Gå til innhold

Helseskade ved ubehandlet hypomani/mani?


Gjest gulrota

Anbefalte innlegg

Gjest prust

En kjent skade kan være at en over måneder blamerer seg på DOL.

Uff, nå var du jo litt fæl med henne/ham....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    4

  • firebird1365380441

    3

  • frosken

    2

  • Gemini

    1

Gjest gulrota

Unnskyld at jeg sier at du er frekk. Jeg trekker det tilbake.

Du er helt uskyldig i denne saken.

Men du viser at du ikke forstaar problemstillingen.

Jeg blamerer meg ikke.

Og i saa fall, dersom det er blamering saa, er det ikke en bivirkning av mani.

Det er en bivirkning av tvangsbruk.

Forstaar du ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gulrota

Men du viser at du ikke forstaar problemstillingen.

Jeg blamerer meg ikke.

Og i saa fall, dersom det er blamering saa, er det ikke en bivirkning av mani.

Det er en bivirkning av tvangsbruk.

Forstaar du ikke det?

Har du ikke kompentanse nok til aa se forskjellen paa mani og belastning av tvangsbruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gulrota

Har du ikke kompentanse nok til aa se forskjellen paa mani og belastning av tvangsbruk?

Hvilke retningslinjer bruker du som leder av en akuttpost for aa legge saerlig vekt paa belastning av tvangsbruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg tenker jo paa at kroppen kan bli utkjoert eller lignende.

Men i ettertid sa legen paa sykehuset at jeg jo hadde god fysikk saa det var jo ingen fare for det.

Driver man virkelig og behandler for aa faa bort symptomer! For at folk ikke skal dumme seg ut!

Jeg vil heller dumme meg ut, enn aa utsettes for det regimet i psykiatrien!

Det er ikke så lett for dine nærmeste om du dummer deg ut på butikken, i nabolaget, overfor venner (f.eks. barnas venner, hvis du har barn), på jobb (hvis du jobber, og ikke minst overfor kunder) etc etc.

Dette vet jeg faktisk mye om, om det å være pårørende til en manisk person som ikke ønsker behandling. Og hvor personen spiller helt frisk og normal hos legen for å slippe behandling. Og der tvang er eneste mulighet til å få personen til å få behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vioola

Men saken er den at jeg må slutte å mase om mani/hypomani, for det er faktisk ikke det jeg har hatt. Jeg kjenner meg sjelden igjen på det som beskrives. Eller jeg kan jo gjøre det sett fra utsiden. Men jeg kan jo påvise direkte og åpenbare ytre årsaker til disse symptomene.

Uff! Hvorfor gidder jeg å skrive! Ingen forstår meg likevel. Og det er INGEN kritikk av dere som er på dette forumet.

seriøst gulrota , å være sååå opptatt av det samme og skrive såååå mange innlegg om det samme er litt tegn på mani..

jeg hadde foresten en sånn greie med at jeg ville lese alt jeg kunne om amerikansk historie for ikke så lenge sida.a.klarte ikke å legge det fra meg å tenkte på det hele tatt..

går ikke på noe medisiner og er ikke noe big deal. Går fint med meg :) er ikke noe galt å være litt eksentrisk eller annerledes. å så lenge det ikke går ut over noe annet er det vel ikke noe problem? og at du har det bra og ikke får de store nedturene . Jeg er aldri sånn som jeg tror skikkelig maniske folk er..som man kan se på tv.. men kanskje en mild mani

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gulrota

seriøst gulrota , å være sååå opptatt av det samme og skrive såååå mange innlegg om det samme er litt tegn på mani..

jeg hadde foresten en sånn greie med at jeg ville lese alt jeg kunne om amerikansk historie for ikke så lenge sida.a.klarte ikke å legge det fra meg å tenkte på det hele tatt..

går ikke på noe medisiner og er ikke noe big deal. Går fint med meg :) er ikke noe galt å være litt eksentrisk eller annerledes. å så lenge det ikke går ut over noe annet er det vel ikke noe problem? og at du har det bra og ikke får de store nedturene . Jeg er aldri sånn som jeg tror skikkelig maniske folk er..som man kan se på tv.. men kanskje en mild mani

Det forstaar meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjent skade kan være at en over måneder blamerer seg på DOL.

Nå diagnostisterte du veldig mange her inne da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

firebird1365380441

En kjent skade kan være at en over måneder blamerer seg på DOL.

*humrer*

Er du litt lei nå,NHD?

Virker sånn....

En liten vårdepresjon i emning?

Mener ikke å være frekk,men du virker rimelig på høgget for tida....

Kan egentlig forstå hvorfor.

Tror ikke jeg skal si mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Bare glem meg! Ikke gidd å svar på spørsmålene mine.

Ingen forstår meg likevel!

For et system! Psykiatri! Erk!!!!!! Usj!!!!!!

Bare glem meg!

hvorfor skriver du først som om du skulle skrive på et tastatur uten "norske" bokstaver som æ,ø og å,for deretter å plutselig ha med bokstavene æ.ø og å i den riktige formen?

Bare lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Og finnes det eksempler på pasienter som ingen behandling mot hypomani/mani virker på?

Deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

*humrer*

Er du litt lei nå,NHD?

Virker sånn....

En liten vårdepresjon i emning?

Mener ikke å være frekk,men du virker rimelig på høgget for tida....

Kan egentlig forstå hvorfor.

Tror ikke jeg skal si mer :P

Langt fra deprimert. Heller energisk.

Av og til må klar tale til. Ikke alt kan pakkes inn i ull.

Det vakre været fortrenger tåkeheimen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gulrota

hvorfor skriver du først som om du skulle skrive på et tastatur uten "norske" bokstaver som æ,ø og å,for deretter å plutselig ha med bokstavene æ.ø og å i den riktige formen?

Bare lurer...

Det er faktisk et teknisk problem, som av og til oppstaar etter at jeg har gjort copypaste. Har ennaa ikke funnet ut hvorfor. Men de norske bokstavene slutter aa virke naar jeg skriver i nettleseren. Hvis jeg derimot bruker en annen editor og skriver innlegget der, saa virker alle tastene som de skal.

Hvis jeg restarter maskinen fungerer alt som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg?

Jeg har prøvd og prøvd og prøvd å ikke si akkurat det - men det var litt befriende at noen sa det...

Går det bra om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...