Gå til innhold

Hva skal man spise?

Gjest sarasahara

Anbefalte innlegg

Gjest sarasahara

Jeg prøver å ta av meg noen få kilo. Trener to til tre ganger i uken, og da intensiv intervalltrening.

Prøver å spise en solid frokost, det går mye i mellomgrovt brød med ost eller leverpostei.

Spiser ofte frukt og yougurt som mellommåltider for å prøve å unnga de "3 store". Jeg unner meg en sjokolade ( sånn liten) gjennomsnittelig annen hver dag.

Eller spiser jeg mye pasta og diverse supper. Vet at pasta og brød ikke er så bra, men hva skal man spise da? Det må passe en student sin lommebok, og ikke ta for mye tid. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest amparro

Det første du burde gjøre er ådroppe den sjokoladen! Du går ikke ned i vekt hvis du spiser sjokolade annenhver dag!!!! Det er ganske logisk.....

Søk påvekt og slanking på nettet så finner du mye bra stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du burde gjøre er ådroppe den sjokoladen! Du går ikke ned i vekt hvis du spiser sjokolade annenhver dag!!!! Det er ganske logisk.....

Søk påvekt og slanking på nettet så finner du mye bra stoff.

Fedongutten sier at en bit mørk sjokolade pr. dag øker forbrenningen. Dessuten hjelper det på humøret.

Men biten må ikke bli for stor. Jeg tror faktisk også rent psykologisk at for noen funker det med en liten belønning som de kan glede seg til. Hvis man kan kunsten å stoppe etter en halv plate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fedongutten sier at en bit mørk sjokolade pr. dag øker forbrenningen. Dessuten hjelper det på humøret.

Men biten må ikke bli for stor. Jeg tror faktisk også rent psykologisk at for noen funker det med en liten belønning som de kan glede seg til. Hvis man kan kunsten å stoppe etter en halv plate.

Hva er en for stor bit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en for stor bit?

Katter skal ikke ha sjokolade i det hele tatt!

Liker du ikke cat-nips?

Er det ikke en liten og mørk en som heter Boccia? En halv sånn en, kanskje en hel, må gå bra. Skrev han 50 gram, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter skal ikke ha sjokolade i det hele tatt!

Liker du ikke cat-nips?

Er det ikke en liten og mørk en som heter Boccia? En halv sånn en, kanskje en hel, må gå bra. Skrev han 50 gram, tro?

;-)

50 gram er en god og stor bit,- så det svaret er fint :)

Mørk sjokolade er godt,- men veldig mektig...

Kattemynte liker hverken katten min eller jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baremei

Hei!

Spis mye frukt og grønt, grove kornprodukter(helst fullkorn) og sunne fettsorter(flytende/myke margarintyper og olje, fet fisk, pesto, nøtter og avokado.).

Magre melkeprodukter(cottage cheese, lettost, lettyoghurt,ekstra lett eller skummet melk og kesam) er bra. Kalsium har faktisk i visse studier vist seg å være gunstig med tanke på å gå ned/ holde en sunn vekt.

Å spise nok og regelmessig(5 mindre måltider til dagen) av sunn mat er viktig for forbrenningen.

En liten sjokoladebit kan man unne seg nå og da. En liten eventyrsjokolade til kaffen f.eks. Mørk sjokolade er enda bedre, det kan faktisk være sunt hevdes det:)

Ellers er grønnsaker med yoghurtdip eller oppskåret, fersk mango/ananas/kiwi snaskens da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicca

det er da bedre å unne seg en liten sjokolade i ny og ne, enn å sprekke fordi man har nektet seg det over en lang periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;-)

50 gram er en god og stor bit,- så det svaret er fint :)

Mørk sjokolade er godt,- men veldig mektig...

Kattemynte liker hverken katten min eller jeg :)

50g om dagen! Det er 250 kcal. Det er faktisk ganske mye i en slankeperiode, da det anbefales 13-1500 kcal totalt per dag!

man bør også spise nøtter med måte. Det anbefales 8 nøtter! i et mellommåltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...