Gå til innhold

Taco - hva MÅ være med?


Mañana

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12

Mannfolk altså!

Gubben min synes det er godt med kinakål med Thousand Island-dressing han.....

Jeg _kan_ spise kinakål i nødstilfelle ;-)

"Gubben min synes det er godt med kinakål med Thousand Island-dressing han....."

Det gjør sambo også, fatter ikke at de greier og spise den dressingen. Det går til nød i en skikkelig gatekjøkken hamburger, men det er det eneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 165
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    21

  • flisa

    15

  • Mañana

    12

  • morsan

    11

Mest aktive i denne tråden

Kinakål er fyfy! Det er knapt menneskeføde, og i alle fall IKKE godkjent erstatning for salat! :-)

Ja, kinakål er ikke noe særlig istedenfor salat! helt enig!

For en tid tilbake så jeg et lite innslag i Dagsrevyen eller noe slikt om en tilstelning i anledning av at det var 20 år siden kinakålen kom til Norge. Jeg lurer på om det var kona til den kinesiske ambassadøren som så lettere sjokkert ut da reporteren fortalte om dne norske vanen med å bruke kinakålen rå i salater!! :-)

Min svigermor er veldig flink til å lage mat av den gode gammeldagse typen, og med gode kokte grønnsaker til. Men hvis hun skal være litt "hipp"/"fresh" og lage salat istedet, er ALLTID kinakålen med! :-(

Virkelig synd, at hun som lærte seg husmoryrket før kinakålens inntog ikke holder seg til det hun kan best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gubben min synes det er godt med kinakål med Thousand Island-dressing han....."

Det gjør sambo også, fatter ikke at de greier og spise den dressingen. Det går til nød i en skikkelig gatekjøkken hamburger, men det er det eneste.

Da får jeg bare repetere: "Mannfolk!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Du husker vel på å småriste grønnsaker (også sopp) i stekepanne før du har dem på pizzaen som skal i ovnen? Hvis ikke avgir de mye vann og pizzaen blir tung og våt.

Jeg bruker ikke grønnsaker. Er ikke spesielt begeistret for kaninmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke grønnsaker. Er ikke spesielt begeistret for kaninmat.

Men sopp er jo KUMAT!!

Det sa ihvertfall min mormor, som nektet plent å sette til livs dette! :-)

(ps: de hadde kyr...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Men sopp er jo KUMAT!!

Det sa ihvertfall min mormor, som nektet plent å sette til livs dette! :-)

(ps: de hadde kyr...)

Det har jeg aldri tenkt på.

Men hun er et poeng. Jeg er skeptisk til grønt av samme årsak som din mormor er skeptisk til sopp.

En ting er å pule som kaniner. En annen ting er å spise som disse avanserte rottene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri tenkt på.

Men hun er et poeng. Jeg er skeptisk til grønt av samme årsak som din mormor er skeptisk til sopp.

En ting er å pule som kaniner. En annen ting er å spise som disse avanserte rottene.

Hvis du skal pule som kaniner må du vel strengt tatt få like mange avkom også! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke grønnsaker. Er ikke spesielt begeistret for kaninmat.

Jeg syntes du sa du bruker sopp på pizzaen? Sopp sorterer under grønnsaker hos meg, sikkert feilaktig, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg syntes du sa du bruker sopp på pizzaen? Sopp sorterer under grønnsaker hos meg, sikkert feilaktig, men...

Jeg vet ikke hva jeg sorterer sopp under, men jeg sorterer ikke engang mais under grønnsaker, mais liker jeg jo, selv om jeg vet det er det. Samme med løk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg sorterer sopp under, men jeg sorterer ikke engang mais under grønnsaker, mais liker jeg jo, selv om jeg vet det er det. Samme med løk.

Ok. Men i alle fall gjør feks sopp seg bedre med litt risting først. Merk deg det, en gang for alle :)

For øvrig begriper jeg ikke mais fra boks. Den er et helv... å få i seg fra kolbe, men der smaker den nå i det minste bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du sa du bruker sopp på pizzaen? Sopp sorterer under grønnsaker hos meg, sikkert feilaktig, men...

