Gå til innhold

Allergi


Gjest mhw

Anbefalte innlegg

Jeg har en 10 mnd. gammel gutt som hadde RS-virus da han var 2 mnd. Etter dette har han ikke blitt helt bra i luftveiene. Han har vært mye forkjølet etter dette, men nå i sommer-halvåret har det øket på. Han snørrer konstant fra nesen og hoster litt. Hvis han hisser seg veldig opp ved gråting kaster han ofte opp fordi han får formye slim i luftveiene. Kan dette ha utviklet seg til allergi? En natt for ca. et par mnd. siden våknet jeg av at han ikke fikk puste. Han ville kaste opp slim, men hadde ingen ting i magen til å hjelpe han å få dette opp. Det gikk en tid før han fikk opp slimet og fikk puste normalt igjen. Vi har fått Phenamin av legen, og jeg synes det hjelper litt. Han har ikke vært forkjølet siden vi begynte med Phenamin. Han er bare tett. Hvis han er forkjølet så kaster han opp hver dag og noen ganger flere ganger om dagen. Det er slim som skal opp. Burde vi få innhalasjonsmaskin til han slik at han kan være helt åpen i luftveiene? Kan det ha noe virkning på han? Jeg synes det er så leit å se at han aldri er helt åpen. Han har god allmenntilstad og har ikke feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære mhw

Det er ikke uvanlig at spedbarn får en astmatisk reaksjon etter RS-virusinfeksjon og denne astmaen kan vare kortere eller lengre tid. Det er også mulig å utvikle allergi, men ren astma er vanligere. Snakk med legen din om inhalasjonsbehandling - det er slett ikke sikkert han behøver en pustemaskin - mange klarer seg med en kolbe som de kan inhalere medisin igjennom. Det beste er nok om du får en henvisning til barnelege for å vurdere videre behandling.

Helseinformasjon på internett erstatter ikke kontakt med lege.

Lykke til.

Med vennlig hilsen

Ragnhild Halvorsen

Lege, spes.immunologi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...