Gå til innhold

NHD/Mobilen min er psyk.Hjelp!!!

Anbefalte innlegg

firebird1365380441

Jeg har vært samboer med en mobiltelefon(Sony Ericsson) en periode nå og har lagt merke til at han har visse uberegnelige trekk.

Jeg lurer på om han kan ha en psykisk lidelse?

Han har den siste tiden utvist en særdeles støtende og ufin oppførsel.Blandt annet kommer han ofte,og til de mest upassende tider,med høye,skringrende og/eller klagende ulyder.

Det sier seg selv at dette føles temmelig pinlig i sosiale sammenhenger,som for eksempel ved utdrikkningslag eller i prøverom i klesbutikken.For ikke å snakke om i kassekø på Spar.

Sist lørdag begynte han å JOIKE i kassekøen i en matbutikk.

Andre ganger uler han som en ulv eller raper og kommer med andre "kroppslige" lyder.Kan han ha Tourettes syndrom eller ADHD?

Han hadde ikke dette i seg da jeg ble kjent med han...

Sett bort i fra lyder,henger han seg ofte opp i ting.Og har han først hengt seg opp,må man fike til han og riste han skikkelig for å få han til å holde opp.Det hjelper ikke å snakke strengt,brøle stygt,gråte ,be eller trygle....

Han har heller ikke evnen til å holde seg til en ting av gangen.Han hopper ofte fra det ene emnet til det andre,selv etter risting,fiking og mentale utbrudd.Han er rett og slett ulydig og frekk.

Kan du stille en eventuell diagnose ut i fra dette?Er medisinering eller innleggelse aktuelt?

Eller - bør jeg ganske enkelt kvitte meg med han?

Han er en elendig samboer i hvert fall!!!

Jeg får snart nervesammenbrudd....

Hikstende hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214126-nhdmobilen-min-er-psykhjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja da har vi samme problemet... min går på dynga til uka. JEG VIL SKILLES

Kanskje du skulle prøve å gi han litt anti-psykotika? Eller la han få en sjanse da stakkar, familieterapi eller ta noen blodprøver først? Kan jo være en kjemisk uballanse i hjernen, mangler serotonin eller noe? Tenker også på batteriet,kanskje han simpelthen er utbrent?

Hm, tror det er meget vanskelig å stille en diagnose her. Men å bare kaste han da, høres litt ubarmhjertig ut :-(

Gjest svaksterk

Kanskje du skulle prøve å gi han litt anti-psykotika? Eller la han få en sjanse da stakkar, familieterapi eller ta noen blodprøver først? Kan jo være en kjemisk uballanse i hjernen, mangler serotonin eller noe? Tenker også på batteriet,kanskje han simpelthen er utbrent?

Hm, tror det er meget vanskelig å stille en diagnose her. Men å bare kaste han da, høres litt ubarmhjertig ut :-(

Jeg lurer på om den har flere personligheter jeg...?

Annonse

Jeg lurer på om den har flere personligheter jeg...?

Litt enig der ja :-)

Litt skiftende personlighet kan man si.

Kanskje hun skulle få stillt en diagnose før hun bare kaster den? Det kan jo finnes en behandling som hjelper.

Siste utvei kan jo være å operere den?

Det meste er prøvd... regninga har blitt så alt for høy...

Gjest svaksterk

Litt enig der ja :-)

Litt skiftende personlighet kan man si.

Kanskje hun skulle få stillt en diagnose før hun bare kaster den? Det kan jo finnes en behandling som hjelper.

Siste utvei kan jo være å operere den?

Nja.. Kanskje den kan lobotomeres? Jeg har tro på å kutte forbindelsen totalt jeg.

Kanskje et realt smell i gulvet også kan gjøre susen? Sånn at den tar seg kraftig sammen! Her er det bare en real skjærpings som duger!

Langvarig terapi er nok uansett et must. Litt av noen traumer den må ha hatt.. dakkar.

firebird1365380441

Nja.. Kanskje den kan lobotomeres? Jeg har tro på å kutte forbindelsen totalt jeg.

Kanskje et realt smell i gulvet også kan gjøre susen? Sånn at den tar seg kraftig sammen! Her er det bare en real skjærpings som duger!

Langvarig terapi er nok uansett et must. Litt av noen traumer den må ha hatt.. dakkar.

Takk for svar...

Men håper vår høyst ærede Nils Håvard Dahl kan gi oss alle et svar på dette mysteriet.Jeg er dypt bekymret og ulykkelig.Men ser vi er flere med samme problem her.Kanskje elektrosjokk på batteriet kan hjelpe???

