Gå til innhold

Henlagt


Gjest Jeanette20

Anbefalte innlegg

Gjest Jeanette20

Hei!

Det er lenge siden jeg har skrevet her nå, men jeg trenger å få ut litt frustrasjon. Jeg ringte politiet for litt over en uke siden, for jeg hørte ingenting om hvordan det gikk i saken. Jeg skulle inn til nytt avhør, og lurte på når det var. Dama som tok tlf, sa at etterforskeren i saken min hadde sluttet for en stund siden. Jeg skjønte ikke noe, og lurte på hvem som hadde overtatt. Hun skulle undersøke det, og en annen fra politiet ringte meg opp igjen. Han sa at saken var blitt henlagt for en del dager siden, og han skjønte ikke at jeg ikke hadde fått beskjed. Jeg har nesten ikke hørt noenting i løpet av perioden de har etterforsket -altså fra midten av november 2000. De sa de skulle sende meg papirer for over to måneder siden, men jeg har ikke mottatt noe. Advokaten min har bedt om dokumenter i lange tider, men heller ikke hun har fått noe, selv om de har plikt til å levere til henne. Hun hadde heller ikke fått beskjed om at saken var henlagt. Noen dager etter tlf.samtalen med politiet fikk jeg brev om at den var henlagt pga. manglende beviser og at gjerningsmannen var vanskelig å finne når de heller ikke fant DNA-spor. En eneste gang har de vært på utestedet der jeg ble voldtatt... Advokaten min har tidligere jobbet ved det politihuset, og hun sa at når en etterforsker slutter, er det ikke uvanlig å henlegge en sak, så neste person skal komme til "rent bord". Så det var det... Nå er det i alle fall ikke noe håp om at han skal bli tatt. Jeg har tenkt til å søke om voldsoffererstatning, og får jeg avslag der, føler jeg meg ikke særlig verdifull. Men uansett er det ille å tenke på at personen som voldtok meg går helt fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir så sint når jeg hører slikt.Dette er en sak som bør for-

følges.Hvorfor ikke sende forespørsel til justisministeren om

dette?Hun har jo sagt at det skal

bli bedre etterforskning i slike saker.Hva sier statsadvokaten?Jeg

mener at høyere instanser bør svare

for slike ting.VG liker jo slikt,men

det er ikke alltid like enkelt å

få sin sak fra der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jeanette!

Dette er akkurat det samme som skjedde med meg! Og det er 18 år siden, da på Asker og Bærum politikammer. Skulle tro at politiet hadde lært litt på alle disse årene????

Du må ikke finne deg i dette! Få bistandsadvokaten din til å hjelpe deg med å påklage henleggelsen! Det gjorde jeg, saken gikk først til statsadvokaten og etterpå til riksadvokaten. Ingen ting skulle stå uprøvet! Du kan jo lese boken jeg har skrevet om alt som skjedde ifm. saken min hvis du vil, for du kan sikkert plukke opp noen gode råd der. Du kan låne den på biblioteket. Den heter "Det begynte med voldtekt" Cappelen forlag 1992. (Og hvis du er interessert i å kjøpe den, så kommer den i nytt opplag i april).

Bistandsadvokaten kan også hjelpe deg med å søke voldsoffererstatning. Det fikk jeg, til tross for at saken var henlagt. Jeg fikk kr 100.000. Alle sa at jeg ikke burde søke, at jeg kom til å få avslag, og at det kom til å gjøre saken enda vondere for min del. Men jeg insisterte - heldigvis!

Stå på Jeanette!

Oppmuntringsklem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...