Gå til innhold

Myggstikk+ reaksjon på allergimed.


Gjest ormen

Anbefalte innlegg

Gjest ormen

jeg er en kvinne på 44 år som de siste to årene har reagert med store hevelser og generell uvelhet (influensa-symptomer) på myggstikk. Av lege ble jeg anbefalt å ta allergimed. Zyrtec når jeg fikk et stikk.

Gjorde det for første gang i helga og fikk en voldsom reaksjon av allergimed. Først ble jeg veldig trøtt, deretter begynte hele kroppen å riste og skjelve og jeg hadde mareritt hver gang jeg ville sove. Tunga kjentes stor og det var vanskelig å svelge. Har hatt en lignende reaksjon en gang før på med.- noe kvalmestillende jeg fikk i forb. med graviditet. Den gang fikk jeg Stesolid som motmiddel. Hva skyldes disse reaksjonene og hvordan forholder jeg meg neste gang til myggstikk - finnes det noe som kan brukes lokalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, lege

I Felleskatalogen står det om bivirkninger av Zyrtec: Forbigående og mild hodepine, svimmelhet, tretthet, uro, munntørrhet og gastrointestinale bivirkninger kan forekomme.

Reaksjonen din høres jo betydelig sterkere ut enn dette. Kan det være at du reagerte så sterkt på myggstikket? Kanskje du kunne prøve en annen allergimedisin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...