Gå til innhold

Pusteproblemer


Gjest allergiker

Anbefalte innlegg

Gjest allergiker

Har i der siste månedene vært plaget med tung og "pipende" pust.

Synes dette er spesielt ille når det er tåke og gråvær.

I tillegg er jeg allergisk mot katter og husstøv.

Er det noe jeg kan gjøre for at det skal bli enklere å puste mens dette står på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære allergiker

Du bør absolutt kontakte lege for å vurdere om du har en astmatisk reaksjon. All piping i brystet er ikke astma, men det kan selvfølgelig være det. Det finnes medisin som du kan inhalere og som sannsynligvis vil hjelpe deg.

Helseinformasjon på internett erstatter ikke legekontakt.

Med vennlig hilsen

Ragnhild Halvorsen

Lege, spes.immunologi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jostedalsrypa

Kjære allergiker

Du bør absolutt kontakte lege for å vurdere om du har en astmatisk reaksjon. All piping i brystet er ikke astma, men det kan selvfølgelig være det. Det finnes medisin som du kan inhalere og som sannsynligvis vil hjelpe deg.

Helseinformasjon på internett erstatter ikke legekontakt.

Med vennlig hilsen

Ragnhild Halvorsen

Lege, spes.immunologi

Jeg har astmabronkitt og får også pusteproblemer når det er fuktig vær. Har tørketrommel for innendørs bruk ( uten uttak til frisk luft) . Når den er i bruk, skjer det samme. Også ved elver m.m. om ettermiddag/kveld. Bruker bricanyl /pulmikort. Tar da ekstra dose med bricanyl, men det hjelper ikke så mye. Men vet ikke hva annet jeg skal gjøre. Sluttet å røke for 4 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Halvorsen

Jeg har astmabronkitt og får også pusteproblemer når det er fuktig vær. Har tørketrommel for innendørs bruk ( uten uttak til frisk luft) . Når den er i bruk, skjer det samme. Også ved elver m.m. om ettermiddag/kveld. Bruker bricanyl /pulmikort. Tar da ekstra dose med bricanyl, men det hjelper ikke så mye. Men vet ikke hva annet jeg skal gjøre. Sluttet å røke for 4 år siden.

Kjære jostedalsrypa

Hvis du har såpass store problemer som du beskriver selv om du bruker medisin fast (Pulmicort og Bricanyl) bør du oppsøke legen din for å revurdere dosene. Kanskje bør dosene økes, kanskje bør du bruke noe tilleggsmedisin. Målet med all astmabehandling er at du skal holde deg noenlunde symptomfri når du ellers er frisk og ikke har luftveisinfeksjon, hvis ikke må medisineringen revurderes.

Lykke til

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Ragnhild Halvorsen

Lege, spes.immunologi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
jostedalsrypa

Har vært hos lege. Sjekket de medisinene jeg brukte, tok pusteprøve. Den var ok.

Thats it !!!!

Så jeg er nok like langt ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...