Gjest alkohol og vekt.. Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 har mistanke om at jeg har lagt på meg en del det siste året/halvåret pga. mye drikking i helgene..er ikke så mye jeg liker av alkohol,så holder meg mest til cider o.l.. dette inneholder jo veldig mye sukker og slikt.. hvor mye har denne helgefestingen å si for vekten?selv om det kun skjer (oftest hvertfall..!) en dag i uka, får det vel litt å si hvis inntaket er høyt nok... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sheba Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 du bør vel mer spesifisere hvor mye du drikker da? alkohol er ikke slankende akkurat:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 cider er veldig kalloriholdig pga kombinasjonen av alkohol og masse sukker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Alkohol inneholder 7 kcal, eller 29 kJ per gram, mens karbohydrater og fett inneholder henholdsvis 4 kcal og 9 kcal/g. Det er altså mye energi i alkohol, og dette er "tomme kcalorier" som ikke gir deg noen viktige næringsstoffer på kjøpet. Som andre her nevner, er cider (og div. drinker) i tillegg til alkoholden fulle av sukker. Det er altså ikke det smarteste å drikke (mye av) om man vil ned i vekt..Alkoholen gjør oss dessuten ofte sugne på fet junkfood, og mye alkohol kan forstyrre dømmekraften og selvdisiplinen vår slik at vi hiver i oss mer snacks el.l enn det vi hadde tenkt. Tenk over om du kanskje kan: -minske alkoholinntaket ditt når du drikker -bytte ut cideren med vin? -kutte ned på festingen til f.eks. annenhver helg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.