Gå til innhold

Hvordan reagerer et lite barn på dette?

Anbefalte innlegg

Lovebug1365380943

Hei! Jeg er mor til et lite barn på 1.5-2 år. Faren har vi ikke sett noe til i nesten et år frem til i høst. På tross av flere henvendelser fra meg med ønske om samvær.I høst innkalte han til mekling. Det ble avtalt tilvenning siden barnet ikke kjenner ham. Etter første samvær stevner han meg inn for retten fordi han ikke var fornøyd med at jeg var tilstede ved første samvær. Jeg holdt meg helt i bakgrunnen og gikk vekk når jeg så at det gikk fint. Barnet kjente ham jo ikke. I stevningen beskylder han meg for å ha nekten ham samvær i den lange perioden han ikke stilte opp. Og ønsket full omsorg. Fra hans side ble det lagt frem som om jeg er en overbeskyttende mor som nekter far å være far. Jeg er oppgitt over alt han har gjort for å sabotere og skape konflikt for så å komme med masse krav. Han har jo ikke en gang stilt opp. Han gir aldri opp når han har bestemt seg for noe. For ham er det viktig å bare vinne. Når det kommer til hverdag, svikter han som regel. Barnet er ikke to år enda. Hvordan vil det påvirke et barnet med lang (60 mil) reise og overnatting hos far en gang i mnd? Vil barnet være redd for å ikke komme hjem igjen. Er ikke det en ganske stor belastning for et lite barn med lang reise, fremmed miljø og fremmede mennesker. Hvor mange netter bør disse samværene evt. være. Det er selfølgelig viktig at far og barn knytter bånd men jeg er redd for å påvirke barnets utvikling.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...