Gå til innhold

NHD: Er ikke spm. om Reductil kombinert med psykofarmaka relavant?

Anbefalte innlegg

Har spurt to ganger og ikke fått svar på spørsmål.

Tenker at dette bør være høyst relevant ettersom (det virker som) mange med psykiske lidelser er overvektig.

Eller er dette mer allmennmedisin område?

For ordens skyld så var spm. om Reductil kan kombineres med Lithionit, Lamical, Risperdal.

Er på grensen til overvekt. Har fått Reductil fordi jeg spiser mer enn jeg trenger når jeg er deprimert. Når jeg har det bra har går jeg ned i vekt, men ikke like mye som jeg legger på meg. En vond spiral.

Tenkte bruke Reductilen som en "kur". Med riktig kosthold og masse mosjon redusere vekten med 10 kg. Da vil jeg ligge på en BMI 22. Noe jeg anser som passelig for en 24 åring.

Håper på svar!

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Spørsmålet er relevant.

2. Det er ingen interaksjoner mellom disse preparatene. Slik sett er det trygt.

3. Reductil kan være problematisk ved bipolar lidelse. Kan evt fremkalle mani.

Pga pkt 3 kan jeg ikke svare et klart ja eller nei. Du er nødt til å diskutere det med din psykiater som kjenner deg.

1. Spørsmålet er relevant.

2. Det er ingen interaksjoner mellom disse preparatene. Slik sett er det trygt.

3. Reductil kan være problematisk ved bipolar lidelse. Kan evt fremkalle mani.

Pga pkt 3 kan jeg ikke svare et klart ja eller nei. Du er nødt til å diskutere det med din psykiater som kjenner deg.

Jeg fikk streng beskjed av psykiateren at de ikke kunne kombineres med zoloft og zyprexa iallefall, fordi de også virker på serotoninen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...