Gå til innhold

Hvordan se på andre mennesker?

Anbefalte innlegg

Gjest profile

Hei, etter å ha lest et innlegg på forumet her der en mente noe i retning av at psykisk syke mennesker stort sett ser seg selv, så begynnte jeg å tenke på mitt eget fohold til andre mennesker. Hvordan jeg generellt ser (i betydningen hva jeg tenker om)på andre.

Fant ut at jeg stort sett ser på dem om objekter som jeg må passe meg for, som jeg er engstelig for. Ser vel på dem som noe som på en måte står i et slags motsetningsforhold til megselv, som jeg konkurrerer med konstant, nesten som fiender til tider. Med slike forutsetninger skjønner jeg at det blir vanskelig å få noe god kontkat med noen, og jeg har heller ingen venner eller kjæreste.

Hvordan jeg ser på det å finne seg en partner, er vel litt motsetningsfyllt det også, ser vel mer som om det gjelder å finne en å ha sex med, eller så finner en annen meg for å ha sex med.

Ihvertfall, hvordan ser dere på andre mennesker generellt, eller hvordan bør en se på andre mennesker? (Nå burde jeg nok spørre folk som ikke sliter med psykiske problemer, men jeg er redd de ikke hadde forstått.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215372-hvordan-se-p%C3%A5-andre-mennesker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest `kanskje en ide` ?

Jeg sliter ikke for tida, men har lyst til å si noe om det med andre mennesker.

Jeg fikk et råd en gang om å tenke over hvilken første- tanke (beskrive personer med ETT ord) man har om en person. eks pen snill,hjelpsom, godhjertet, dum,treg osv. Du skriver det ned, person for person ( venner og bekjente), så ser du ordene står under hverandre. Så skal du tenke over dette.

Disse ordene er egentlig om deg selv.

Jeg synes det var en grei måte å begynne å finne ut av meg selv på. Still deg spørsmål og svar, dette er også greit å skrive ned pga når du leser det synker det inn på en annen måte enn kun tanken på det.

Gjest filantrop

Dette er noe jeg aldri har tenkt på! Men jeg har nok et ganske positivt menneskesyn. Tror stort sett om andre at de er vennligsinnede og godhjertete. Og, ut fra min erfaring, stemmer det som regel:) Jeg er interessert i mennesker og synes det er spennende at det finnes så mange interessante og fine mennesker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...