Gemini Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Altså, det er kun den store ringen jeg er på jakt etter, ikke nøklene! :-) Evt. noe tilsvarende, en ring som kan åpnes og lukkes, gjerne med en skrumekanisme eller annen patent. Og ja, jeg har prøvd å google det uten å finne ;-) 0 Siter
Gjest koma Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Er så nysgjerrig-hva i alle dager skal du med det?? Du trenger selvsagt ikke svare;) 0 Siter
Åsemor Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Det har jeg sett... men husker ikke hvor. 0 Siter
Gjest Astral Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Jeg bruker en karabinkrok av noe slag... En får karabinkroker til "nøkkelringbruk" på sportsforretninger i alle fall. 0 Siter
Gemini Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Skrevet 15. januar 2006 Jeg bruker en karabinkrok av noe slag... En får karabinkroker til "nøkkelringbruk" på sportsforretninger i alle fall. Takk for forslag. Har tenkt på muligheten, men jeg vil ha en rund ring, og en ring som er litt vanskeligere å åpne enn en karabinkrok (skru opp fx istedenfor bare å klemme den åpen) 0 Siter
Gemini Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Skrevet 15. januar 2006 Det har jeg sett... men husker ikke hvor. Biltema, Jernia, Clas Ohlson kanskje? Jeg har prøvd å søke på nøkkelring på de sidene (ikke Jernias da, men de hadde ikke noen særlig bra side sist jeg sjekket). Men da finner jeg bare vanlig størrelse. Tror de ringene jeg er på jakt etter heter noe annet, men hva? :-) 0 Siter
Gjest pålogga Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Den får du kjøpt på Trio-ving-butikk. Spesialbutikk for lås og nøkler. 0 Siter
Gemini Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Skrevet 15. januar 2006 Er så nysgjerrig-hva i alle dager skal du med det?? Du trenger selvsagt ikke svare;) Hehe - bare en ide jeg skal prøve ut, lage noe sånt: http://www.silverliningmm.com/newgraphics/d-rings.gif Bare med større ring enn det som er avbildet der. :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Takk for forslag. Har tenkt på muligheten, men jeg vil ha en rund ring, og en ring som er litt vanskeligere å åpne enn en karabinkrok (skru opp fx istedenfor bare å klemme den åpen) En karabinkrok som brukes til sikring i klatring, og som festes til klatreselen, har som regel skru-lås. Men helt rund er den ikke :-) "............................................" 0 Siter
Gjest koma Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Hehe - bare en ide jeg skal prøve ut, lage noe sånt: http://www.silverliningmm.com/newgraphics/d-rings.gif Bare med større ring enn det som er avbildet der. :-) Det så jo stilig ut:) Håper du finner en slik ring da. 0 Siter
keinstein Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Det heter en samlering. Du burde finne både 100, 150 og 200 mm i en kjøkken- og jernvarebutikk. 0 Siter
Gemini Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Skrevet 15. januar 2006 Den får du kjøpt på Trio-ving-butikk. Spesialbutikk for lås og nøkler. Tuuuuuuuuusen takk! :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Skrevet 15. januar 2006 Det heter en samlering. Du burde finne både 100, 150 og 200 mm i en kjøkken- og jernvarebutikk. Hm - da kan jeg jo sjekke på Jernia :-) 0 Siter
keinstein Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Hm - da kan jeg jo sjekke på Jernia :-) Helt sikkert. I Oslo er det en i Hegdehaugsveien som har alt mellom himmel og jord, inkludert en snurrig lagersjef :-) 0 Siter
keinstein Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Hm - da kan jeg jo sjekke på Jernia :-) http://www.killingmo-tonsberg.no/contents/media/t_4046.jpg 0 Siter
Gemini Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Skrevet 15. januar 2006 http://www.killingmo-tonsberg.no/contents/media/t_4046.jpg Hva er åpne/lukke-mekanismen på den der? 0 Siter
keinstein Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Hva er åpne/lukke-mekanismen på den der? Det er et øye (øsken) som hakes innpå en krok. Spennet utover i ringen holder kroken på plass. Når du skal åpne den, så presser du den sammen og haker kroken ut av øyet. 0 Siter
Gemini Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Skrevet 15. januar 2006 Skal du begynne som vaktmester? Nei :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Skrevet 15. januar 2006 Det er et øye (øsken) som hakes innpå en krok. Spennet utover i ringen holder kroken på plass. Når du skal åpne den, så presser du den sammen og haker kroken ut av øyet. Får teste ut en sånn, så ikke den er for lett å åpne... Eller om jeg finner en annen variant på Jeria eller lås-butikk. Takk for hjelp i alle fall :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.