Gå til innhold

NHD: Er depresjonen både fysisk og psykisk?

Anbefalte innlegg

Jake1365380469

Hei.

Jeg er grunnet uvisshet i livet mitt igjen langt nede.

Det jeg (igjen) merker er at jeg er helt utmattet og kraftløs fysisk, MEN når jeg tvinger meg på trening "glemmer" jeg tilstanden og uroen/magesmertene osv, såvel som at jeg fysisk klarer de samme belastningene som ellers på treningene. Etter trening "siger" depresjonen på igjen......Jeg har før fått diagnosen alvorlig depresjon, så det er ikke innbilning (dessverre)

Sp målet mitt er om det jeg bør gjøre er å være mest mulig "konstant aktiv", da det som sagt virker greit når jeg ikke rerkker å tenke og kjenne etter....hvis du skjønner...beklager et rotete innlegg........

På forhånd tusen takk for svar :-)

Fortsetter under...

Bitis Gabonica

Depresjon kan føles veldig fysisk. Trening kan gi en distraksjon fra den følelsen.

Overtrening har je aldri hatt tro på, men jevnlig fysisk aktivitet er bra for alle. Å gå en real tur hver dag er bra, men å nipumpe jærn i helsestudio timesvis hver dag for å "løpe fra" problemer tror jeg ikke er bra. Da vil det antagleig være store muligheter for at problemene vil innhente en igjen.

Hvis depresjonen fortsatt plager deg selv om du trener jevnlig, bør du søke hjelp for det. Det er en sykdom man skal ha respekt for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...