beryl Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Jeg har i flere år hatt problemer med stramme flexorer under føttene. Nå har jeg også hatt ubehag inne i hendene, samt at under høyre fot har jeg fått seneknuter. Kan være i området ved flexor digitorum longus og hallucis longus. De er veldig vonde ved berøring. Jeg lurer på hva det er som skjer og om det er noe jeg kan gjøre for å avhjelpe det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 -beryl Det høres ut som du har kunnskap om hva som skjer med deg som er mer enn vanlig for folk flest. Når jeg nå antyder at det kanskje ikke lenger bare er stramme bøyesener i hender og føtter, men at det er kontraktur utvikling (en reell forkortning) på gang, så forstår du sikkert hva jeg mener. Utvikler dette seg slik at det virkelig går utover funksjonen, bør en ortoped vurdere dette med henblikk på operativ behandling. Dette gjøres imidlertid ikke før det foreligger skikkelige funksjonsproblemer. Å stoppe en slik kontraktur-utvikling er ofte svært vanskelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beryl Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 -beryl Det høres ut som du har kunnskap om hva som skjer med deg som er mer enn vanlig for folk flest. Når jeg nå antyder at det kanskje ikke lenger bare er stramme bøyesener i hender og føtter, men at det er kontraktur utvikling (en reell forkortning) på gang, så forstår du sikkert hva jeg mener. Utvikler dette seg slik at det virkelig går utover funksjonen, bør en ortoped vurdere dette med henblikk på operativ behandling. Dette gjøres imidlertid ikke før det foreligger skikkelige funksjonsproblemer. Å stoppe en slik kontraktur-utvikling er ofte svært vanskelig. Ok. Jeg jobber som ergoterapeut i kommunalt helsevesen, så her snakkes det mye kropp og sjel. Jeg har jo hørt og sett stramme flexorer i hendene, men ikke under føttene. Jeg har veldig stramme sener/ muskler oppover ryggraden også. Folk som masserer meg, sier de er unormalt stramme. Jeg har Mb. Bectrews faktor, men ikke påvist. Kan det ha noen sammenheng? Er det ikke noe "stoff" i kroppen, som kan mangle? Jeg skjønner det ikke er lettvinte løsninger. Jeg er mer ute etter å skjønne hva som skjer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.