petter smart Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 http://www.dagbladet.no/kultur/2006/01/23/455641.html 0 Siter
Lisabeth Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Eller den ene datteren til Arne Hjeltnes som heter Ømjer! ;-) de to andre har adskillig mer vanlige navn: Ingeborg og Agnes. http://www.dagbladet.no/dinside/2002/11/02/352855.html Ømjer tror jeg må være en gammel lokal vestlandsvariant av ett-eller-annet. Ingjerd kanskje? 0 Siter
Lisabeth Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Har faktisk aldri sett Madicken..... Håper hun er litt mer stas å oppkalle etter enn tjenestejenta i Emil, da! ;-) Ylvali er også en av Astrid Lindgrens skikkelser. 0 Siter
Babette Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Hvis hun heter Lie til etternavn blir det litt sånn Boutros Boutrosgali. Hvor ligger trykket, forresten? Ylva Li eller mer italienskklingende som i pastrami? 0 Siter
Gjest skal not Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Hvis hun heter Lie til etternavn blir det litt sånn Boutros Boutrosgali. Hvor ligger trykket, forresten? Ylva Li eller mer italienskklingende som i pastrami? Jeg har faktisk aldri hørt dette navnet før, og aner ikke hvordan det uttales. Ikke likte jeg det heller. Jeg leste bare om Hedda Kise som har kalt en av de nyfødte tvillingene sine for Ylvali, og lurte på om det var andre enn meg som syntes det var i overkant originalt. 0 Siter
morsan Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Hvis hun heter Lie til etternavn blir det litt sånn Boutros Boutrosgali. Hvor ligger trykket, forresten? Ylva Li eller mer italienskklingende som i pastrami? Jeg tenkte automatisk mer pastrami-varianten. Men för all del - jag kan ta fel! ;-) 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Hvis hun heter Lie til etternavn blir det litt sånn Boutros Boutrosgali. Hvor ligger trykket, forresten? Ylva Li eller mer italienskklingende som i pastrami? Jenta vår er kinesisk og heter Ylva, hun har derfor et mellomnavn som er kinesisk, kanskje vi bare skulle slå det sammen med fornavnet . Høres litt sånn asiatisk ut egentlig Ylva Li. 0 Siter
morsan Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Ylvali er også en av Astrid Lindgrens skikkelser. Oi! ser vi et mønster her?? ;-) 0 Siter
Babette Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Jeg tenkte automatisk mer pastrami-varianten. Men för all del - jag kan ta fel! ;-) Ja, husker du han svensken som ofte glemte teksten? Ser du på Krøniken, forresten? Jeg ber for at det endelig kan bli Ida og Palle. Det har jeg gjort lenge. 0 Siter
morsan Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Ja, husker du han svensken som ofte glemte teksten? Ser du på Krøniken, forresten? Jeg ber for at det endelig kan bli Ida og Palle. Det har jeg gjort lenge. Han svensken som ofte glemte teksten...? Ikke sikker på hva du mener:-) "men för all del, jag kan ta fel" er del av en sangtekst fra et svensk bidrag til Melodi Grand Prix i 1968 - en klassiker!! Utrolig teit tekst, og med en sanger som står og sliker seg om miunnen hele tiden!! *LOL* Hvorfor gir man ikke ut denslags på DVD???!!! Her kan du forresten lese teksten: http://www.eurosong.net/song.php?ID=1968se Særlig fine er disse linjene *S*: I går kväll gick jag med dej på en snyftare Fast jag ville gå på pang-pang Och se'n satt jag och hörde på en stråkkvartett Jag som bara gillar dang-dang - - - Krøniken: Ja, jeg så første episode, men mandagens episode har jeg på video, for jeg fikk ikke sett den. Enig i at Ida og Palle hadde blitt et fint par - de er jo de ubestridte "feel good"-personene i denne serien! Men så lenge Erik levde sluttet jeg aldri å håpe på at det skulle ordne seg dem i mellom! ;-) Er nok en håpløs romantiker *he he* 0 Siter
Babette Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Han svensken som ofte glemte teksten...? Ikke sikker på hva du mener:-) "men för all del, jag kan ta fel" er del av en sangtekst fra et svensk bidrag til Melodi Grand Prix i 1968 - en klassiker!! Utrolig teit tekst, og med en sanger som står og sliker seg om miunnen hele tiden!! *LOL* Hvorfor gir man ikke ut denslags på DVD???!!! Her kan du forresten lese teksten: http://www.eurosong.net/song.php?ID=1968se Særlig fine er disse linjene *S*: I går kväll gick jag med dej på en snyftare Fast jag ville gå på pang-pang Och se'n satt jag och hörde på en stråkkvartett Jag som bara gillar dang-dang - - - Krøniken: Ja, jeg så første episode, men mandagens episode har jeg på video, for jeg fikk ikke sett den. Enig i at Ida og Palle hadde blitt et fint par - de er jo de ubestridte "feel good"-personene i denne serien! Men så lenge Erik levde sluttet jeg aldri å håpe på at det skulle ordne seg dem i mellom! ;-) Er nok en håpløs romantiker *he he* Ja, det er han som sang "Banne mej" jeg sikter til, han glemte ofte teksten. Claes Gøran Hederstrøm tror jeg han het. 0 Siter
morsan Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Ja, det er han som sang "Banne mej" jeg sikter til, han glemte ofte teksten. Claes Gøran Hederstrøm tror jeg han het. Åja, ha ha, det visste jeg ikke!! Men kan ikke hsuke at han glemte teksten på det lille klippet jeg så fra finalen i '68 ..... ? 0 Siter
Babette Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Åja, ha ha, det visste jeg ikke!! Men kan ikke hsuke at han glemte teksten på det lille klippet jeg så fra finalen i '68 ..... ? Neida, da gikk alt bra. 0 Siter
ylvali1365381015 Skrevet 23. mars 2007 Skrevet 23. mars 2007 Hehe - datteren min heter Ylva *s* Eeh, gammel tråd, men kan ikke dy meg : Datteren min heter også ylva! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.