Gå til innhold

Å fortjene


Gjest a81

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har hatt noen veldig tøffe mnd bak meg. Nå har det lysnet litt. Fortjener jeg det? Jeg er så redd for at livet skal bli veldig vondt igjen. Det er vel kanskje normalt å ha det sånn når en har opplevd overgrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du vet...

vond smerte er du kjent med, det vet du sånn ca hvordan du skal takle...

gode følelser er skumle fordi du ikke er vant til dem, de er ukjente

det er vanskelig å trø uti noe som er ukjent

tillat deg selv å kjenne på de gode følelsene, lær de å kjenne bedre for en dag er de ikke så skumle eller ukjente mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javelda1365380927

Klart du fortjener å ha det fint!

"Vanilje" sier masse klokt til deg!

Jeg ville bare si at du ikke er aleine om å være redd for å være "høyt oppe". Fallhøyden ned kan virke skummel og kort, og det kan virke som om det er tryggest og holde igjen.

Tryggest med det man er vant med. Jeg er ofte redd for å utsette meg for "håp og glede", for tenk om jeg tar feil, og får det dobbelt ille tilbake som "straff" for at jeg var så dum(!) å tro at alt var så rosenrødt og bra. Tenk om jeg blir skuffet! Det vil jeg beskytte meg mot, på med skuddsikker vest..

Håper du greier å kvitte deg med negative tanker om å ha det bra...jeg greier det mer og mer, men det er IKKE lett!

Men forsøk å nyt at du har det bedre nå! Samle på alt av det gode..Bare Du er Deg, derfor er du så verdifull!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
thinkerbell

Ja, du fortjener. Du fortjener alt godt av varme og kjærlighet. Du er vant til et hav smerte og svarte dager, dersom du skulle oppleve et glimt av solen så sug det til deg alt hva du makter.

Og når du tviler igjen, for det kommer du til å gjøre, så les dette svaret om igjen og om igjen.

varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...