Jeg klarer snart ikke mer...Han er en terrorist og en antisosial djevel!!!

Det er like før jeg slenger han i veggen....

Gjest svaksterk

Takk for svar...

Men håper vår høyst ærede Nils Håvard Dahl kan gi oss alle et svar på dette mysteriet.Jeg er dypt bekymret og ulykkelig.Men ser vi er flere med samme problem her.Kanskje elektrosjokk på batteriet kan hjelpe???

Jeg klarer snart ikke mer...Han er en terrorist og en antisosial djevel!!!

Det er like før jeg slenger han i veggen....

Jeg tror han har godt av litt pryl jeg!

Hvis det ikke hjelper kan du gi ham litt elektrosjokk.

Hvis det ikke hjelper tror jeg lobotomering kan være tingen.

Og hvis det ikke hjelper, så tror jeg du kan omplassere ham, fordi da vil han rett og slett ikke bli bedre! La ham joike seg til tvangsinnleggelse i den store smeltedigelen som gjør at han kommer ut som en ny og forbedret versjon av seg selv!

... og hvis han protesterer.. IKKE hør på ham, for all del. Han vet ikke sitt eget beste!

;-)

Annonse

Jeg sier bare hjelp! Du kan være der å støtte han men kun hvis han går og får noe hjelp. Men det er umulig å foutsi noe som helst, ustabil er han hvertfall. Jeg har krøpet til korset selv nå og innsett at et forhold til en med så store ustabile trekk går sånn utover min egen helse at det beste er å gjøre det slutt. Men jeg prøvde i to år. Det var han som dumpa meg når han ble bedre og fikk seg jobb. Jeg var den syke da.And if he is not sane why would you want to be with him. And why do want two assholes, you allready have one. Kom deg vekk hvis du mener du har prøvd alt.

Her må du tenke på deg selv. Gjør kort prosess og kvitt deg med ham. Det går flere tog, og du kan få deg en ny samboer.

Jeg vet akkurat hvordan du har det, for jeg står faktisk oppe i en liknende situasjon. Min er blitt så slapp i fisken i det siste. Han holder ikke ut så lenge, if you get my message. Klager og sutrer. Så jeg gjorde noe litt originalt i min familitradisjon. Som enkelte pakistanere gjør, ringte jeg hjem til mor og far og spurte om ikke det fantes en slektning jeg kunne ta over. Og forsyne meg, var det en som stod klar. Han kommer i posten en av de nærmeste dagene, og jeg som aldri har helt trodd på dette med "postordrebruder" før. Kanskje en mulighet for deg også?

Problemet er at nå må jeg venne meg til alle unotene til den nye. Og jeg hadde liksom blitt varm i trøya med den gamle. Jaja, sånn er det.

Lykke til i en vanskelig tid. Ta vare på deg selv:o)

Klem fra

firebird1365380441

Du skriver forresten innmari godt! :-)

Ja,huttemeitu og du store alpakka!! Det er sannelig ikke godt å vite hva en stakkar skal finne på.

Når sant skal sies,har jeg hatt tendenser til å tenke tilbake på,og snakket mye positivt om en av de tidligere kjærestene mine,nemlig Nokia 3220.Men han har begynt å jobbe på hittegodskontoret eller beslagavdelingen hos politiet,og har flyttet ut,så han ser jeg nok aldri mer igjen.Men tvillingbroren hans,samme kroppsform,hudfarge og hjerne, er knakende kjekk.Så kanskje han er ledig...

Hmmm...god ide! Skal jammen ta meg en snartur til uka og se om */#!#&==( !!!Auuuuu!! Ikke bit!!! Slutt med den helsikkes joikinga!!! Jeg ringer politiet!!Arghhhhhh....

Herregud og jesuskristiansen og alle basunenglene!! Han beit meg i kinnet og øret.Og satte i gang en joikekonsert uten sidestykke.Jeg er 1/32 dels same,så kanskje han prøver å oppmuntre meg til å finne fram urkvinnen i meg?

Nå orker jeg ikke mere.Det blir innleggelse.På tvang.§ 3.1,minst.Og elektrosjokk.Nozinan,tran,truxal,zyprexa,lamictal,zoloft,brus,ajax og vival/valium/stesolid.

Kanskje politiet og 3220 kan være tutor?

Sukk....sutre...( egentlig tror jeg adferden hans er atypisk selvdestruktiv).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...