Gå til innhold

Når personer som er siktet for noe havner på psykiatrisk...

Anbefalte innlegg

Gjest Maja 1000

og er da kjent gjennom media.

Blir de da skjermet for medpasienter? Med tanke på at informasjon kan lekkes, eller at omgang med andre pasienter kan forverre deres situasjon.

Tenker på denne Sudby-saken. Han har nå havnet på sykehus. Aner ikke om det er somatisk eller psykiatrisk

har de vanlig omgang med andre pasienter med mindre de er på tvangsparagraf? Deltar de da på gruppeterapi og andre aktiviteter som blir tilbudt ved avdelingen?

Hva er vanlig praksis? og har medpasienter taushetsplikt om hva som skulle komme frem under oppholdet?

Fortsetter under...

firebird1365380441

Man havner som regel først på skjermingsenhet - hvis avdelingen har en egen.Om man er helt ute og kjøre kan det bli aktuelt med politivakt på pasienten(sivilkledd).

Om en får komme ut av skjerming avhenger av psykdom,og i hvor sterk grad en er psyk.Stort sett blir en behandlet som alle andre pasienter,men det er ofte sterke restriksjoner på f.eks utgang,besøk o.l.

Om man havner på psykehus enten man sitter i varetekt eller soner dom,kan det også være aktuelt at personen innlegges på en sikkerhetspost.

Om andre pasienter har taushetsplikt,vet jeg ikke helt.Men jeg håper virkelig ikke at medpasienter tyster om andre pasienter som er siktet i en sak.

Det kan være en stor tilleggsbelastning i tillegg til det en siktet allerede har gjennomgått...

vennlig hilsen

Gjest Maja 1000

1. Sudbø er ikke siktet for noe kriminelt, og han er ikke under etterforskning av Politiet.

2. Pasienter har kun gjensidig moralsk taushetsplikt.

ok, var ikke min hensikt å skrive at Sudby var siktet for noe, men at det KAN bli tilsynssak av dette. Og at det kan få store følger for han.

Det jeg tenkte på var om personer som pga stor mediaomtale blir behandlet som "vanlige" pasienter?

Dette kan jo også gjelde kjendiser. Hva gjør man med dem? gir dem enerom?

Eller hva om du NHD fikk en tidligere kollega som pasient. Hadde den personen blitt skjermet for de andre pasientene, hvis de kjente vedkommende da?

Gjest Maja 1000

Man havner som regel først på skjermingsenhet - hvis avdelingen har en egen.Om man er helt ute og kjøre kan det bli aktuelt med politivakt på pasienten(sivilkledd).

Om en får komme ut av skjerming avhenger av psykdom,og i hvor sterk grad en er psyk.Stort sett blir en behandlet som alle andre pasienter,men det er ofte sterke restriksjoner på f.eks utgang,besøk o.l.

Om man havner på psykehus enten man sitter i varetekt eller soner dom,kan det også være aktuelt at personen innlegges på en sikkerhetspost.

Om andre pasienter har taushetsplikt,vet jeg ikke helt.Men jeg håper virkelig ikke at medpasienter tyster om andre pasienter som er siktet i en sak.

Det kan være en stor tilleggsbelastning i tillegg til det en siktet allerede har gjennomgått...

vennlig hilsen

ekteparet Orderud fikk jo en tid psykiatrisk hjelp på et sykehus. Lurer på hvordan de la opp behandlingen da. Må jo være litt snålt å ha gruppeterapi eller fellesaktiviteter sammen med Per eller Veronica Orderud.

Men kanskje man er så psyk at man ikke reflekter noe videre over det?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...