Gå til innhold

Fangevokter-nøkkelknippe - hvor får jeg tak i noe slikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, det er kun den store ringen jeg er på jakt etter, ikke nøklene! :-)

Evt. noe tilsvarende, en ring som kan åpnes og lukkes, gjerne med en skrumekanisme eller annen patent.

Og ja, jeg har prøvd å google det uten å finne ;-)

Fortsetter under...

Skrevet

Er så nysgjerrig-hva i alle dager skal du med det?? Du trenger selvsagt ikke svare;)

Skrevet

Jeg bruker en karabinkrok av noe slag... :) En får karabinkroker til "nøkkelringbruk" på sportsforretninger i alle fall.

Skrevet

Jeg bruker en karabinkrok av noe slag... :) En får karabinkroker til "nøkkelringbruk" på sportsforretninger i alle fall.

Takk for forslag. Har tenkt på muligheten, men jeg vil ha en rund ring, og en ring som er litt vanskeligere å åpne enn en karabinkrok (skru opp fx istedenfor bare å klemme den åpen)

Skrevet

Det har jeg sett... men husker ikke hvor.

Biltema, Jernia, Clas Ohlson kanskje?

Jeg har prøvd å søke på nøkkelring på de sidene (ikke Jernias da, men de hadde ikke noen særlig bra side sist jeg sjekket). Men da finner jeg bare vanlig størrelse. Tror de ringene jeg er på jakt etter heter noe annet, men hva? :-)

Annonse

Gjest pålogga
Skrevet

Den får du kjøpt på Trio-ving-butikk. Spesialbutikk for lås og nøkler.

Skrevet

Takk for forslag. Har tenkt på muligheten, men jeg vil ha en rund ring, og en ring som er litt vanskeligere å åpne enn en karabinkrok (skru opp fx istedenfor bare å klemme den åpen)

En karabinkrok som brukes til sikring i klatring, og som festes til klatreselen, har som regel skru-lås. Men helt rund er den ikke :-)

"............................................"

Skrevet

Det heter en samlering. Du burde finne både 100, 150 og 200 mm i en kjøkken- og jernvarebutikk.

Skrevet

Den får du kjøpt på Trio-ving-butikk. Spesialbutikk for lås og nøkler.

Tuuuuuuuuusen takk! :-)

Skrevet

Det heter en samlering. Du burde finne både 100, 150 og 200 mm i en kjøkken- og jernvarebutikk.

Hm - da kan jeg jo sjekke på Jernia :-)

Annonse

Skrevet

Hm - da kan jeg jo sjekke på Jernia :-)

Helt sikkert. I Oslo er det en i Hegdehaugsveien som har alt mellom himmel og jord, inkludert en snurrig lagersjef :-)

Skrevet

Hva er åpne/lukke-mekanismen på den der?

Det er et øye (øsken) som hakes innpå en krok. Spennet utover i ringen holder kroken på plass.

Når du skal åpne den, så presser du den sammen og haker kroken ut av øyet.

Skrevet

Det er et øye (øsken) som hakes innpå en krok. Spennet utover i ringen holder kroken på plass.

Når du skal åpne den, så presser du den sammen og haker kroken ut av øyet.

Får teste ut en sånn, så ikke den er for lett å åpne... Eller om jeg finner en annen variant på Jeria eller lås-butikk.

Takk for hjelp i alle fall :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...