Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ikke_noe_ledig_nick

Fordi både de og han vet at det ikke er snakk om rasisme - av åpenbare årsaker.

Men det er åpenbart at du bare vil gjøre deg vanskelig, så det er greit.

Med vennlig hilsen

utrolig mange pakistanere er rasistiske mot afrikanere , så rasisme kan det vel være uansett om man er mørk i huden eller ikke

Fortsetter under...

utrolig mange pakistanere er rasistiske mot afrikanere , så rasisme kan det vel være uansett om man er mørk i huden eller ikke

At noen av "dem" er rasister berettiger ikke at andre er det.

At noen av "dem" bruker ord de ikke burde, berettiger heller ikke at andre gjør det.

Gjest finner_ikke_noe_nick

At noen av "dem" er rasister berettiger ikke at andre er det.

At noen av "dem" bruker ord de ikke burde, berettiger heller ikke at andre gjør det.

nei men synes du sa i et svar om en filipiner som kalte en annen pakkis umulig kunne være rasist av åpenbare grunner..

kanskje jeg surrer da :)

Gjest har_ikke_nick_nei

En person med brun hudfarge er neppe rasistisk mot andre med samme hudfarge.

har du fått med deg hva slags syn mange japanere har på kinesere feks? , Jeg synes både kinesere , koreanere og japanere ser ganske like ut. Men likevel er mange av de veldig rasistiske mot hverandre

så ser ikke helt logikken din

Annonse

Gjest Morsk

har du fått med deg hva slags syn mange japanere har på kinesere feks? , Jeg synes både kinesere , koreanere og japanere ser ganske like ut. Men likevel er mange av de veldig rasistiske mot hverandre

så ser ikke helt logikken din

I Japan er rasismen grunnfestet. f.eks er det helt allminnelig med skilt i vinduene på barer og nattklubber at utlendinger (gajin) ikke har adgang.

Under OL i nagano hadde amerikanske TV-stasjoner problemer med å få leid husrom fordi de hadde med seg negre osv. osv.

Til og med horene i Japan skal etter sigende si konsekvent nei til alt annet enn japanere..

Gjest ikke_nick_nå_nei_nei

I Japan er rasismen grunnfestet. f.eks er det helt allminnelig med skilt i vinduene på barer og nattklubber at utlendinger (gajin) ikke har adgang.

Under OL i nagano hadde amerikanske TV-stasjoner problemer med å få leid husrom fordi de hadde med seg negre osv. osv.

Til og med horene i Japan skal etter sigende si konsekvent nei til alt annet enn japanere..

fysj , du sa neger, pass så sør ikke kommer og tar deg

ShitDiddelyDo

Vet du, jeg har en kamerat som er tamil - han bruker stadig ordet pakkis, og så rett til pakistanere. Det er helt greit, og akseptert - fordi han også er mørk som dem.

Hadde jeg sagt det derimot (uten å legge noe mer i det enn ham) så er jeg rasist...

Forstå det den som kan :)

Nå så jeg ikke innlegget det refereres til, men om bruken av ordet er rasistisk eller ikke kommer jo veldig an på hvordan ordet bruker.

Pakkis om en folkegruppe = rasistisk.

Pakkis om et medlem av b-gjengen = sant. De er pakkiser, berme, og disse neandertalerne er det helt greit å kalle for hva de er, nemlig pakkiser.

En spade bør kalles en spade, en hore er en hore og en pakkis er en pakkis.

Gjest Persille

Nå så jeg ikke innlegget det refereres til, men om bruken av ordet er rasistisk eller ikke kommer jo veldig an på hvordan ordet bruker.

Pakkis om en folkegruppe = rasistisk.

Pakkis om et medlem av b-gjengen = sant. De er pakkiser, berme, og disse neandertalerne er det helt greit å kalle for hva de er, nemlig pakkiser.

En spade bør kalles en spade, en hore er en hore og en pakkis er en pakkis.

Enig - men vi kommer til å bli slaktet for det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...