Gå til innhold

Jentenavn

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• Lillemus

4

• Babette

4

• fei1365380229

4

Skrevet

Har faktisk aldri sett Madicken..... Håper hun er litt mer stas å oppkalle etter enn tjenestejenta i Emil, da! ;-)

Ylvali er også en av Astrid Lindgrens skikkelser.

Skrevet

Hvis hun heter Lie til etternavn blir det litt sånn Boutros Boutrosgali.

Hvor ligger trykket, forresten? Ylva Li eller mer italienskklingende som i pastrami?

Gjest skal not
Skrevet

Hvor ligger trykket, forresten? Ylva Li eller mer italienskklingende som i pastrami?

Jeg har faktisk aldri hørt dette navnet før, og aner ikke hvordan det uttales. Ikke likte jeg det heller. Jeg leste bare om Hedda Kise som har kalt en av de nyfødte tvillingene sine for Ylvali, og lurte på om det var andre enn meg som syntes det var i overkant originalt.

Skrevet

Jeg tenkte automatisk mer pastrami-varianten.

Men för all del - jag kan ta fel! ;-)

fei1365380229
Skrevet

Jenta vår er kinesisk og heter Ylva, hun har derfor et mellomnavn som er kinesisk, kanskje vi bare skulle slå det sammen med fornavnet :).

Høres litt sånn asiatisk ut egentlig Ylva Li.

Skrevet

Ylvali er også en av Astrid Lindgrens skikkelser.

Oi! ser vi et mønster her?? ;-)

Skrevet

Jeg tenkte automatisk mer pastrami-varianten.

Men för all del - jag kan ta fel! ;-)

Ja, husker du han svensken som ofte glemte teksten?

Ser du på Krøniken, forresten?

Jeg ber for at det endelig kan bli Ida og Palle. Det har jeg gjort lenge.

Skrevet

Ja, husker du han svensken som ofte glemte teksten?

Ser du på Krøniken, forresten?

Jeg ber for at det endelig kan bli Ida og Palle. Det har jeg gjort lenge.

Han svensken som ofte glemte teksten...? Ikke sikker på hva du mener:-)

"men för all del, jag kan ta fel" er del av en sangtekst fra et svensk bidrag til Melodi Grand Prix i 1968 - en klassiker!! Utrolig teit tekst, og med en sanger som står og sliker seg om miunnen hele tiden!! *LOL*

Hvorfor gir man ikke ut denslags på DVD???!!!

Her kan du forresten lese teksten:

http://www.eurosong.net/song.php?ID=1968se

Særlig fine er disse linjene *S*:

I går kväll gick jag med dej på en snyftare

Fast jag ville gå på pang-pang

Och se'n satt jag och hörde på en stråkkvartett

Jag som bara gillar dang-dang

- - -

Krøniken: Ja, jeg så første episode, men mandagens episode har jeg på video, for jeg fikk ikke sett den.

Enig i at Ida og Palle hadde blitt et fint par - de er jo de ubestridte "feel good"-personene i denne serien!

Men så lenge Erik levde sluttet jeg aldri å håpe på at det skulle ordne seg dem i mellom! ;-) Er nok en håpløs romantiker *he he*

Skrevet

Han svensken som ofte glemte teksten...? Ikke sikker på hva du mener:-)

"men för all del, jag kan ta fel" er del av en sangtekst fra et svensk bidrag til Melodi Grand Prix i 1968 - en klassiker!! Utrolig teit tekst, og med en sanger som står og sliker seg om miunnen hele tiden!! *LOL*

Hvorfor gir man ikke ut denslags på DVD???!!!

Her kan du forresten lese teksten:

http://www.eurosong.net/song.php?ID=1968se

Særlig fine er disse linjene *S*:

I går kväll gick jag med dej på en snyftare

Fast jag ville gå på pang-pang

Och se'n satt jag och hörde på en stråkkvartett

Jag som bara gillar dang-dang

- - -

Krøniken: Ja, jeg så første episode, men mandagens episode har jeg på video, for jeg fikk ikke sett den.

Enig i at Ida og Palle hadde blitt et fint par - de er jo de ubestridte "feel good"-personene i denne serien!

Men så lenge Erik levde sluttet jeg aldri å håpe på at det skulle ordne seg dem i mellom! ;-) Er nok en håpløs romantiker *he he*

Ja, det er han som sang "Banne mej" jeg sikter til, han glemte ofte teksten. Claes Gøran Hederstrøm tror jeg han het.

Skrevet

Ja, det er han som sang "Banne mej" jeg sikter til, han glemte ofte teksten. Claes Gøran Hederstrøm tror jeg han het.

Åja, ha ha, det visste jeg ikke!!

Men kan ikke hsuke at han glemte teksten på det lille klippet jeg så fra finalen i '68 ..... ?

Skrevet

Åja, ha ha, det visste jeg ikke!!

Men kan ikke hsuke at han glemte teksten på det lille klippet jeg så fra finalen i '68 ..... ?

Neida, da gikk alt bra.

• 1 år senere...
ylvali1365381015
Skrevet

Hehe - datteren min heter Ylva *s*

Eeh, gammel tråd, men kan ikke dy meg :

Datteren min heter også ylva! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...