Gå til innhold

Noen råd ang slemme bivirkninger?Lei nå...

Anbefalte innlegg

firebird1365380441

Begynner og bli alvorlig forbanna over bivirkningene av lamictal.Forbanna fordi lamictal faktisk er til stor hjelp,og jeg fikser å være ute av psykehuset nå.Tror det kommer mye av at dosen ble økt.

Men så er det de "¤&(&%#% bivirkningene.Er så rød på øynene at jeg ser ut som en vampyr.Jeg overdriver virkelig ikke.

Ser i felleskatalogen at konjunktivitt(eller hva det heter) er forholdsvis vanlig.Men kan ikke bruke linser pga det,og har ikke briller.Er ganske nærsynt (minus 3,5 og 4,0),så ser bare tåke.

Leste at kvalme og brekninger også er bivirkning.Det har jeg hatt i snart 3 uker,selv om jeg har gått ned på 300 mg.

Har i tillegg fått økt frekvens av epilepsi anfall.Synes det er vanskelig å dra til byen,være alene,være med venner når jeg får flere anfall daglig.Er ustø og har dobbeltsyn.

Fordi dette har begynt å slite på psyken min de siste dagene(blir lett irritabel og sliten/trøtt) må jeg dra tilbake til trøndelag ganske snart for å kunne være under oppsikt.Skulle jo det også,men skal ha en bukoperasjon før jeg drar.Den må jeg sannsynligvis skippe.

Lamictalen hjelper meg,samtidig som den psyker meg ned.Å bytte til et annet medikament, trappe opp på det(det tar jo ofte tid),vet jeg ikke om jeg fikser.

Dette er så vanskelig.Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg vil ikke bli ustabil igjen,samtidig som bivirkningene sliter meg ut...

Noen gode råd?

Takk :)

Vennlig hilsen

Fortsetter under...

firebird1365380441

spis mat før du tar lamictalen eller kort tid etter så blir du ikke kvalm og får brekninger. Slik er det iallfall for meg. Gjør jeg ikke dette kaster jeg opp bare jeg prøver å pusse tennene.

Har prøvd det med spisingen,men spyr likevel.Mulig jeg skal få kvalmestillende av fastlegen,noe som heter Zofran.

Kanskje det kan hjelpe....

Har prøvd det med spisingen,men spyr likevel.Mulig jeg skal få kvalmestillende av fastlegen,noe som heter Zofran.

Kanskje det kan hjelpe....

Jeg hadde krevd å få prøve noe annet. Det der er jo uutholdelig....

Jeg ville si det så sterkt som at du ikke tåler den medisinen. Men så er ikkejeg lege da.

Jeg hadde fæle bivirkninger når jeg gikk på seroquel. Den var også veldig nyttig for min lidelse, men jeg fikk sånne svelgeproblemer (dysphagia) av den, og det utløste ganske kraftige angstanfall.

Nå kjenner ikke jeg lamictal, men jeg regner du tar det for å stabilisere humørsvigninger eller bipolar lidelse, men det finnes vel andre preparater, som kan brukes?

firebird1365380441

Jeg hadde krevd å få prøve noe annet. Det der er jo uutholdelig....

Jeg ville si det så sterkt som at du ikke tåler den medisinen. Men så er ikkejeg lege da.

Jeg hadde fæle bivirkninger når jeg gikk på seroquel. Den var også veldig nyttig for min lidelse, men jeg fikk sånne svelgeproblemer (dysphagia) av den, og det utløste ganske kraftige angstanfall.

Nå kjenner ikke jeg lamictal, men jeg regner du tar det for å stabilisere humørsvigninger eller bipolar lidelse, men det finnes vel andre preparater, som kan brukes?

Har borderline og epilepsi.Bruker lamictal mot begge deler.Den fungerer så bra mot både de psykiske tingene og epilepsien.Kanskje jeg bør trappe opp enda langsommere?

Har borderline og epilepsi.Bruker lamictal mot begge deler.Den fungerer så bra mot både de psykiske tingene og epilepsien.Kanskje jeg bør trappe opp enda langsommere?

Tja, du burde iallefall få en skikkelig lege/psykiater time som ville gi deg noen ordentlige svar, og evnt noen alternativer, hvis de finnes..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...