Gå til innhold

Muskelspenning, doktorer!


Gjest Teori

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lider av hyppig vannlating, er mann, 32. Har trang til å urinere, ofte så sterk at jeg tror det skal 'gå i buksa', nesten hele tiden, selv om blæren er LANGT fra full, kanskje kommer det bare dråper ut.

Lider ikke av det når jeg sover, det blir bedre når jeg drikker alkohol og det blir bedre når jeg er på ferie, slapper av osv. Derfor tror jeg at det kan være et muskulært problem, spenning, eller noe med nervene, ettersom jeg ikke er plaget om natten (når musklene slapper av), ikke ved alkohol (som slapper av kroppen) og ikke på ferie, når jeg også slapper av. I tillegg til at det blir verre i stress-situasjoner hvor kroppen 'tenser' seg opp.

Er dette mulig, har dere kommet over slikt? Og i så fall hvordan behandles det? Har ikke lansert denne teorien for legen min ennå.

Svært takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trygve Talseth, urolog

Blæren og utløpet fra blæren styres av nervesystemet på et nokså innviklet måte. Det er derfor ikke så rart at du merker dette. Påvirkningen kan være direkte på urinblæren eller på musklene i blærehalsen.

Noe av det viktigste du kan gjøre, er kanskje å legge livet inn i et lavere gir. De "stresssymptomene" som du merker godt på blæren, skjer nok på kroppen ellers også.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...