Gå til innhold

Vond lukt fra føttene


Gjest Footie

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et kjempe problem, som egentlig er ganske flaut: FØTTENE MINE STINKER uansett hvor mye og hvor ofte jeg vasker dem. Har prøvd diverse fotkremer og fotdeo, men til ingen nytte.

Noen råd? Det plager meg veldig, dessuten ødlegges skoene mine.....

Svar mottaes med en stor takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Jeg har akkurat samme problem som deg! Uansett hvor mye jeg vasker føttene, eller hva jeg gjør, så lukter det GRUSOMT! Jeg vet ikke om jeg kan hjelpe deg. Men jeg har iallefall lest i et blad at hvis du vasker føttene dine i kaldt vann og eddik hver morgen, skal det forhindre lukt og svette. Jeg har ikke prøvd det selv, men det skader jo ikke å prøve?

Har noen andre noen gode råd, er jeg også veldig interessert i å vite det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, lege

Her er et brev jeg tidliger har mottatt om dette problemet:

"Ubehagelig fotlukt.

Jeg vil gjerne dele med andre lesere en erfaring jeg har gjort. For endel år siden ble jeg angrepet av en ufyselig lukt i føttene uten at jeg svettet spesielt mye. Jeg strevde forgjeves hardt for å bli kvitt den vonde lukten. Vasket føttene morgen og aften, skiftet strømper hver dag og brukte rikelig med fotpudder. Så kom jeg på å prøve med noen få dråper Klorin i fotvaskevannet. Etterpå skylte jeg føttene godt med rent, kaldt vann. Som et trylleslag var den vonde lukt borte etter bare en vask.

Takk for at du tok deg til å skrive ned din erfaring. Jeg er usikker på årsaken til den gunstige virkningen av Klorin, men sannsynligvis tok middelet knekken på en luktframkallende bakterie.

For å unngå hudirritasjon er det nok fornuftig å følge din anbefaling om å bruke noen få dråper i vaskevannet og å skylle godt med rent vann etterpå."

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...