Gå til innhold

Trøtt av mat


godtvoksen

Anbefalte innlegg

Jeg er i 40-årene, kvinne, og har de siste årene hatt problemer med at jeg er konstant trøtt. Allergitabeletter hjelper, men ikke nok. Spesielt trøtt blir jeg etter at jeg spiser. Derfor spiser jeg så sjelden som mulig. På arbeidsdager må jeg hoppe over frokosten, og sliter et par timer etter lunsj. Har jeg store planer i helgene kutter jeg ut maten til like før jeg skal legge meg, men jeg kan jo ikke slutte helt å spise. Er det noe som kan hjelpe mot denne trøttheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Godtvoksen

Det beste rådet jeg kan gi deg er å oppsøke legen din for en grundig undersøkelse. Tretthet kan ha mange årsaker og det er neppe det at du spiser i seg selv eller maten du spiser som gjør deg trøtt. KKanskje er du i en livssituasjon som gjør at du bruker uforholdsmessig mye energi på bekymringer eller rett og slett å være lei deg. Prøv å finne noen du kan snakke ordentlig med, og få en grundig medisinsk undersøkelse. Lykke til!

Helseinformasjon på internett erstatter ikke kontakt med lege.

Vennlig hilsen

Ragnhild Halvorsen

Lege, spes.immunologi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Godtvoksen

Det beste rådet jeg kan gi deg er å oppsøke legen din for en grundig undersøkelse. Tretthet kan ha mange årsaker og det er neppe det at du spiser i seg selv eller maten du spiser som gjør deg trøtt. KKanskje er du i en livssituasjon som gjør at du bruker uforholdsmessig mye energi på bekymringer eller rett og slett å være lei deg. Prøv å finne noen du kan snakke ordentlig med, og få en grundig medisinsk undersøkelse. Lykke til!

Helseinformasjon på internett erstatter ikke kontakt med lege.

Vennlig hilsen

Ragnhild Halvorsen

Lege, spes.immunologi

Takk for svar! Legen sa at jeg delte problemet med mesteparten av den norske befolkning (jeg nevnte problemet i forbindelse med en legeattest). På bakgrunn av min erfaring oppsøker jeg ikke lege før jeg vet hva jeg feiler, og hva jeg har behov for. Forøvrig er jeg ikke tvil om at det er maten som gjør meg trøtt - jeg er nemlig veldig opplagt så lenge jeg lar være å spise. Men jeg får akseptere å leve med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...