Gå til innhold

smerter i ryggen


Gjest en med vondt i ryggen

Anbefalte innlegg

Gjest en med vondt i ryggen

hei jeg er en jente på 16 ,som er veldig plaget med vondt i ryggen.jeg rir og for 2 år siden falt jeg av og etter dette har jeg hat vondt i ryggen nesten hver gang jeg rir .det hender oxo at jeg får vondt i ryggen ellers oxo ,men det er verst når jeg rir .jeg har i det siste halve året brukt korset som jeg kjøpte i en helsebutikk ,men nå ser det ikke ut til å hjelpe så mye mer

tror du jeg bør oppsøke en lege ,og få undersøkt om det kan være no galt med ryggen min?? eller er det bare noe jeg ikke skal tenke så mye på , at det kan være voksesmerter eller annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære en med vondt i ryggen.

Så mye plager som du har, synes jeg det må være rimelig at du kontakter lege for å få dette nærmere undersøkt. Kanskje kan du ha nytte av fysikalsk behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn startet det med meg også i 15-16 års alderen etter et fall.

Jeg er nå 26 og har hatt smerter siden.

Det er få som har sett noe på røntgen, men en skade som visstnok kalles spondilolystese har vært nevnt.

Det kan skje mye med ryggen etter et fall og det gærneste legene gjorde med meg da jeg falt, var å sende meg hjem på krykker.

Jeg skulle vært sengeliggende, så bruddet kunne gro ordentlig.

Synes du skal forte deg å få tatt røntgen, tilfelle det er et brudd eller en brist noe sted, slik at det ikke blir for sent å rette det opp.

Med meg er det for sent, så istedet for at bruddet har grodd riktig, har det dannet seg brusk i mellom beina, slik at jeg har en overbevegelig korsrygg.

Jeg vil ikke skremme deg, men bare få deg til å ta ryggen din alvorlig. Det er den som skal bære deg resten av livet og det er kjipt hvis noe skulle skje den nå allerede.

Ring i morra og få en undersøkelse MED røntgen! (Viktig).

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en med vondt i ryggen

Sånn startet det med meg også i 15-16 års alderen etter et fall.

Jeg er nå 26 og har hatt smerter siden.

Det er få som har sett noe på røntgen, men en skade som visstnok kalles spondilolystese har vært nevnt.

Det kan skje mye med ryggen etter et fall og det gærneste legene gjorde med meg da jeg falt, var å sende meg hjem på krykker.

Jeg skulle vært sengeliggende, så bruddet kunne gro ordentlig.

Synes du skal forte deg å få tatt røntgen, tilfelle det er et brudd eller en brist noe sted, slik at det ikke blir for sent å rette det opp.

Med meg er det for sent, så istedet for at bruddet har grodd riktig, har det dannet seg brusk i mellom beina, slik at jeg har en overbevegelig korsrygg.

Jeg vil ikke skremme deg, men bare få deg til å ta ryggen din alvorlig. Det er den som skal bære deg resten av livet og det er kjipt hvis noe skulle skje den nå allerede.

Ring i morra og få en undersøkelse MED røntgen! (Viktig).

Hilsen

takk Aina E.

det som er feil med meg er at jeg ikke tør ringe ,for jeg er redd legen ikke skal ta med alvorlig.jeg er redd han skal undersøke det ,og når han tar på ryggen min ,at det da ikke er vondt,at han tror jeg bare tuller.men det gjør jeg jo ikke :((

jeg tror ikke det er så alvorlig som brudd ,men er sikker på det er noe. en venn av meg er gift med en kiropraktor så jeg tenkte jeg skulle prate med han ,så vi får se .takk for at du brydde deg :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk Aina E.

det som er feil med meg er at jeg ikke tør ringe ,for jeg er redd legen ikke skal ta med alvorlig.jeg er redd han skal undersøke det ,og når han tar på ryggen min ,at det da ikke er vondt,at han tror jeg bare tuller.men det gjør jeg jo ikke :((

jeg tror ikke det er så alvorlig som brudd ,men er sikker på det er noe. en venn av meg er gift med en kiropraktor så jeg tenkte jeg skulle prate med han ,så vi får se .takk for at du brydde deg :))

Det er nettopp det enkelte leger har en tendens til å gjøre når det gjelder ryggplager... De sender deg videre eller sier at det går sikkert over.

Allmennlegene har for liten greie på rygg, det er 100% sikkert, men du må bare ikke gi deg. Tror det er veldig lurt å oppsøke en kiropraktor, han vet i hvertfall mye om ryggen.

Kan anbefale en meget flink en i Oslo som heter Leif Pedersen. Han tar også røntgen. (Tlf. 22 18 06 74)

Ellers kan det godt være brudd selv om du ikke tror det. Jeg trodde heller ikke det, før kiropraktoren viste meg det på røntgenbildene 7 år etter at skaden hadde skjedd...

Ryggen må du ta seriøst.

Lykke til, mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en med vondt i ryggen

Det er nettopp det enkelte leger har en tendens til å gjøre når det gjelder ryggplager... De sender deg videre eller sier at det går sikkert over.

Allmennlegene har for liten greie på rygg, det er 100% sikkert, men du må bare ikke gi deg. Tror det er veldig lurt å oppsøke en kiropraktor, han vet i hvertfall mye om ryggen.

Kan anbefale en meget flink en i Oslo som heter Leif Pedersen. Han tar også røntgen. (Tlf. 22 18 06 74)

Ellers kan det godt være brudd selv om du ikke tror det. Jeg trodde heller ikke det, før kiropraktoren viste meg det på røntgenbildene 7 år etter at skaden hadde skjedd...

Ryggen må du ta seriøst.

Lykke til, mvh.

ja ,det kan godt være han er veldig flink ,men det er litt dritt og måtte dra til oslo hver gang du skal ha behandling når man bor i arendal:((( snuffs .....men jg skal snakke med han oxo skal jeg se hva jeg gjør ,jaja takk for hjelpen :)))

veldig snillt

det med at leger ikke trur deg er sant ,jeg skipa å gå til legen da jeg hadde kastetopp 4 dagen på en uke ,fordi jeg viste ikke om han ville tru meg eller ikke ,oxo hadde jeg ikke lyst til å dumme meg ut om han ikke trudde det ,men det er bra nå da ,har ikke kastet opp på en stund :))

men som sagt takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...