Gjest en som lurer her Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg har slitt med spiseforstyrrelser i langt tid, siste året har jeg vært mye ut og inn av sykehuset( medisinsk) tvangsinnlagt på psyk, og noe annen behandling. I sommer hadde jeg BMI på 12, hadde masse fysiske komplikasjoner i form av hjerterytmeforstyrrelser, nyresvikt osv, ble sendt til Sverige på en anoreksi avdeling der, for alt var fult i Norge på spes.avdelingene, og helseregionen min hadde ikke et spesialisert tilbud, og innleggelse på medisinsk var jo bare livreddende opphold, og å være tvangsinnlagt på psyk er jo heller ikke adekvat behandling, for de har jo ikke den kompetansen på spiseforstyrrelser som behøves. men iallefall, jeg ble sendt til sverige, og var der i over 3 måneder. Der var det ikke noe valg om å spise, der ble man tvunget, og det var overvåking døgnet rundt, observasjon og medisinsk behandling i perioder, f.eks drypp, sonde osv. gikk opp 15 kilo, og har nå blitt overflyttet til et frivillig behandlingsopplegg her i Norge. men det er så tøft, jeg takler ikke det å spise så mye, øke enda mer i vekt osv. jeg vurderer å reise hjem, men da sier foreldrene mine at de vil få meg tvangsinnlagt fordi de vet at det ikke kommer til å funke. hver gang jeg har vært hjemme på permisjon har jeg overspist-spydd eller nektet å spise, og gått ned flere kilo i vekt på noen dager, så de begrunner med at de kan få meg tvangsinnlagt fordi de vet det blir helsefare hvis jeg får komme ut. jeg bare lurer litt, har de egentlig rett ang dette? jeg skriver meg jo selvfølgelig ikke ut herfra hvis jeg blir tvangsinnlagt med begrunnelse kan ikke ta vare på seg selv, men jeg er i tvil om jeg takler det her videre. jeg er forresten 20 år, så myndig er jeg jo. har det noe betydning når det gjelder tvang om man har vært svingdørspasient i mange år? at de tvangsinnlegger en fordi de vet at du kjører deg til bunns? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215083-ang-tvang-nhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
serenity777 Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg har faktisk opplevd å bli tvangsinnlagt mens jeg har vært innlagt frivillig. Så loven er ullen, men hvis det er sånn som det var da jeg var "gal" så kan man legges inn med tvang, dersom man er til fare for seg selv eller andre(dette faller vel du under, hvis du skriver deg ut), og hvis man forspiller sjangsene til vesentlig bedring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/215083-ang-tvang-nhd/#findComment-1579934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.