Gå til innhold

Snakket med advokaten i dag.


Gjest puppine

Anbefalte innlegg

Gjest puppine

Advokaten min sa i dag at han sannsynligvis ville toppen få et år i fengsel. Jeg sjønner ikke hvorfor det er så lave strafferammer i norge. Da han var yngre var han selv utsatt for overgrep, han har dårlig hørsel, ble mobbet på skolen og foreldrene var skilte. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg begynner å syntes synd i han. Men det er jo HAN som har gjort noe gale. Jeg brøt sammen i gråt da advokaten fortalte dette til meg i dag. Jeg vil få en erstatning på mellom 30 - 100 000 kroner. jeg er helt utav meg. Jeg begynner å føle meg medskyldig igjen, nå som det gikk så bra med meg! alltid er det noe som skjer som ødelegger det jeg har klart å bygge opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære puppine!

Skjønner godt at du blir deppa av å høre dette fra advokaten. Nå kan det godt være at han/hun sier dette for at du skal være forberedt på det verste, men selvsagt håper at han får mer enn et år ubetinget.

Det er ikke lave strafferammer i Norge. For en gjennomført voldtekt er strafferammen 15 år. Det er straffeutmålingen som er ALTFOR lav! Problemet er at dommerene ikke har begrep om hvilke senskader vi sliter med mange år etterpå, hvor alvorlig overgrepet er. (Voldtekt blir jo likestilt med tortur av psykologer som jobber med torturofre).

En gjennomsnittlig voldtektsdom er på ca 2,5 år. Det er lite for å ødelegge et liv...

Når du vitner i retten er det viktig at du får frem hvor mye voldtekten har ødelagt for deg i ettertid. Fortell dem ALT du kan komme på, om mareritt, angst, sosiale problemer, problemer på skolen eller på jobben osv. osv. Kanskje forstår denne dommeren hva voldtektsmannen har ødelagt for deg - uavhengig av om han selv er en stakkar som trenger hjelp og behandling, må han jo stå til rette for det han har gjort mot deg.

Stå på, vær modig! Du har mange i ryggen!

Klem fra Grete i DIXI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...