Gå til innhold

Psykose? Takk for meg.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• firebird1365380441

3

• vanadium

2

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

• lille fisk

1

Gjest mamma 24-7

Jeg klarer hvis jeg vil, eller hvis jeg må.

Du må ikke, håper du ikke slutter. Det kan være en fin måte og bearbeide ting, å skrive om dem. Om noen syns det blir så alt for meget så kan de bestemme selv om hvorvidt de vil lese eller ikke, det er ingen som må det heller.

Skriv i vei, lykke til.

Herregud, hva er poenget med ditt innlegg?

Jordnær har da like mye rett til å være her som deg.

Umodent og barnslig innlegg av deg.

Hvorfor skriver h*n noe slikt, når h*n vet at det ikke er sant? Eller h*n TROR vel at det er sant, på samme måte som h*n tror at h*n er 100% frisk og normal.

Du må ikke, håper du ikke slutter. Det kan være en fin måte og bearbeide ting, å skrive om dem. Om noen syns det blir så alt for meget så kan de bestemme selv om hvorvidt de vil lese eller ikke, det er ingen som må det heller.

Skriv i vei, lykke til.

Det man har dagbøker o.l for.

Annonse

Annonse

Gjest forsatt litt lei...

Du sier takk for deg, jeg sier være så god:-)

* Det er helt frivillig å lese dine innlegg, men det er helt overflomma her inne! Og alle er helt like. Det verste er at man finner de samme innleggene tilbake i 2004 - og du skriver om AKKURAT det samme da. Altså har du ikke kommet deg det granne videre i livet siden den gang.

*Ja - det skal være plass til alle, kanskje særlig på psyk forum... Men forsøk å begrens deg litt om yndligstemaet ditt.

*Du gir for eksempel en del fornuftig råd til andre som sliter innimellom her på forumet. Kan du ikke være så snill å la "saken din" hvile litt, og roe ned med å gi andre som sliter noen gode tips og oppmuntring?

*Jeg for min del har lest mer enn nok om tvangsbehandling, men takker for et innblikk i en -"uansett diagnose" svært annerledes hverdag.

Gjest litt underlig?

Endel sier at jeg fortsatt kan skrive her.

Derfor trekker jeg meg ikke ut for godt.

Takk for støtten.

jeg siterer deg:

"Det er jo helt uproblematisk for meg å avslutte dette, som du kaller et forfatterskap.

En manisk person vil ikke være istand til det."

..men når det kommer til stykket er det ikke så uproblematisk allikevel?

Så han skriver det?

At de psykotiske er tapt på en måte,ikke noe å hente der,helt tom der inne liksom?

Det er jo trist for dem som tror det,da har de mye å lære.

Men hva har det med saken å gjøre?

Du er ikke psykotisk,slapp av.

Ikke bry deg om de teite innleggene til enkelte her inne,det er ikke verdt å kaste bort energi på.

Du er verdifull og du er viktig,ikke glem det....=)

Gjest Jordnær

Så han skriver det?

At de psykotiske er tapt på en måte,ikke noe å hente der,helt tom der inne liksom?

Det er jo trist for dem som tror det,da har de mye å lære.

Men hva har det med saken å gjøre?

Du er ikke psykotisk,slapp av.

Ikke bry deg om de teite innleggene til enkelte her inne,det er ikke verdt å kaste bort energi på.

Du er verdifull og du er viktig,ikke glem det....=)

Tusen takk!

Tusen takk!

Bare hyggelig!

Får da være grenser,alvorlig talt....

Håper du har det bra og ikke er redd..jeg blir litt stressa av alt dette...jeg er også redd medisiner...visse sorter.

Er litt redd for tvang jeg og,men har aldri vært tvangsinnlagt eller noe,men er redd for det...

Men har hørt at da skal man være til fare for seg selv og andre,og psykotisk,det er vel sant?

Ikke det at jeg tror det skal skje,men er redd for det,må være forferdelig å bli tvunget til å ta piller,da hadde jeg klikka iallefall,og følt meg trampet på...fy faen heller.

