Gå til innhold

Kvalm av p-piller


Gjest Arielle

Anbefalte innlegg

Gjest Arielle

Hei

Jeg går på Synfase, men jeg blir kvalm av de.

Før jeg begynte på Synfase, gikk jeg på Trinordiol.

Jeg har vært gravid og da jeg begynte på Trinordiol igjen ble jeg etter en tid forferdelig kvalm av dem. Det var så ille at jeg ikke kunne røre meg når jeg var kvalm for for da virket det som om jeg skulle kaste opp.

Før graviditeten gikk det helt fint med de, når jeg brukte dem, men er det ikke sånn at kroppen forandrer så og si totalt etter en graviditet

( når det gjelder prevensjon )?

Jeg har brukt Synfase i litt over 1 mnd.

Jeg blir mest kvalm på kvelden, hvorfor vet jeg ikke.

Nå har kvalmen kommet og gått i litt over 1 uke.

Jeg har ikke lyst til å slutte med p-piller for å gå over på annen prevensjon som pessar, femidom o.l. da jeg ikke liker disse.

Skal jeg fortsette med Synfasen eller slutte med dem for en periode for å se om jeg blir bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!! Jeg ville bare fortelle deg at jeg har brukt Synfase i snart fem år, og kvalmen har bare blitt verre og verre. Spesielt på starten av et nytt brett (brekker meg). Det kan hjelpe å skifte type, men jeg holder en knapp på å slutte med pillene.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arielle

Hei!! Jeg ville bare fortelle deg at jeg har brukt Synfase i snart fem år, og kvalmen har bare blitt verre og verre. Spesielt på starten av et nytt brett (brekker meg). Det kan hjelpe å skifte type, men jeg holder en knapp på å slutte med pillene.

Lykke til.

Takk for svar :o)

Sambo sa jeg skulle slutte med de han og.

Kan jo prøve for å se hvordan det går, men jeg vil ikke gå fra merke til merke.

5 år var nå veldig lenge, hvorfor har ikke du sluttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :o)

Sambo sa jeg skulle slutte med de han og.

Kan jo prøve for å se hvordan det går, men jeg vil ikke gå fra merke til merke.

5 år var nå veldig lenge, hvorfor har ikke du sluttet?

Det er først den siste tiden at kvalmen har blitt uutholdelig. Jeg har alltid hatt en svak kvalme, som jeg på en rar måte ble vant til. I tillegg har frykten for å bli gravid spillt en stor rolle (startet når jeg var 16 år), og siden pillen er nesten 100% sikker, har jeg bare fortsatt med den. Planen er å slutte snart, grunnen til det er kvalmen og også at den gir meg hyppigere migrene anfall (4-8 i måneden). Håper du blir kvitt kvalmen din, og lykke til videre.

Vennlig hilsen

Junita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

Til Arielle vedr. p-piller.

Ofte er den første måneden værst med tanke på bivirkninger.

Synes derfor du skal fortsette iallfall 2 brett til, sannsynligvis går kvalmen gradvis over.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spesialist allmenmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...