ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke dere som bruker rømme!

Hva faen er feil i hodet liksom!

Rømme gjør smaken mild, greit nok, men hvorfor ikke bare spare på det "hotte" istedet?

Man får søren ikke rømme om man kommer på taca her i huset.

å det som gjør at det smaker fortreffelig med taco.

Jeg kommer ikke på taco hos deg, isåfall tar jeg med rømme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

En ordentelig taco bygges sånn: (I hardt skjell,det er best!)

Kjøttdeig stekt i sånn mix.

løk

tacosaus

litt salat

agurk/mais/sopp, faktisk akseptert i tilfeldig rekkefølge! ;-)

ost

rømme

Massevis av jalapenos balanserende på toppen! Yummi!

Paprika og ananas er veldig godt det altså,men i min verden bor ikke de i tacoen!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Så bra! :) Det har jeg ikke laga før. Men vennligst bruk skikkelig sopp når du først skal bruke det på pizzaen. Den fortjener bedre enn hermetikk! *snurt*

Jeg har brukt skikkelig sopp også, men jeg synes faktisk den hermetiske blir bedre på pizza.

Prøv selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Kinakål er fyfy! Det er knapt menneskeføde, og i alle fall IKKE godkjent erstatning for salat! :-)

Jeg liker det ikke noe særlig, men sambo elsker det.

Og hva gjør man ikke for og glede sin bedre halvdel?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Jeg får sende over noen med min enorme tankeoverføringskraft. :)

Tusen takk! =)

Hvis det ikke går så får jeg svinge innom på veien hjem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...