Gjest Anonym mamma Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Kort fortalt; Jeg og min x-mann var sammen i 4 år, gift i nesten 3 år. Jeg hadde en datter på 5 år (hun er nå 9), og da vi ble sammen tok det ikke lang tid før hun anså han som sin pappa. Han hadde heller ikke noe imot å være det. Har aldri hatt kontakt med hennes biologiske far. Forholdet mellom meg og min x-mann tok slutt for snart ett år siden. Da hadde vi i alt tre barn, min datter, og to felles barn. Min x-mann var og er like glad i min datter som om hun var hans egen. Så vi har valgt å ha delt omsorg, annenhver uke, for alle barna. Jeg har vært veldig takknemlig for at han tok seg av henne som sin egen, på lik linje som sine søsken, spesielt fordi han ikke hadde plink til å gjøre det. Jeg og min x har ikke bestandig vært gode venner, så han har truet med å "kutte hånden" av min datter dersom jeg ikke "oppførte" meg. Men jeg har aldri villet lage problemer eller vanskeligheter for han, for jeg ønsker det beste for barna mine. Ordningen har fungert bra... Men her om dagen kom han med de dårligste nyhetene han noen sinne kunne ha kommet med. Nå ønsker han ikke lenger å ha henne som de andre to. Hun har hatt det vanskelig pga separasjon og flytting og alt rundt, og i følge han, har hun det visst nå så tøft at han mener det beste for henne vil være å ha ett sted å bo. Han ønsker at hun skal kun bo hos meg. Han skal ikke nekte henne å komme på besøk, eller treffe han. Men han kommer ikke lenger til å behandle henne som sin datter. Jeg vet hvor glad hun er i han, han er den eneste pappaen hun kjenner til, og nå skal han, ikke bare ta fra henne pappaen sin, men også hele hans familie. Jeg er så redd for at dette kan ødelegge henne! Hun sliter jo en del fra før også. Tenk den avvisningen?! Han skal fortelle henne det til helgen, eller kanskje om ett par uker. Og jeg må plukke opp bitene av henne etter han. Jeg skjønner bare ikke hvordan han kan gjøre dette mot henne. Hvis det hadde vært snakk om penger eller noe annet, så hadde det ikke vært noe problem. Jeg hadde gjort nesten hva som helst for at deres far/datter forhold ikke skal opphøre. Men min x er bestemt. Han skal gjøre dette. Hvordan kan jeg som mor sitte og se på at dette skjer??? Og hvordan skal jeg klare å hjelpe henne igjennom den tøffe tiden som kommer? Jeg håper på å få noen gode råd her... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214388-han-skal-knuse-min-datter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
maire Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg skjønner godt at du er fortvilet, men er det så sikkert at datteren din blir knust? Du får jo en kjempefin mulighet til å være sammen med datteren din alene, og hun kan få mammaen sin helt for seg selv av og til. Det er også en måte å se det på? Håper du ikke lar det skinne igjennom overfor datteren din at du mener han gjør dette for å "knuse" henne. Han sier jo at han fortsatt kan ha henne på besøk, bare ikke på samme måte som før (slik jeg leser det med overnatting og faste helger(?)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214388-han-skal-knuse-min-datter/#findComment-1571762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stakkar jente Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Kjøp boken "En tiger for en engel" av Anne B.Ragde til ham.. Den handler om en jente på åtte år som mister faren sin på ca. samme måte som din datter nå risikerer å miste sin.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214388-han-skal-knuse-min-datter/#findComment-1572325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
marlenexxx27 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Selvfølgelig vil dette være en grusom avvisning for dattera di. Det er viktig at du understreker for henne at det ikke er hennes feil, og at det handler om hvordan ting er mellom deg og han der typen. Det er ikke hennes skyld, det er veldig viktig at hun får vite det. Fy faen, hjertet mitt blør for henne... Han fyren er åpenbart en umoden og dum dust! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214388-han-skal-knuse-min-datter/#findComment-1572475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blenda1365380899 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg skjønner godt at du er fortvilet, men er det så sikkert at datteren din blir knust? Du får jo en kjempefin mulighet til å være sammen med datteren din alene, og hun kan få mammaen sin helt for seg selv av og til. Det er også en måte å se det på? Håper du ikke lar det skinne igjennom overfor datteren din at du mener han gjør dette for å "knuse" henne. Han sier jo at han fortsatt kan ha henne på besøk, bare ikke på samme måte som før (slik jeg leser det med overnatting og faste helger(?)) Hei. Er det virkelig det han sier at han vil knuse din datter. Kan det være ett annet budskap han vil ha fram? Jeg er i utgangspunktet imot delt omsorg for barn. I tilfelle der dette er bra er når foreldrene bor tett ved hverandre. Jeg mener at barn skal ha ett hjem og ikke flyttes annen hver uke mellom to hjem. Dette mener jeg er det beste for barna. Jeg har erfaring med egne barn og erfaring som sosionom. Som barn selv flyttet jeg mye, 4 ganger. Det var ett mareritt. Dermed forteller jeg om dette utifra tre perspektiver hos meg. Jeg synes du skal godta din ex sitt standpunkt og hans vurdering av hva han tror er best for barnet. Prøv og ikke trekke egne vurderinger inn i dette. Ta din datter under dine vinger. Hun klarer seg veldig godt med bare deg. Men da må du virkelig gi henne støtte og kjærlighet. Bruk tiden din på henne når de andre to er borte. Kjælighet gjør sterk. Det er mange som har vokst opp uten en far og har klart seg veldig bra. Din ex vil har vanlig besøksordning. Det må da være veldig greit. Og da har du hovedansvaret for henne.-Og det er den beste ordningen, synes jeg at en av foreldrene har hovedansvaret. Det med at han ikke vil være far for ditt barn lenger er trist, men ikke gjør noe stort utav det for ditt barn. Det er det beste for henne at du takler dette greit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214388-han-skal-knuse-min-datter/#findComment-1572503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blenda1365380899 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hei. Er det virkelig det han sier at han vil knuse din datter. Kan det være ett annet budskap han vil ha fram? Jeg er i utgangspunktet imot delt omsorg for barn. I tilfelle der dette er bra er når foreldrene bor tett ved hverandre. Jeg mener at barn skal ha ett hjem og ikke flyttes annen hver uke mellom to hjem. Dette mener jeg er det beste for barna. Jeg har erfaring med egne barn og erfaring som sosionom. Som barn selv flyttet jeg mye, 4 ganger. Det var ett mareritt. Dermed forteller jeg om dette utifra tre perspektiver hos meg. Jeg synes du skal godta din ex sitt standpunkt og hans vurdering av hva han tror er best for barnet. Prøv og ikke trekke egne vurderinger inn i dette. Ta din datter under dine vinger. Hun klarer seg veldig godt med bare deg. Men da må du virkelig gi henne støtte og kjærlighet. Bruk tiden din på henne når de andre to er borte. Kjælighet gjør sterk. Det er mange som har vokst opp uten en far og har klart seg veldig bra. Din ex vil har vanlig besøksordning. Det må da være veldig greit. Og da har du hovedansvaret for henne.-Og det er den beste ordningen, synes jeg at en av foreldrene har hovedansvaret. Det med at han ikke vil være far for ditt barn lenger er trist, men ikke gjør noe stort utav det for ditt barn. Det er det beste for henne at du takler dette greit. Dersom du føler at du trenger mer støtte fra andre, så henvend deg på et familierådgivningskontor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214388-han-skal-knuse-min-datter/#findComment-1572528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.