Gjest alkohol og vekt.. Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 har mistanke om at jeg har lagt på meg en del det siste året/halvåret pga. mye drikking i helgene..er ikke så mye jeg liker av alkohol,så holder meg mest til cider o.l.. dette inneholder jo veldig mye sukker og slikt.. hvor mye har denne helgefestingen å si for vekten?selv om det kun skjer (oftest hvertfall..!) en dag i uka, får det vel litt å si hvis inntaket er høyt nok... 0 Siter
sheba Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 du bør vel mer spesifisere hvor mye du drikker da? alkohol er ikke slankende akkurat:-) 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 cider er veldig kalloriholdig pga kombinasjonen av alkohol og masse sukker. 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Alkohol inneholder 7 kcal, eller 29 kJ per gram, mens karbohydrater og fett inneholder henholdsvis 4 kcal og 9 kcal/g. Det er altså mye energi i alkohol, og dette er "tomme kcalorier" som ikke gir deg noen viktige næringsstoffer på kjøpet. Som andre her nevner, er cider (og div. drinker) i tillegg til alkoholden fulle av sukker. Det er altså ikke det smarteste å drikke (mye av) om man vil ned i vekt..Alkoholen gjør oss dessuten ofte sugne på fet junkfood, og mye alkohol kan forstyrre dømmekraften og selvdisiplinen vår slik at vi hiver i oss mer snacks el.l enn det vi hadde tenkt. Tenk over om du kanskje kan: -minske alkoholinntaket ditt når du drikker -bytte ut cideren med vin? -kutte ned på festingen til f.eks. annenhver helg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.