Gjest Mil l72 Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Hei Noen som vet om jeg trenger noe spesielt for å kunne ta med meg mine tabletter på utenlands tur? Jeg skal til syd Europa. Min medisin er Tolvon På forhånd takk 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Spør på apoteket, de er mest oppdaterte. De forandrer lista stadig vekk. 0 Siter
hvorfor skjer dette?? Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 For reise til Schengen-land kreves attest fra apotek hvis du tar med deg medisiner som står på denne listen: http://www.legemiddelverket.no/upload/23790/AogBpreparater260301.doc God tur :-) 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Spør på apoteket, de er mest oppdaterte. De forandrer lista stadig vekk. Synes det var så sprøtt at jeg kunne ta med paralgin forte, men ikke xanor. Gir ikke særlig mening. 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Synes det var så sprøtt at jeg kunne ta med paralgin forte, men ikke xanor. Gir ikke særlig mening. Enig, jeg reagerte på at jeg måtte ha med for somadril og rivotril men ikke for paralgin. Gir ikke mening for meg den lista der. 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Enig, jeg reagerte på at jeg måtte ha med for somadril og rivotril men ikke for paralgin. Gir ikke mening for meg den lista der. Jeg tror det hadde noe å gjøre med at det var et blandingsprodukt,(paralgin/paracetamol og kodein) paralgin forten, og det var det som hadde med saken å gjøre. Gir likevel ikke mening, siden det lett kan misbrukes mer enn andre medisiner en må ha attest på. 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Jeg tror det hadde noe å gjøre med at det var et blandingsprodukt,(paralgin/paracetamol og kodein) paralgin forten, og det var det som hadde med saken å gjøre. Gir likevel ikke mening, siden det lett kan misbrukes mer enn andre medisiner en må ha attest på. Det er i hvert fall ikke lurt å ta med medisiner over grensa uten lapp fra apoteket, det har jeg erfart. Jeg holdt på å komme i virkelig trøbbel på harrytur engang fordi jeg hadde glemt å ta medisinene ut av veska. 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Det er i hvert fall ikke lurt å ta med medisiner over grensa uten lapp fra apoteket, det har jeg erfart. Jeg holdt på å komme i virkelig trøbbel på harrytur engang fordi jeg hadde glemt å ta medisinene ut av veska. Og dette ganske irriterende på lange turer som går fra morgen til kveld, for medisinskapet mitt er stort, og jeg tar forskjellige medisiner hver dag, men kunne ikke legge dem i en liten pilleeske. Xanor depot eskene, er _kjempedigre._ Og på reiser er bruken av medisiner større pga mer smerter. 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Og dette ganske irriterende på lange turer som går fra morgen til kveld, for medisinskapet mitt er stort, og jeg tar forskjellige medisiner hver dag, men kunne ikke legge dem i en liten pilleeske. Xanor depot eskene, er _kjempedigre._ Og på reiser er bruken av medisiner større pga mer smerter. Kjempeirriterende. Tolleren mente jeg skulle ha resepten med meg og jeg forklarte at i Norge så lot vi resptene ligge på apoteket. Det holdt ikke engang med esken med navnet mitt for han altså. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.