Sopp er IKKE grønnsak, da! :-)

Sopp har dessuten omtrent null næringsmessig verdi, så det er ingen grunn til å jafse i seg sopp med mindre man synes det er godt! :-)

Og det gjør jeg, dog ikke boksesjampinjong uten å steke dem kraftig først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sopp er IKKE grønnsak, da! :-)

Sopp har dessuten omtrent null næringsmessig verdi, så det er ingen grunn til å jafse i seg sopp med mindre man synes det er godt! :-)

Og det gjør jeg, dog ikke boksesjampinjong uten å steke dem kraftig først.

Greit, greit, sopp er ikke grønnsak, men til hverdags er det greit å klassifisere som.

Fersk sopp er ellers rågodt, og aller best stekt.

Men duh, kan du ikke ta en titt på min tråd under Åpent: 'Flink til å søke?...'. Sånt kan sikkert du. Snille morsan... *S'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Ok. Men i alle fall gjør feks sopp seg bedre med litt risting først. Merk deg det, en gang for alle :)

For øvrig begriper jeg ikke mais fra boks. Den er et helv... å få i seg fra kolbe, men der smaker den nå i det minste bra.

Det skal jeg gjøre. Altså riste champignonen. Hvis jeg bruker fersk champignon griller jeg den litt før jeg legger den på pizzaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, greit, sopp er ikke grønnsak, men til hverdags er det greit å klassifisere som.

Fersk sopp er ellers rågodt, og aller best stekt.

Men duh, kan du ikke ta en titt på min tråd under Åpent: 'Flink til å søke?...'. Sånt kan sikkert du. Snille morsan... *S'

iler i vei! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre. Altså riste champignonen. Hvis jeg bruker fersk champignon griller jeg den litt før jeg legger den på pizzaen.

Nemlig. Den halveres jo (minst), og det som blir borte kaller jeg vann.

Guri, nå ble jeg SULTEN.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kalendria

'Bare' var kanskje å ta litt hardt i, men det er vel vanligere å tilberede paprika enn å spise den rå.

Prøv dette og du blir frelst:

Paprika i strimler, så mange hvitløksfedd du vil (skrelles ikke), stek i ovnen med god olje, en 200-225 grader tenker jeg. På slutten av steketiden dæsjer du over god balsamico.

Det er veldig kjekt å ha dette ved siden av og steke sammen med de råstekte potetene i ovnen.

Sammen med feks stekt sopp er stekt paprika snadder til veldig mye.

Åh, det høres godt ut!

Min erfaring med tilberedt paprika begrenser seg egentlig til å grille den om sommeren og som ingrediens i wok-retter.

Skel def. prøve oppskriften din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Bare' var kanskje å ta litt hardt i, men det er vel vanligere å tilberede paprika enn å spise den rå.

Prøv dette og du blir frelst:

Paprika i strimler, så mange hvitløksfedd du vil (skrelles ikke), stek i ovnen med god olje, en 200-225 grader tenker jeg. På slutten av steketiden dæsjer du over god balsamico.

Det er veldig kjekt å ha dette ved siden av og steke sammen med de råstekte potetene i ovnen.

Sammen med feks stekt sopp er stekt paprika snadder til veldig mye.

Det hørtes veldig godt ut!

Men hvor lenge skal de steke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tacos er med tacoskjell. Pitabrød har jeg aldri hørt om at noen har brukt, og bruker man tortillas, blir det fajitas.

Vi bruker kjøttdeig, revet ost, rømme og salsa. Pluss grønnsaker, ikke alle du ramser opp samtidig, men et varierende utvalg. Tomat er alltid med. Jeg vil gjerne ha guacamole også, eller i det minste avocadobiter, men det er ikke alltid like lett å få tak i passe moden avocado. Ellers tar vi det vi har. Men ikke mais, det er det ingen av oss som liker. Ananas har jeg heller aldri hørt om i tacos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...