Håper du har det bra jeg og at ting ordner seg for deg...*klem*

Gjest Jordnær

Bare hyggelig!

Får da være grenser,alvorlig talt....

Håper du har det bra og ikke er redd..jeg blir litt stressa av alt dette...jeg er også redd medisiner...visse sorter.

Er litt redd for tvang jeg og,men har aldri vært tvangsinnlagt eller noe,men er redd for det...

Men har hørt at da skal man være til fare for seg selv og andre,og psykotisk,det er vel sant?

Ikke det at jeg tror det skal skje,men er redd for det,må være forferdelig å bli tvunget til å ta piller,da hadde jeg klikka iallefall,og følt meg trampet på...fy faen heller.

Håper du har det bra jeg og at ting ordner seg for deg...*klem*

Nei, det er lov å begå tvang også uten at det er faresituasjon:

Psykisk helsevernloven § 3-3. Vilkår for tvungent psykisk helsevern

Tvungent psykisk helsevern kan anvendes overfor en person med alvorlig sinnslidelse dersom dette er nødvendig for å hindre at vedkommende på grunn av sinnslidelsen enten

a. får sin utsikt til helbredelse eller vesentlig bedring i betydelig grad redusert, eller det er stor sannsynlighet for at vedkommende i meget nær framtid får sin tilstand vesentlig forverret, eller

b. utgjør en nærliggende og alvorlig fare for eget eller andres liv eller helse.

Tvungent psykisk helsevern kan bare anvendes når frivillig psykisk helsevern har vært forsøkt, uten at dette har ført fram, eller det er åpenbart formålsløst å forsøke dette.

Selv om lovens vilkår ellers er oppfylt, kan tvungent psykisk helsevern bare finne sted hvor dette etter en helhetsvurdering framtrer som den klart beste løsning for vedkommende, med mindre han eller hun utgjør en nærliggende og alvorlig fare for andres liv eller helse. Ved vurderingen skal det legges særlig vekt på hvor stor belastning det tvangsmessige inngrepet vil medføre for vedkommende.

I tillegg kommer muligheten for å begå tvungen observasjon i 10 dager.

http://www.lovdata.no/all/tl-19990702-062-003.html

Nei, det er lov å begå tvang også uten at det er faresituasjon:

Psykisk helsevernloven § 3-3. Vilkår for tvungent psykisk helsevern

Tvungent psykisk helsevern kan anvendes overfor en person med alvorlig sinnslidelse dersom dette er nødvendig for å hindre at vedkommende på grunn av sinnslidelsen enten

a. får sin utsikt til helbredelse eller vesentlig bedring i betydelig grad redusert, eller det er stor sannsynlighet for at vedkommende i meget nær framtid får sin tilstand vesentlig forverret, eller

b. utgjør en nærliggende og alvorlig fare for eget eller andres liv eller helse.

Tvungent psykisk helsevern kan bare anvendes når frivillig psykisk helsevern har vært forsøkt, uten at dette har ført fram, eller det er åpenbart formålsløst å forsøke dette.

Selv om lovens vilkår ellers er oppfylt, kan tvungent psykisk helsevern bare finne sted hvor dette etter en helhetsvurdering framtrer som den klart beste løsning for vedkommende, med mindre han eller hun utgjør en nærliggende og alvorlig fare for andres liv eller helse. Ved vurderingen skal det legges særlig vekt på hvor stor belastning det tvangsmessige inngrepet vil medføre for vedkommende.

I tillegg kommer muligheten for å begå tvungen observasjon i 10 dager.

http://www.lovdata.no/all/tl-19990702-062-003.html

Takk for utfyllendes svar...

Hadde vært en for stor påkjenning for meg iallefall.

Ble litt redd,for jeg sier det jeg tror på,men det er jo derfor vi har ytringsfrihet.

Mener at alle har rett til å tro på det de vil...

Er nok bare litt paranoid..=)

Men det er skummelt det der,de lovene...osv,andre har så mye makt..håper det går bra med deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...